Magasan a legjobb elektromos bringa, amit kipróbálhattam!
Nézd meg videós bemutatónkban mozgás közben is a kerékpárt!
Bevezető
Mielőtt belevágnék a tesztbe írnom kell néhány szót a gyártóról is. Talán túlzás nélkül állíthatom, hogy hazánkban a legautentikusabb forrás vagyok ADO témakörben, hiszen a mostani bringa már a negyedik, amit kipróbálhatok tőlük.
A cég alig két éves, de már az első tesztnél éreztem, hogy komoly kraft van bennük. Az akkor néhány hónapja működő gyártó egy annyira jó szerkezetet rakott össze, hogy azóta sem cseréltem le, pedig lett volna rá alkalmam.
Nem csak az első kerékpárjuk lett nagyon jó. Már az indulástól elérhető az európai szerviz és értékesítőbázisuk, lehetőséget biztosítanak hazai javításra, postán küldenek cserealkatrészt, sőt videót is adnak a csere elvégzéséhez.
Szóval próbálnak mindent a leggördülékenyebben, leggyorsabban intézni, ha pedig végképp javíthatatlan a bringánk, akkor nem kell Kínába visszaküldeni, elég pl. a lengyel szervizbázist megcélozni.
A garanciális feltételekről a cikk végén írok még!
Az ADO rendkívül gyorsan járta végig a kínai gyártók által kitaposott utat. Az első kerékpár sorozat, ami az A16-tól az A26-ig tart, még a jól ismert módon került „kifejlesztésre”. Az OEM gyártóktól vásárolt elemekből építkeztek, így például a kerék vagy a váz formája sűrűn visszaköszön más gyártók portékáinál.
Már akkor is sikerült betartami az egyik legfőbb célkitűzésüket, azt, hogy a piac legolcsóbb kerékpárjait készítsék el a saját kategóriájukban. Így volt ez az Z20C esetén, és így volt a legkisebb A16, a közepes A20, a legnagyobb A26, és a Z20C-t leváltó A20F esetén is.
A cég vevőkhöz történő hozzáállását jól mutatja, hogy az A20, A20F és A26 esetén már létezik egy + jelű változat is. A plusz jelölés ebben az esetben azt jelenti, hogy a bringákba az eredetitől eltérő, fejlesztett motorvezérlő került, amit a vásárlói visszajelzések, javaslatok, igények alapján programoztak be. Minden álszerénység nélkül, az én javaslataim szerint is.
A jelenlegi cikkben szereplő kerékpár már egy teljesen új világ hírnöke. Bárhogy is kutattam a neten, nem találtam meg a vázat más gyártóknál, így szinte biztosra mondhatom, hogy ez a bringa az első a sorban, amit az ADO maga fejlesztett ki.
Hihetetlen mennyiségű műszaki fejlesztésről beszélhetünk, ezekre a cikkben ki fogok térni. Azt azonban már most, a bevezetőben elárulhatom, hogy az ADO D30 felsőkategóriás képességeket kapott, miközben az ára meg sem közelíti a felsőkategóriát.
Csapjunk is bele, kezdjünk egy cégbemutatóval, aztán jöhet a csomagolás és a tartozékok!
Az ADO nagyon rövid története
Az ADO, az „A Dece Oasis” rövidítése, ami magyarul annyit tesz, „Oázis a sivatagban”. Ez az oázis nem valami elképzelt dolog, a névadásnál a híres kínai Félhold-tó, és a körülötte lévő oázis volt a névadó.
A Félhold-tó a Góbi sivatag szélén, a régi Selyemút mentén helyezkedett el. Persze ez régen volt, most már alig negyedórányi autóút a legközelebbi nagyváros, de a tó és a körülötte található oázis, a tó melletti pagoda így is csodás látvány.
A Félhold-tó a “zöld” és a “kihívás”, valamint az “öröklés” és a “remény” szimbóluma a kínai embereknek. Az utolsó zöld oázis volt, mielőtt a régi utazók nekiveselkedtek volna a sivatag kihívásainak.
Az ADO alapítói ezeket a szempontokat, és persze magát az utazást megfelelőnek találták egy cég névadásához.
