Pontosabban a Raiffeisen ügyfelei, akiket ismét banki adataik megadására kértek adathalászok.

Úgy tűnik, a múlt heti angol nyelven íródott levelek a hazai lakosság körében nem érték el céljukat, vagyis nem nagyon akadt olyan Raiffeisen ügyfél, aki megadta volna online azonosítóit. Ez lehetett az oka, hogy tegnap a Budapest Bank ügyfelei már magyar nyelvű üzenetet kaptak, és annak is, hogy ezzel a levéllel a Raiffeisen ügyfeleit ismét célbavették.

Kedves számlatulajdonos!

2006. december 1-jén a rendszerünkben a banknak pénzmosással, hitelkártya csalással, terrorizmussal kapcsolatban és a visszaélések ellenorizése céljából zárolnia kellett néhány számlát.

Az ezekkel a számlákkal kapcsolatos információt megkapták levelezo bankjaink, valamint a helyi, szövetségi és nemzetközi hatóságok. A kiterjedt adatbázis-muveletek miatt néhány számla esetleg megváltozott. Arra kérjük tehát ügyfeleinket, hogy ellenorizzék csekk- és megtakarítási számláikat, hogy ezek aktívak-e, vagy hogy a jelenlegi egyenlegük megfelel-e a valóságnak.

A bank az összes ügyfelét értesíti jelentosebb visszaélés vagy bunügyi cselekmény esetén, és megkéri Önt arra, hogy ellenorizze számlája egyenlegét. Ha úgy véli, vagy azt találja, hogy a számláján visszaélést követtek el, errol értesítsen bennünket úgy, hogy belép az alábbi hivatkozáson keresztül.”

A levelek egyértelműen nem címlista alapján dolgoznak, a támadók egyszerűen abban bíznak, hogy a nagy mennyiségű kéretlen levélből az adott bank ügyfeleihez is jut. Fontos újra leírni, hogy a bankok soha nem kérik ügyfeleiket arra, hogy adataikat online megadják, így bármelyik bank nevében kapunk hasonló levelet, arra ne reagáljon, főképp ne adják meg adataikat, mert a levélben megadott oldalt nem a bank, hanem a csalók ellenőrzik!

A hasonló csalások miatt keletkező kárt a bankok valószínűleg nem térítik meg, minden felelősség az adatait megadó ügyfelet terheli.