Gondolatok az iOS és az Android gépek fogyasztói hatásairól és védelméről
2007 óta több mint 500 millió iOS és Android okostelefon illetve táblagép lett aktiválva, és 2012 végére – a mobil marketingre és analitikára szakosodott Flurry számításai alapján- ez a szám át fogja lépni az 1 milliárdot. Ha ezt összehasonlítjuk az IDC piackutató cég valamikori PC eladási adataival, 1981 és 2000 között fogyott összesen 800 millió számítógép, tehát az iOS és az Android rendszerek elterjedése ehhez képest négyszer gyorsabb trendet mutatnak.
Az idei karácsony adatai is jól tükrözik a fenti állítást. Ugyancsak a Flurry beszámolója alapján – az előbb említett két operációs rendszerrel futó eszközök aktiválási száma világ szinten csúcsokat döntött. A december elsejétől huszadikáig terjedő időszakban az aktiválások száma átlagban elérte az 1,5 milliót, míg karácsony napján ez a szám 356%-kal magasabban, 6,8 millión állt meg. Pont egy évvel korábban ugyanezen az estén „mindösszesen” 2,8 millió darabot aktiváltak. Míg idén csak Nagy Britanniában 640 000 táblagép került a fa alá, melynek 72%-a iPad volt – állítja többek között a PCadviser.co.uk.
Arra még nem láttunk összehasonlító statisztikát, hogy mennyi ideig maradt egy asztali számítógép vagy laptop ép és karcmentes 1981 és 2000 között, összehasonlítva a karácsony slágertermékeivel, illetve talán olyan statisztikát sem készített még senki, hogy a készülék ára és élettartama hogyan viszonyul egymáshoz. Pedig a használati időt erősen befolyásolja a termék esztétikai állapota. Azzal forradalmasították ezek a készülékek a piacot, hogy zsebben vagy éppen kistáskában is magunkkal cipelhetjük őket akárhová, viszont ilyenkor komolyan fennáll annak a veszélye, hogy megkarcolódnak, megkopnak vagy esetleg megsérülnek.
Ezek a készülékek általában egy amolyan gyári védőfóliával érkeznek meg hozzánk, ám ezeket vajon meddig tartjuk fenn a kijelzőn? Hiszen nehézkessé válik tőle a touchscreen használata, meg zavarja is az összképet. Mégis ahhoz, hogy ezeket az eszközöket biztosan megvédjük a külső behatásoktól, célszerű egy védőfóliával ellátnunk a kijelzőt vagy akár a készülék teljes felületét is. Természetesen különféle fóliákat lehet beszerezni a piacon, ám nem árt, ha odafigyelünk a minőségére. A screenshield.hu oldalon elérhető webáruház készüléktípusokra egyedileg gyártott védőfóliákat kínál, melyek olyan magas minőségben biztosítanak karcolásvédelmet, hogy a magyarországi gyártó élettartam garanciát vállal rájuk. A fólia szinte láthatatlan a felületen, nem hólyagos, nem válik el idővel, és ami a legfontosabb: egyáltalán nem nehezíti az érintőképernyő használatát. Sőt, nemcsak hogy megvédi azt, de még az ujjlenyomatok láthatóságát is nagy mértékben csökkenti. A ScreenShield fólia itthon már annyira közkedvelt, hogy az egyik legnagyobb Apple-kereskedő, a StarKing is megkezdte a forgalmazását.
A ScreenShield legfőbb jellemzői:
- ellenáll a kisebb mechanikai sérüléseknek karcolásnak és a természetes UV-sugárzásnak,
- gyakorlatilag teljesen átlátszó,
- felülete jelentősen csökkenti az ujjlenyomatok képződését,
- vastagsága 150 μm, húzószilárdsága >100 N/25mm, szakadási nyúlása >350%,
- méretstabilitása 0,2 mm (168 óra után 70 Celsius fokon),
- várható élettartama a felhasználási körülményektől függően akár 6-8 év.
Forrás: Sajtóközlemény