Az ADO fiatal vállalat, 2020-ban alapították. A hírek szerint az alapítók potens cégek, ami jól látszik azon is, hogy mekkora erővel robbantak be a piacra. A tavaly előtti novemberi bemutatkozás után 2021-ben már 4 új kerékpárt dobtak piacra, ráadásul kiépítettek egy komplett európai értékesítő és szervizhálózatot is. Erről a cikk végén írok még.
Csomagolás, tartozékok
Egyre kevesebbet szoktam a csomagolásról írni, hiszen ebben sok érdekesség nincs. Most azonban kell néhány mondatot áldoznom a dologra, és ezeket a mondatokat nem fogja a gyártó kitenni az ablakba.
Őszintén megrémültem a csomagolástól, ennyire elvetemült dologgal rég találkoztam, bár tény, a sérülésektől tökéletesen megvédte a bringát!
Szóval fogták a nagy kartondobozt, beletettek egy nagy nylonzsákot, mondhatni kibélelték ezzel. Az első kerekétől, kormányától, ülésétől megfosztott, gyorskötözővel összekötözött bringát betették két másik nylonzsákba. Ezután a csomagot betették a dobozba (a benne lévő nylonba), és a két zsák közötti rész kinyomták egy olcsó poliuretánhabbal.
A védelem tökéletes volt, ez tagadhatatlan, ám mire kihámoztam a D30-at a csomagból rendesen leizzadtam, arról nem is beszélve, hogy irdatlan mennyiségű hulladék keletkezett, amit egy kisebb méretű kuka nem is fog elnyelni.
A teszt ezen részén azt gondoltam, hogy ha ilyen minőségű megoldásokat találok a bringán is, akkor visszavonhatatlanul ki fogok szeretni az ADO-ból. Szerencsére, amit a csomagban találtam, olyan volt, hogy még mindig keresgélem az állam miatta.
Tartozékból nincs túl. Ami külön volt és fel kellett szerelni az a kormány, az ülés, a fémből készült pedálok és egy telefontartó, ezek mellé kapunk egy pumpát és egy töltőt, a bringára csavarozva pedig első- és hátsó lámpát, macskaszemeket a kerékre, valamint bőséges leírást és összeszerelési útmutatót. Ennél több nem is kell!
Papírforma
Rövid fejezet lesz, felsorolom a lényeges képességeket, aztán megyünk is tovább!
A gumiméret 27,5 colos, a bruttó tömeg 29,5 kilogramm. A külső méretek 1800 x 640 x 1100 milliméter. A terhelhetőség felső határa 120 kilogramm. A váz anyaga természetesen alumínium.
A gyári adatok szerint, a 36V, 10,4 AH-s lítium akkucsomaggal a megtehető hatótáv ~90 kilométer. Ez szokás szerint egy optimista becslés, függ a terepviszonyoktól és a kerékpáros tömegétől is. A szénkefementes motor 250 watt, a nyomaték 42 Nm, 380 fordulat tud forogni percenként.
A töltő 42 voltos és 2 amperes, kapunk túlmelegedés, rövidzárlat, túláram, túltöltés elleni védelmet.
Van három olyan képesség, aminek iszonyatosan örültem, amik mind nagyságrendekkel jobbak, mint az ADO előző kerékpárjain:
- Lengéscsillapítás: Az ADO D30 már normális első teleszkópot kapott, vagyis nem csak egy rugó van egy csőben, ennek a szerkezetnek már rendes csillapítása is van, nem csak rugózik. Lényeges, hogy a lengéscsillapító lezárható, vagyis aszfalton, jó útviszonyok mellett megszüntethető a rugózás. Ráadás jó hír, hogy a lezárás a kormányon lévő kapcsolóval történik, ehhez még csak leszállni sem kell a bringáról
2. Váltó: Az eddigi kerékpárokon is Shima váltó volt, de a legolcsóbb, 6 fokozatú Tourney kivitel. Az ADO D30-on egy 11 fokozatú Shimano DEORE dolgozik.
3. Hidraulikus fékek: Elől és hátul tárcsaféket kapunk, ez eddig nem meglepő. Ám az ADO D30 már nem bowdenes, nem is félig hidraulikus, hanem a kartól olajat pumpáló féket kapott. Erről később írok még!
