„Idegenvezetővel” próbálkozik a Firefox
A Mozilla szerint az internet ma olyan, mintha egy ismeretlen városban utaznánk, azaz nem árt, ha van egy segítőnk. Ez az új Firefox-kísérlet az Advance nevet kapta, arra szolgál, hogy hatékonyabban, egyszerűbben fedezhessük fel a webet.
Az Advance egy olyan webes bővítmény, amely elemzi az éppen megtekintett tartalmakat, hogy javaslatokat tegyen a böngésző oldalsávján más weboldalak megtekintésére. A Mozilla kiemeli, hogy ezzel a megvalósítással a böngésző nem akadályozza az éppen futó munkamenetet, az ajánlásokat kizárólag a relevancia vezérli, az elsődleges cél a minél jobb javaslatokon van – tehát nem az üzleti érdek a hajtóerő. Tegyük fel, hogy épp éttermekről olvasgatunk; az Advance ez alapján listázza a legnépszerűbb éttermek weboldalait. A tippek személyre szabottak, ha van olyan javaslat, mely nekünk valamilyen okból nem tetszik, akkor azt a „nem érdekes” téma jelzővel elrejthetjük.
A kísérlet egyébként a Mozilla és a Laserlike közös együttműködésén alapul, utóbbi startup a gépi tanulás bevetésével szolgáltatja a technikai hátteret. A böngészési előzmények érzékeny információknak számítanak, a programozók így némi testre szabással (pl. törölhető előzmények) próbálják megerősíteni a felhasználói bizalmat.
Forrás: Mozilla, ghacks.net