A Mali-T624, T628 és a T678 a Midgard architektúrára alapoz.
Elődeikkel ellentétben az új IGP-k már támogatják az Adaptive Texture Compression Scalable (ASTC) névre keresztelt textúratömörítési formátumot, mely jobb teljesítményt és szebb képminőséget kínál, ugyanakkor valamelyest csökkenti az energiaigényt. Mind a három bevezetőben szereplő megoldás a következő API-kat támogatja: OpenGL ES 1.1, OpenGL ES 2.0, OpenGL ES 3.0, DirectX 11 FL 9_3, DirectX 11, OpenCL 1.1 és Google Renderscript compute. A vállalat elképzelése szerint a Mali-T624 és a T628 az okostelefonokban és az okos TV-kben kaphat helyet, a Mali-T678 pedig a táblagépekben fogja megmutatni erejét.
A Mali-T624 legfeljebb 4 shader processzort alkalmazhat, ebből kifolyólag lényegesen gyengébb, mint a T628, ott ugyanis már 8 feldolgozót is be lehet vetni. Természetesen a nagyobb teljesítményigény miatt a T678 is ugyanennyi shader processzorral vághat neki a feladatoknak. Nem szabad azonban csak a számokra hagyatkoznunk, ugyanis a Mali-T678 GPU négyszer nagyobb számítási teljesítményt kínál, mint a Mali-T624. Ez annak köszönhető, hogy előbbit egyszerűen ezen területre hegyezték ki.
[+]
Az ARM közleményében kiemelte, hogy a Mali-T600 sorozatot a széles körű igényeknek megfelelően alakították ki. Ez tényleg helytállónak tűnik, hiszen aki megelégszik a kisebb sebességgel, az választhatja a Mali-T624-et. Ehhez mérten a Mali-T628 kétszer durvább grafikai sebességet nyújt, míg a Mali-T678 négyszer fickósabb az általános számítások alatt.
Érdekesség, hogy a fejlesztők szerint az egységnyi méretű szilíciumterületre vetített teljesítmény 50%-kal nőtt.
Forrás: arm.com