Az Intel® CE média processzorok, fejlett 3D, intelligens hálózatok bevezetik az interaktív TV korát

2009. szeptember 24., San Francisco, Intel Developer Forum – A televízió, beleértve a készülékeket és a tévézés élményét, inflexiós ponthoz érkezett. Az IDF harmadik napjának nyitó előadásaiban az Intel vezetői, Eric Kim és Justin Rattner arról beszéltek, mi történik, mikor az internet teljesen összeolvad a közvetítő hálózatokkal. A vezetők egyaránt felvázolták a rövid- és hosszútávú lehetőségeket, hogyan lehetne még vizuálisabbá, még személyesebbé és még interaktívabbá tenni a tévézést.

Kim, aki az Intel Digital Home Groupért felelős alelnök és vezető, lerántotta a leplet az Intel® Atom™ CE4100 processzorról, a cég szórakoztató elektronikai médiaprocesszor családjának legújabb rendszerchipjéről (SoC, system-on-chip), és számos együttműködést jelentett be az iparág szereplőivel, mint például az Adobe, a CBS, a Cisco és a TransGaming, melyek segítenek, hogy az interaktív televíziózás víziója rövid távon valósággá válhasson.

“A tévé továbbfejlődésének középpontjában a feldolgozási teljesítmény növekedése áll, melyet mi a CE4100 médiaprocesszorral valósítunk meg; az Intel Atom magra épül és az IPTV set-top boxokra, online médialejátszókra és digitális televíziókra optimalizált” – mondta el Kim. “Teljesítményével és nagyfelbontású grafikus képességeivel, a szórakoztató elektronikai gyártóknak és szoftverfejlesztőknek most megadatik egy platform, hogy valóban valami teljesen újat alkothassanak”.

Az Intel műszaki vezérigazgatója Justin Rattner szerint ez az innováció felgyorsul a következő néhány év során:

“2015-re mintegy 15 milliárd fogyasztói eszköz lesz képes televíziós tartalmak megjelenítésére, több milliárd órányi video elérhetőségével” – mondta Rattner. “Sokkal kifinomultabb módszerekre lesz szükség, hogy rendszerezzük a tartalmat és igény szerint biztosítani tudjuk azt. Az Intel Labs kutatói olyan újonnan születő technológiákon dolgoznak, amelyekkel az emberek olyan tévéműsort kapnak, amelyet akarnak, akkor és ott, ahol akarják.

3D, fejlett grafika és a többi…

Ahogyan a szórakoztató elektronikai termékek egyre több és több tévés tartalmat biztosítanak, a fejlesztőknek össze kell vegyíteniük a videót, 3D animációt és a látványos grafikákat. Ebből következően a grafika és audio/video dekódolása egyre kritikusabbá válik a szórakoztató elektronikai platformokon. Kim felfedte, hogy az Intel és az Adobe azon dolgoznak közösen, hogy az Adobe® Flash® Player 10 szoftvert, mely kulcsfontosságú a tartalomszolgáltatók számára, portolják a médiaprocesszorok új családjára. Ez olyan fogyasztóelektronikai termékeket eredményez a jövőben, melyek grafikus anyagok és H.264 video lejátszására optimalizáltak, hogy most először lehetővé tegyék Flash Player 10-es alkalmazások megjelenítését a televízión. Rattner azt jósolja, hogy hamarosan nagyon jó minőségű 3D videót nézünk majd saját nappalink kényelmes foteléből. Rattner a porondon a 3ality Digital műszaki vezére, Howard Postley életnagyságú 3D-s másolatával vitatta meg a 3D-s televíziózáshoz szükséges intenzív számítási teljesítményt és sávszélességet. Mindkét vezető beszélt arról, hogyan fogja az Intel új nagysebességű, Light Peak kódnévre hallgató optikai I/O technológiája fokozni a sávszélességet és rugalmasságot, miközben a PC-felhasználók számára nagyban csökkenti a komplexitást és költségeket a videók és más digitális média letöltésekor. Postley elmondta, hogy a tegnapi 3D-s mutatványhoz szükséges 50 rézkábel felváltható volna egyetlen Light Peak technológiát használó optikai kábellel. Ezen az extrém sebességen túlmenően, a Light Peak rendelkezik azzal az egyedülálló képességgel, hogy párhuzamosan több mai I/O protokollt is használjon.

Személyes tévé, intelligens hálózatok

A digitálisan közvetített tévés tartalmak hatalmas mennyiségéből fakadóan a személyre szabás kritikus. A CBS televíziós hálózat kifejlesztett egy tévé widgetet, vagyis apró internetes alkalmazást, mely segít a nézőknek, hogy egyedi igényeiknek megfelelő prémium tartalmat találjanak és nézhessenek meg. A tévés widgeteket az Intel médiaprocesszorai és a Widget Channel fejlesztési keretrendszer tették lehetővé.

A hagyományos televízión megjelenő reklámcélú interaktív termékelhelyezések, játékok és on-demand videók biztosítása újítást igényel a tekintetben, ahogyan a televíziós szolgáltatók a tartalmat szórják.

Kimhez a Cisco videotermékek stratégiájáért felelős alelnöke, Malachy Moynihan csatlakozott, hogy arról beszéljen, vállalata hogyan segíti a szolgáltatókat, hogy meglévő hálózatukat egy médiahálóvá fejlesszék, mely a műsorsugárzó infrastruktúra és telekom IP-hálózatok előnyeit egyesítve fejlett videós szolgáltatások kínál.