ADO D30 műszaki adatai:
Jellemzők | EU előírásoknak való megfelelés | |
Mód | Támogatási mód | pedál /Pedálasszisztens |
Általános képességek | Márka | A Dece Oasis |
típus | 27,5 x 1,95 hüvelyk | |
Modell | D30 | |
Névleges teljesítmény | 250W | |
Nyomaték | 42 N.m | |
Tárcsafék | Első-hátsó hidraulikus tárcsafék | |
Lengéscsillapító | Kézi beállítás | |
Teljes egység | 1800 x 640 x 1100mm | |
Szín | szürke / ezüst | |
Teljesítmény | Max. Sebesség | 25 km |
Váltó gyártója/fokozatok | Shimano DEORE/11 sebességes | |
Vezérlő rendszer | G-drive 2.0 | |
Megtehető távolság egy tötéssel | <90 km | |
Töltési idő | 6-7 óra | |
Akkumulátor | Névleges feszültség | 36 V |
Töltési megszakítási feszültség | 42 V | |
Névleges kapacitás | 36 V 10,4 AH | |
Az akkumulátorok típusa | Kivehető hordozható lítium akkumulátor |
Elektromos kerékpárok EU szabályozása
Sajnos az európai szabályozás elég szigorú abban a tekintetben, hogy milyen képességekkel rendelkezhet egy elektromos kerékpár, hogy milyen képességektől számít már segédmotoros kerékpárnak.
Alig egy kicsi változás az elnevezésben, de annál nagyobb a hatása. Ugyanis, egy elektromos kerékpárt kerékpárként használhatunk. Hogy mást ne mondjak, használhatjuk a kerékpárutakat. Azonban egy segédmotoros kerékpárra teljesen más szabályok vonatkoznak.
- Kell vizsga a használatukhoz
- Kell kötelezőbiztosítást kötni rájuk
- Kell irányjelző és féklámpa a kerékpárra
- Csak közúton használhatóak (tehát kerékpárúton nem!)
Miért írtam ezt le? Azért, mert az ADO D30, a kínai kerékpárok java részével szemben, minden tekintetben megfelel az EU szabályozásnak.
Eszerint:
- Nincs rajta gázkar
- A motor teljesítménye 250 watt
- Az elektromos rásegítés 25 Km/óra felett kikapcsol
Újra leírom, ami ezeknek az előírásoknak nem felel meg, az nem elektromos- hanem segédmotoros kerékpárnak minősül!
Komputer
Az ADO D30 már egy újabb, továbbfejlesztett komputert kapott, ez az S830 típus, ami két dologban tér el az elődtől. Az egyik, hogy nagyobb, jobban olvasható lett a kijelző, a másik, hogy találunk rajta egy USB töltőportot, amivel telefonunkat tölthetjük. (Az ADO D30-hoz telefontartót is kapunk!)
Ez a komputer szerencsére az elődökhöz hasonló módon állítható, ugyanis van egy rejtett menüje. Itt lehet például a fent említett korlátozásokat kivenni. Ehhez előbb be kell lépni a rejtett menübe úgy, hogy a kormány baloldalán lévő, a rásegítés nagyságát szabályzó gombok közül nyomva tartjuk a le- és a felfelé mutató nyilat.
Ha beléptünk a menübe, akkor elvben a P08 menüpontnál tudjuk a maximális sebességet szabályozni. Ez alapértelmezetten 25 kilométer/órára van állítva. Feljebb állítva magasabbra emeljük a rásegítés felső sebességhatárát, ha pedig 100-ra állítjuk kivesszük a teljesítménykorlátot is.
Azonban a D30 esetén ez nem működik, a gyártó biztosra ment, hogy a kerékpár megfeleljen az EU előírásoknak, vagyis bármit állítunk be, a rásegítés 25 Km/óránál kikapcsol.
Amit én át szoktam állítani, és ami itt is működik, az a P09 pont. Itt van az beállítva, hogy a rásegítés csak 6 Km/óra sebesség felett kapcsoljon be. Ez megelőzi azt a problémát, hogy induláskor váratlanul megindul alattunk a kerékpár, mert szinte, ahogy a pedálhoz érünk bekapcsol a motor.
Én jobban szeretem, ha az indulástól rögtön van rásegítés, de az elektromos kerékpárral még csak ismerkedőknek ez lehet, hogy kicsit veszélyes lesz egyes szituációkban!
A beállításokat tehát mindenki saját felelősségre tegye meg!
