Ezek a cuccok fogynak a neten
Míg tavaly év elején a kanapé volt a legmenőbb a Grando közel kétmillió terméke között, addig idén a netbook a sláger. Magyarország legnagyobb online plázája összegezte, milyen módon változott a vásárlói érdeklődés 2012 első negyedéve, és az idei első három hónap között. A tavalyi kanapé, kávéfőző, lökhárító mesterhármas helyét átvette a netbook, a gyerekülés, és a szőnyeg triója – ezeket keresték a legtöbben. Az autós társadalom hűséges maradt a Grando-hoz: a lökhárító három helyet lecsúszva, még most is a hatodik a toplistán, a kipufogó pedig feljött a tizedikről a hatodik pozícióba.
Bár a legtöbb grandós tranzakciót még mindig Pest megyéből indítják, előretörtek a szabolcsiak és a csongrádiak is. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is nyolcvan százalékos a siker a tavalyi első negyedévhez képest. Sokkal gyakrabban shoppingoltak január és március között a Hajdú-Bihar, a BAZ és a Győr-Moson-Soproni megyei grandósok is. Mindez azt bizonyítja, hogy a vidéki netezők hatalmas potenciált jelentenek az e-kereskedelemben. Olyannyira, hogy a Grando-n a vásárlók immár 70 százaléka nem fővárosi.
Az egyedi vásárlások száma nagyjából 60%-kal emelkedett, s ma már csaknem kétmillió termékből válogathatnak az online plázában. Jó negyedévet zárt tehát a Grando, de még jobbat a vidéki vásárlók, akik tömegével találják meg számításukat az online plázában.
2012-ben a Grando-n eladott legdrágább termék egy Sony HD kamera volt, amelyért majd egy millió forintot fizetett a tulajdonosa. Ezt egy félmilliós Dell márkájú laptop és egy központifűtéses kandallókályha követte.