Azzal valószínűleg nem mondunk nagy újdonságot, ha kijelentjük, hogy bizony az Apple igen magas haszonkulcs mellett árulja termékeit.
Az iSuppli piackutató cég számításai szerint a megújult iPod nano lejátszók esetében 100 dollár körüli haszonnal kalkulálhat az Apple minden egyes értékesített darab után: a 4 GB-os verzió előállítási költségét 58,85, a 8 GB-osét pedig 82,85 dollárban határozta meg, miközben a készülékek árai rendre 149, illetve 199 dollár.
A csökkenő előállítási költségeket mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az új modell az előző generációs nanonál mintegy 13, a 2005 szeptemberében bemutatott példányhoz képest pedig 31 dollárral olcsóbban gördül le a gyártósorról.
A fenti számadatokkal kapcsolatban mindenképpen meg kell jegyeznünk, hogy ezek csupán az úgynevezett hardver-költségek, tehát az olyan kiadásokat, mint például a szoftverfejlesztés, a csomagolás és a forgalmazás, nem tartalmazza.