Akik szeretnék megismerni a komputer egyéb beállításait, azok itt megtalálják a komplett leírást:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0144/7143/0208/files/S830.pdf?v=1631908759
A legtöbb beálltást, mint a feszültség, a mágnesek száma, kerékméret és hasonlók nem szabad elállítani!
Összeszerelés
Kicsomagolás, szerelés és az első teszt:
Az „elméleti” részen túljutottunk, jöhet a gyakorlat, amit az összeszereléssel kell kezdenünk!
Az elektromos bringák félig meddig lapraszerelten érkeznek. Az összecsukhatók behajtogatva, leszerelt kormánnyal és üléssel, a nagyobb, 26+ colos nem összecsukhatókból az elsőkereket, az ülést és a kormányt szerelik le, hogy minél kisebb dobozba beférjenek.
Az ADO D30 egy 27 colos kerékmérettel rendelkező kerékpár, így bármennyire is szerették volna, kicsi dobozba sehogy nem fért be.
Az összeszerelés nem túl bonyolult, érdemes az első kerékkel kezdeni. A kerék helyére a szállítás idejére egy távtartót csavaroznak, hogy elkerüljék a villa deformálódását szállítás közben. Az első dolgunk tehát az lesz a fejtetőre állított kerékpárnál ennek a távtartónak az eltávolítása lesz.
A kerék tengelyén átfűzzük a rögzítőszárat, a kereket a helyére tesszük, a szár két oldalán lévő csavarokat finoman meghúzzuk, aztán a rögzítőfül behajtásával fixáljuk a helyén a kereket.
Most megfordíthatjuk a bringát, kihajthatjuk az oldaltámaszt.
Betesszük az ülést a helyére, ez nem bonyolult, hiszen csak a nyeregcsövet kell a helyére csúsztatni.
A kormányt négy csavar fogja a helyén tartani. Itt két dologra kell figyelni. Az egyik, hogy a rögzítőelem alatti gumicsíkokat ne hagyjuk el szerelés közben, a másik, hogy a kormányszarvon található csillag közepe a rögzítőelem nyílásának közepére kerüljön. Remélem ez a képeken jól látszik. Meghúzhatjuk a csavarokat, majdnem készen vagyunk.
Ha összeszereltük a D30-at, akkor jöhet a beállítás. Érdekes módon a szerelési leírásban még bowdenes fékek szerepelnek, ám a bringán hidraulikusat találunk. Ezeknél csak a karok állását kell beállítanunk, hogy a megfelelő fékerő meglegyen. Ehhez a külső részen elrejtettek egy apró csavart, ezt tekergetve állíthatjuk a kart. (A képen a kék kör jelzi a csavart!)
Ha a fékekkel kész vagyunk, akkor még egy dolgot kell ellenőriznünk, az első teleszkóp zárására szolgáló szerkezet bowdenjét. Ha ezt is meghúztuk, akkor lényegében készen is vagyunk a szereléssel, indulhat a próbaút!
Tapasztalatok
Kezd a cikk hosszúra nyúlni, pedig a java még csak most jön!
Kezdjük ott, hogy az ADO D30 szép. Tudom, ez nem egy döntő momentum, de azért lássuk be, ha elköltünk egy talicska pénzt egy elektromos kerékpárra, akkor az talán a minimum, hogy tetszen is. Azt hiszem, a D30 tetszeni fog.
A váz kialakítása majdnem unisex, nem macsós, de nem néz ki bután rajta egy férfiember sem, viszont a felső cső finom hajlítása miatt a nyugodtan ráülhetnek a hölgyek is.
A vázba rejtett akkumulátor menő. Tudom jól, a milliós elektromos kerékpárokban már 2 éve is így volt, de az a kategória nagyon sok embernek a megfizethetetlent jelenti. Az idei évben már a középkategóriás gyártók esetén is ez a trendi.
A méret tökéletes, a 27,5 colos kerékkel már nem néz ki gyerekbiciklinek, de azért nem is olyan nagy, hogy alacsonyabb magassággal bíró userek ne használhassák. Én 184 centi vagyok, de az ülés messze nincs a maximumra húzva, szóval nálam magasabbaknak is jó lesz.
A D30 új ülést is kapott, érzésre nagyon úgy tűnik, hogy zselés a betét benne. Nem egy nagy szeneslapát méret, én kényelmesnek találom.
