Kristálytiszta hívás, még élethűbb beszédhang – a Telenor ügyfelei hanghívásaik során a HD Hang™ technológia előnyeit élvezhetik. Az előfizetők számára a díjmentes, automatikusan frissülő szolgáltatásnak köszönhetően országszerte még jobb lesz a hangminőség.
A dél-budai és dél-pesti hálózaton folytatott sikeres tesztek után ma a Telenor egész hálózatán bekapcsolta a HD Hang™ technológiát. Az ingyenes szolgáltatás automatikusan elérhető minden ügyfél számára, aki beszélgetőpartnerével együtt a Telenor 3G hálózatát használja, valamint készüléke támogatja a HD hangminőséget.
A beszédtömörítési és beszédkódolási technológiák fejlődésének köszönhetően a HD hangszolgáltatás a hagyományos (300Hz-től 3400Hz-ig terjedő) hangfrekvenciás tartomány helyett, kiterjedtebb (50-7000 Hz) tartományban továbbítja a beszédjeleket. Ezt azt jelenti, hogy jobban elkülönülnek a mély és magas hangok, ezáltal élesebbé és tisztábbá válik a beszéd, valamint kevésbé zavarják háttérzajok (pl. utcazaj, forgalom) a telefonálást. A HD Hang™ tisztább, természetesebb hangminőséget és olyan érzetet ad, mintha szemtől szemben élőben folyna a beszélgetés.
„A folyamatos hálózatfejlesztési munkáknak köszönhetően mobilhálózatunk mától nem csak az internetezés területén nyújt kiemelkedőt, hanem a hagyományos telefonálás élményét is új dimenzióba emeli. Az új HD hangszolgáltatással a Telenor ügyfelei a hívások során jelentős minőségi ugrást fognak tapasztalni, mely díjmentesen a legtöbb okostelefonnal elérhető.” – mondta Sepsi Zsolt, a Telenor Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
A szolgáltató portfóliójában jelenleg a Nokia C5-03, a Nokia Lumia 620, 820, 920, Sony Xperia sorozat tagjai, HTC One, 8S, 8X, LG L7, 4X HD, Huawei Ascend Y200, Y300, ZTE Blade III, 3.5W, Telenor OneTouch S, Telenor OneTouch C, Blackberry Q10 készülékek támogatják a HD Hang™ technológiát.