A VIPRE vírusirtó hazai képviselete megbízásából készített felmérésében a megkérdezettek 58 százalékának számítógépe évente legalább egyszer megfertőződik.

 

 

A VIPRE vírusirtó hazai képviseletének megbízásából több mint 3000 egyéni és vállalati felhasználó megkérdezésével széleskörű informatikai felmérés készült. A vállalat olyan mindennapos informatikai témákban kérdezte meg a kérdőív kitöltőinek a véleményét, mint például a vírusvédelem, az elektronikus levelezés, a közösségi portálok vagy az egyre divatosabb táblagépek használata. A felmérés rávilágít arra, hogy a felhasználók számára a legfontosabb kihívást 2011-ben is még mindig a spamek és a vírusok elleni védekezés jelenti: a válaszadók 58 százaléka jelezte, hogy az utóbbi egy évben egyszer legalább megfertőződött a számítógépe. A megkérdezettek 48 százaléka pedig minden nap töröl kéretlen leveleket online postaládájából. Bár Bill Gates 2006-ra jósolta a spam levelek megszűnését, az elmúlt 5 év alatt sem sikerült végleges megoldást találni erre a vállalati és az egyéni felhasználók széles rétegeit egyaránt érintő problémára.   

Évente legalább egy vírusfertőzéssel és naponta a spamek törlésével küzdenek a felhasználók

Évente legalább egy vírusfertőzéssel és naponta a spamek törlésével küzdenek a felhasználók

A VIPRE vírusirtó magyarországi képviselete megbízásából készített felmérés főbb megállapításai:        

Vírusvédelem     

  • A válaszadók 98 százaléka használ valamilyen vírusirtót informatikai eszközein, viszont csak 24 százalékuk fizet is a biztonsági szoftverért.           
  • A megkérdezettek 58 százaléka jelezte, hogy megfertőződött a számítógépe az elmúlt egy évben.            
  • A felhasználók a kérdőív kitöltése során egy 1-5-ig terjedő skálán osztályozhatták a legelterjedtebb vírusirtókat, attól függetlenül, hogy térítés ellenében vagy díjmentesen igénybe vehetőek-e a szoftverek. Az értékelés szerint a válaszadók a VIPRE (4,68), a Symantec (4,17) és a Kaspersky (4,07) vírusirtókkal a legelégedettebbek.            
  • A vírusvédelmi licencekkel kapcsolatos kérdésre adott válaszokból kiderül, hogy a kérdőívet kitöltő felhasználók közel kétharmada jó ötletnek tartja a szokásostól eltérő licencelési technikákat, például a korlátlan családi licencet (65 százalék) – amellyel az egy háztartásban található összes számítógép egy előfizetéssel védhető – illetve a lejárat nélküli, 25 évig érvényes licencet (61 százalék).        

Számítógép-használat         

  • A megkérdezettek több mint 56 százaléka legalább két számítógéppel rendelkezik egy háztartásban.          
  • Táblagépet a kérdőívet kitöltők 5,5 százaléka használ, és további 25 százalékuk tervezi, hogy a közlejövőben vásárol ilyen eszközt.           
  • A megkérdezett felhasználók körében – például az észak-amerikai vásárlási trendekkel szemben – az iPad mellett az Android rendszert futtató táblagépeket is szívesen vásárolnak.          
  • A táblagép tulajdonosok és a vásárlást tervező válaszadók számára a kedvező ár csak másodlagos szempont volt a kiválasztás során, mert az eszköz márkája és minősége játszott inkább meghatározó szerepet a döntésben. Az alkalmazások csupán a harmadik helyre szorultak, hiszen az eszközök előnye csak a használat során mutatkozik meg az applikációkon keresztül.     

Levelezés            

  • A megkérdezettek 59 százaléka rendelkezik freemail és 49 százaléka Gmail postafiókkal. Meglepő módon mindössze minden 10. megkérdezett használja a Facebook saját email szolgáltatását.            
  • Továbbra is mindennapos problémát jelent a spam: a megkérdezettek 48 százaléka naponta töröl kéretlen elektronikus levelet postafiókjából.        

Közösségi portálok           

  • A megkérdezettek több mint kétharmada használja aktívan a Facebook és az Iwiw közösségi oldalakat. A Facebook meredeken felfelé ívelő fejlődésével és folyamatos térnyerésével szemben az Iwiw stagnál.            
  • A Twittert mindössze a válaszadók 4 százaléka használja.            
  • A kérdőívet kitöltő felhasználók 16 százaléka egyetlen közösségi portálon sem aktív.        

A felmérésről   

A VIPRE vírusirtó hazai képviseletének megbízásából készített széleskörű informatikai felmérés több mint 3000 hazai vállalati és egyéni felhasználó megkérdezésével készült. A válaszadók több csatornán, közösségi oldalakon és a vállalat hírlevelén keresztül is szabadon kitölthették a kérdőívet.