A kormány mérete, kialakítása is jó. Az ADO Z20C, A20, A20F esetén, legalábbis a képek alapján többen felvetették, hogy túl keskeny a kormány (szerintem nem az), de a D30-nál ez fel sem merülhet.
Az ADO Z20C esetén a leggyengébb rész a lengéscsillapító volt. Ezen az A20-nál és az A20F-nél már javítottak, de ezek sem érnek még csak a közelébe sem annak a komfortnak, amit a D30 nyújtani tud. Az egyik oldalon a tekerentyű szerint az előfeszítés állító, a másik oldalon pedig a teleszkópszár tetején ott a bowdenes zár, amivel a kormányról kapcsolva egyszerűen megszüntethetjük az első kerék rugózását.
A váltó miatt a régebbi ADO kerékpároknál kaptam a fejemre, hogy oké, hogy Shimao, de a Tourney egy halom kaki. Nos, nem így látom, igaz, be kell normálisan állítani, de a saját Z20C-men azóta sem kellett után állítani sem. Az egyetlen negatívum, hogy válthatna kicsit szebben, pontosabban is, terhelés alatti váltások után előfordul, hogy kicsit ciripel a lánc.
A D30-ra szerelt Shimano DEORE sem a csúcs, de be kell látnom, ehhez képest a Tourney tényleg elég fapados. A DEORE esetén a váltás vajpuha, nem kellett állítgatnom sem a váltót, tűpontos minden váltás, még terhelés közben is, dombra felfelé is. NAGYON JÓ!
Ami pedig még ennél is jobb, az a fék! A régebbi ADO A20- ADO A20F esetén nagyon sokan lecserélik a fék munkahengereket tartalmazó részét. A gyári bowdenes megoldással a fékerő adagolása közel sem tökéletes, a betétek hajlamosak a csikorgásra. Emiatt népszerű az a félig hidraulikus megoldás, ahol a fékezés a kormánytól a kerékig bowdenes, de maga a betéteket mozgató mechanika már olajos. Szóval ez egy félig hidraulikus, félig mechanikus rendszer.
Az ADO D30 esetén ezzel már nem kell bajlódni. Nem bowdenes, de nem is a hibrid megoldást kapjuk, hanem egy olyat, aminél a kormánytól a kerékig, a fékbetétekig hidraulikus a rendszer. Vagyis ebben az esetben a fékkarokkal olajat nyomunk a munkahengerekbe, mint pl. a motorok esetében.
A hidraulikus megoldás nagyon jó. Sokkal jobb a visszajelzés az ujjunk felé, sokkal pontosabban, finomabban adagolható a fékerő, és végre a csikorgás is megszűnt. Utánanéztem, a bringára szerelt Kamros márkájú szett nem a legdrágábbak közül való, a komplett készlet az első és a hátsó kerékhez kb. 40-45 forintba kerül. Ezzel együtt remekül teszi a dolgát, nem is hasonlít ahhoz, amit a bowdenes tárcsafékek tudnak.
Az eddig felsorolt dolgok elmondhatatlanul sokat javítanak a komforton, rengeteget adnak hozzá a kerékpározás élményéhez.
Oké, és milyen a bringázás a D30-cal?
Mivel itt nincs gázkar, teljesen más, mint az eddigi ADO biciklikkel. Más, de nem rossz, sőt, a pedálos rásegítés ezerszer jobb lett, mint eddig bármelyik ADO-n volt. A 11 fokozatú váltó nagyon jó, és mindig segít megtalálni azt a fokozatot, ahol megszakadás nélkül élvezhetjük a tekerést.
A dolog valahogy úgy néz ki, hogy beállítjuk a rásegítés erősségét (3 fokozat van, max. 15- 20- és 25 Km/ó)), elindulunk, aztán elkezdünk felfelé váltogatni. Amelyik fokozatnál úgy érezzük, hogy na, ez már kicsit sok lesz, ott visszaváltunk egyet, és kimegyünk a világból anélkül, hogy elfáradnánk. Már persze addig, amíg van töltés az akkumulátorban.
Persze emelkedőn fel, lejtőn le érdemes váltani, esetleg a rásegítés erősségén is változtatni.
