Az Unity 4 motor valós idejű demonstrációja egy átlagosnak induló reggelt mutat be. 
Unity A bemutatóban kulcsszerepbe kerül a tej és egy lepke, de ennél többet nem szeretnénk elárulni a humoros videóról. Az Unity Technologies által fejlesztett motor teljes DirectX 11-es kompatibilitást nyújt, azonban a fejlesztők is elismerték, hogy a vizuális effektek terén (például globális illumináció) nem veheti fel a versenyt a CryEngine 3 és az Unreal Engine 4 névre hallgató konkurens megoldásokkal.
 

unity4

[+]
Az Unity 4 nagy előnye, hogy egészen könnyedén lehet vele interaktív jellegű tartalmakat létrehozni  – lent azt is láthatjuk, hogy milyen látványos karakteranimációra képes. Ebben oroszlánrésze van az integrált Mecanim animációs rendszernek, mely egy kanadai cég berkein belül született meg. A programozók szerint a Mecanim rengeteg időt megspórolhat az interaktív animációknál, ami bizony egy kisebb projekt esetében nagyon jól jöhet. 

Mivel a motor olcsóbbnak ígérkezik riválisainál, ezért a szerényebb költségvetéssel készülő játékoknál kerülhet bevetésre. A fejlesztés során az éppen aktuális okostelefonokat, PC-ket, táblagépeket célozták meg, ezért az Unity motor sokkal sűrűbben kaphat frissítéseket, mint például az Unreal Engine. Az újdonság ráadásul Flash támogatással is bír – mondanunk sem kell, hogy ez  a mobil eszközöknél kerülhet előtérbe. David Helgason, az Unity Technologies igazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a HTML5 a különböző webes applikációk és videók alatt domborít, a WebGL-t pedig még nem érzik elég kiforrottnak, nem felel meg tökéletesen az aktuális igényeknek.

 
A fenti videó egyébként az Unite 2012 rendezvényen került bemutatásra. Véleményünk szerint iskolapéldája annak, hogy miként lehet egy-két technológiai hiányt (szinte) tökéletesen palástolni az ötletességgel, az erősségek kihangsúlyozásával.

Forrás: HOC