Megérkezett a második generáció: a formaterv maradt, a szolgáltatások köre kibővült.
Az Apple Worldwide Developers Conference 2008 első napján Steve Jobs bemutatta az iPhone második generációját. Több ponton is változott a készülék, azonban az újítások közül hármat érdemes már rögtön az elején kiemelni: a 3G vezeték nélküli technológia ismerete, a GPS és a Microsoft Exchange támogatás.
A fent említett újítások után talán a legfontosabb a megnövelt akkumulátoros teljesítmény, hiszen míg az előző generációs iPhone esetében 8 órás beszélgetési és 250 órás készenléti időt adott meg maximális értéknek az Apple, az iPhone 3G esetében ezek a számadatok 10, illetve 300 órára módosultak.
Apró, de annál fontosabb újítás az újfajta fülhallgató bemenet, amely a korábbi modellel ellentétben nem igényel semmilyen ormotlan átalakítót ahhoz, hogy fülhallgatónkat a készülékhez csatlakoztathassuk. A hátlap fém helyett immáron műanyag, ez a készülék vékonyságának megőrzését szolgálja — 11,6-ról 12,3 mm-re hízott.
Ezen újításokat leszámítva lényegében a többi maradt ugyanaz. A második generációs iPhone az agresszív árpolitikának köszönhetően tudásához mérten rendkívül kedvező áron kerül az üzletek polcaira: a 8 GB-os verzió mindössze 199, a 16 GB-os pedig 299 dollár ellenében vihető haza. Ezek az árak természetesen 2 éves hűségnyilatkozattal értendőek.
A 16 GB-os modell nemcsak fekete, de fehér színben is választható lesz. A forgalmazás július 11-én kezdődik meg, ez 22 országot érint: Ausztrália, Ausztria, Belgium, Kanada, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Hong Kong, Írország, Olaszország, Japán, Mexikó, Hollandia, Új-Zéland, Norvégia, Portugália, Spanyolország, Svédország, Svájc, Nagy-Britannia és Amerikai Egyesült Államok.