Sík terepen szinte fel sem tűnik, hogy megy a rásegítés, persze csak addig, amíg ki nem kapcsoljuk. Ahogy emelkedőre érünk rájövünk, hogy mekkorát tol a hátsó kerékbe épített motor. Visszakapcsolgatva egészen extrém emelkedőkön is fel tudunk kerekezni. Nem mondom, egyes esetekben azért szükség lesz már izommunkára, de a rásegítés nélkül esélytelen lenne, hogy feljussunk sétálás nélkül.
Biztos kíváncsiak vagytok rá, hogy végsebességben mit tud a D30. Nos, sík terepen a 26-27 km óránként számomra nagyon kényelmes tempó volt (hiszen hármas fokozatban 25 Km/ó rásegítés felső határa), ha kicsit nekifeszültem és feljebb kapcsoltam, akkor 35-ig nem szakadtam meg, igaz, itt már nem kapunk rásegítést, szóval, mint hagyományos kerékpár működik a D30. Lejtőn persze az 55-60 is megy, a nagy kerékméret miatt még csak nem is túl félelmetes a dolog.
Ami az érdekes, hogy a rásegítés miatt az emelkedőkön sem lassulunk le drasztikusan. Közepes emelkedőn szinte erőlködés nélkül tartható a 20-25 kilométer óránként, de extrém emelkedőn, visszakapcsolgatva fel lehet jutni 18-20 Km/óra sebességgel.
A bemutató videóban van néhány kerékpározós jelentet, tessék megnézni, hogy milyen emelkedőn mentem fel, például ezen:
A beépített alkatrészek csodásan teszik a dolgukat. Ahogy feljebb már írtam, a váltó tűpontos, a lengéscsillapító kinyitott állapotban rosszabb utakra vagy lightos terepre is megfelelő, lezárva pedig száguldhatunk a jobb minőségű aszfalton.
Összegzés
Az eddigi ADO bicikliket is nagyon szerettem, de ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor az olcsón megkapott remek teljesítmény és felszereltség együtt járt egy kis izgalommal is, vadsággal is, nyersességgel is.
Az ADO D30 már egy teljesen más világ. Ez egy érett, minőségi bringa. Ennél egyetlen momentumba sem tudok belekötni. Nincsenek olyan pontok, amire azzal kéne védenem, hogy: Ebben az árkategóriában jó. Vagy azt kéne írnom, hogy: ennyi pénzért ez belefér. Vagy azt, hogy: Nem tökéletes, de a konkurencia sem az, és az ADO ráadásul olcsóbb is.
Egyszerűen nincs olyan pont, amibe bele tudnék kötni!
Nagyon, de tényleg nagyon lényeges, hogy az ADO D30 minden ízében megfelel az EU előírásoknak, ilyen, az olcsóbb kínai elektromos biciklik között nem nagyon akad. Szóval, ezzel a bringával nem érhet kellemetlenség, ha leállít a rendőr, nem fognak megbüntetni, mehetsz kerékpárúton, nem kell rá biztostást kötni, nem kell hozzá jogosítvány, és nem kell rá irányjelzőt és féklámpát sem szerelned. Ez azért megnyugtató.
A gyártó a kerékpárra is ráírta a lényeget: Cross your city. Vagyis magyarra fordítva: Keresztül a városodon.
Ebből nyilvánvaló, hogy az ADO D30 elsősorban városi kerékpár, ám tapasztalatom szerint könnyebb terepen is el fogsz boldogulni vele. A rajta lévő gumi ezt lehetővé teszi, de annak sincs akadálya, hogy ezt később egy rücskösebre cseréld, akkor pedig már vár az erdő is!
A felhasznált anyagok, a váz formája, a fényezés, a fékek, a lengéscsillapító, a váltó minden tökéletes. Persze, ha karbonból lenne a váz lehetett volna még néhány kilót megtakarítani. Lehetett volna még márkásabb a fék, a lengéscsillapító vagy a váltó, ám nyugodtan ki merem jelenti, ez már kicsit felesleges lenne.
Persze, aki a legjobbat akarja, az nyúljon mélyen a zsebébe. Ne sajnáljon 1-2 milliót egy elektromos biciklire, és akkor garantáltan jobbat kap, mint az ADO D30. Csak kérdés, hogy 1. hányan engedhetik ezt meg maguknak, 2. valóban megéri ez a többletköltség?
