Válassza az Oldal lehetőséget

Jó hírek a TSMC háza tájáról a 40 nm-es gyártással kapcsolatban

Jó hírek a TSMC háza tájáról a 40 nm-es gyártással kapcsolatban

Lehet hogy az imák végre meghallgatásra találnak, elvonulnak a sötét fellegek a TSMC üzemei felől, megindul a felvirágzás és beköszönt az áldott béke.

A régóta 40 nm-es gyártási nehézségekkel küszködő TSMC új információkat közölt, melyek bizakodásra adhatnak okot. Nagy a felelősség és a teher a vállalaton, hiszen a két konkurens gyártó, az ATI és az NVIDIA is az ő létesítményeiben készítteti grafikus processzorait, az pedig senkinek, sem a VGA gyártóknak, sem a TSMC-nek, se nekünk nem jó, ha a gyártási problémák befolyásolják egy termék sikerét és árát. 

Jó hírek a TSMC háza tájáról a 40 nm-es gyártással kapcsolatban

Mark Liu (jobbról az első)

Mark Liu, a vállalat stratégiai irányításért felelős elnöke a legutóbbi esedékes egyeztetés során elmondta, javult  a TSMC kihozatali aránya a 40 nm-es szeleteket illetően, és a fejlesztéseknek köszönhetően a jelenlegi minőség már nagyjából megegyezik az igen csak korosnak számító 65 nm-es ostyák sikeres gyártási arányával. Az elmúlt hónapokat megnehezítő makacs problémákat sikerült megoldani — írja a Digitimes. A TSMC tegnap tartott ünnepségén bejelentették, hogy befejezték az új gyárépület (Phase 5) építését, mely Fab 12 üzem részét képezi. Külön örömteli, hogy a cég frissen felvett alkalmazottakat is munkába fog állítani a nagyobb termelés érdekében, ahol a harmadik negyedévben megkezdődhet majd a 28 nm-es gyártás is. 

A vezetés tervbe vette egy másik, Phase 6 néven azonosított új épületrész kiépítését is a Fab 12-n belül, ahol majd a jövőbeli 22 nm-es ostyákat kívánják termelni, ha eljön az ideje. Amennyiben a fent elmondottak helytállóak, van ok a pezsgőbontásra, főleg az NVIDIA-nál, hiszen a hatalmas GF100 lapka gyártása eddig túl nagy falatnak bizonyult a TSMC számára, akinek az AMD Cypress GPU-jának termelésével is meggyűlt a baja eleinte. A TSMC végre nem lesz akadályozó tényező, hamarosan megindulhat a véres, DirectX 11-es háború az ATI és az NVIDIA között.

A szerzőről