A teszteredmények ismertetésében a megszokott menetrend szerint haladunk!

Már 3DMark Vantage alatt durrantott az átdolgozott Fermire épülő GeForce. Magabiztos fölénnyel verte a magasabb típusszámot viselő GTX 465-öt, mindkét pontszámot tekintve. Persze mondhatnánk azt is, hogy az új GeForce meghajtó is benne van a dologban, ez egyébként könnyen elképzelhető, de az már alig, hogy kellő erőfölény nélkül, csak driver-es segítséggel képes lett volna legyűrni a GTX 465-öt. Szóval — ugyan csak egy szintetikus mérőprogramról van szó — már itt elkezdtünk bizakodni a GTX 460 teljesítményét illetően. Ráadásul eddig csak 1 darab GTX 460-ről beszéltünk. Ha megfigyeljük az SLI konfigurációt, a szakadék még tovább nő, sőt, a páros a GTX 470-hez képest is látótávolságba került.


Szerencsére a Vantage alatt tapasztalt kedvező tendencia az Unigine Heaven 2.1 alatt is érvényben maradt. Pontszámot tekintve a GTX 460 felülmúlta a GTX 465-öt, FPS-ben pedig ugyanazt az átlagot produkálta. Az SLI ugyancsak szárnyalt, és ismét a GTX 470 SLI erejét nyaldosta.


Sajnos az CUDA alapú alkalmazások hatékonysága még igencsak gyerekcipőben jár, legalább a MediaShow-ban történő video-enkódolás kapcsán erre a következtetésre jutottunk, ezt már előző cikkünkben is elmondtuk. Az SLI gyakorlatilag hatástalan, egy GPU esetén pedig olyan a helyzet, mintha a program szimpátia alapján döntene, hogy kin szeretne gyorsabban futni. Az mindenesetre pozitívum, hogy bármilyen kártyát is használunk, lényegesen gyorsabban tudunk végezni, mintha csak pusztán CPU erőt alkalmaznánk.

GeForce GTX 460 és GTX 460 SLI -- Egy szerethető Fermi! 1