Kérdezem ezt úgy, hogy már az ADO D30 sem olcsó. Oké, a kategóriájához képest az, de az eddigi ADO bringákhoz képest nem. A plusz képességek, a jobb, minőségibb alkatrészek, a nem OEM alkatrészekből történő építés drágábbá teszi, de az a véleményem, hogy megéri az árát így is.
Az ADO egyik legfontosabb célkitűzése, miszerint az adott kategórián belül a piacon a legolcsóbban ők árulnak kerékpárt az ADO D30 esetén is bejött. Enné olcsóbban, ilyen képességekkel nem kapsz biciklit!
Ha megtetszett, akkor a ma indult bevezető akcióban a gyártó áruházából, természetesen Eu raktárból vásárolhatod meg az alábbi hivatkozásra kattintva. Vagy válaszhatod a Banggood cseh raktárát is, itt használd a BG34652b kuponkódot, ezzel kellemes kedvezményt fogsz kapni!
Az ADO és a Banggood oldalán a vevők között minden nap kisorsolnak egy Insta360 GO2 XE kamerát, illetve a készlet erejéig minden vevő kap ajándékba egy ADO kerékpáros siakot és egy kerékpárzárat is.
ADO D30 elektromos kerékpár – ADO webáruház
ADO D30 elektromos kerékpár – Banggood
Fontos! AZ ADO D30 két verzióban vásárolható meg. A drágább D30 mellett készült egy olcsóbb D30C vezió is, ami két dologban tér csak el a drágábbtól. A lengéscsillapító manuálisan zárható, nem pedig a kormányról, a váltó pedig nem 11- hanem 9 fokozatú. Cserébe ezért a két változtatásért az ár 300 euróval alacsonyabb!
A kedvezmények az ADO áruházában érvényesek az ADO D30C-re, a Banggoodnál, a cseh raktárnál használjátok a 2022ACTIESNL kuponkódot.
ADO D30C elektromos kerékpár – ADO webáruház
ADO D30C elektromos kerékpár – Banggood
Garanciális feltételek
A kínai kerékpároknál sokan ódzkodnak a vásárlástól, mondván Kínába visszaküldeni egy biciklit lényegében lehetetlen, szóval ajtó garancia van rá. Kiviszed és már nincs is garancia.
Megjegyzem, ez persze nagyon nem így van, millió és egy megoldás van javításra, de ez most nem ide tartozik, mert az ADO esetén teljesen másképp működnek a dolgok, mint egy átlag kínai kerékpárnál.
LÁSSUK MI A KÜLÖNBSÉG!
- Élethosszig tartó műszaki támogatás
- 10 év garancia a vázra és 1 év garancia a szerkezeti alkatrészekre – első villa, nyeregcső, kormány, fékkar, lánckerék, váltó, elektromos alkatrészek – töltő, akkumulátor, motor, vezérlő, műszer, USB töltő, gyorsító fogantyú, 2in1 kapcsoló, fényszóró, stb.
- EU értékesítés után EU szervizpontok (UK, DE, PL) ingyenes csere, ha a javítás nem lehetséges
- 8 órás gyors reagálású online szolgáltatás angol és német nyelven (ahogy olvastam más nyelveken is, magyarul nem tudom van-e)
- Meghibásodás esetén ingyenes pótalkatrészeket és javítási videót küldenek a szereléshez;
- Az ügyfelek is megvásárolhatják a pótalkatrészeket egy harmadik féltől, ilyenkor az ADO megosztottan vállalja a költségek fizetését
- Ha a vásárló országában a kerékpár nem javítható az EU központokba küldhető vissza
- Ha az ADO központban sem tudják megjavítani, akkor a gyártó ingyenesen biztosít egy új kerékpárt.
Remélem nem hagytam ki semmit, elég hosszú a lista. A lényeg tehát az, hogy a teljes garanciális ügyintézés Európában történik.
Amennyiben alkatrész hibásodik meg, a gyártó az EU központokon át küldi az új alkatrészt, adva hozzá a cseréhez szükséges videót is. Ez egy elég jó dolog, és gyanúm szerint, ha a javításhoz szerviz kell, akkor itt is életbe léphet a költségmegosztás.
Nagyon jól hangzik az élettartamra szóló támogatás is, a gyors online hibabejelentés lehetősége is, és az is, hogy a legvégső esetben EU központba kell visszaküldeni, nem pedig Kínába.