ESKUTE Netuno PLUS ebike teszt – Ez 2024 legjobb vétele
Az ESKUTE Netuno PLUS kategóriatársai dupla ennyibe kerülnek, kihagyhatatlan.
Tartalomjegyzék Mutasd
Nézd meg videós bemutatómat is, ha tetszett ne feledkezz el feliratkozni csatornámra!
ESKUTE Netuno PLUS – Bevezető
A kínai gyártók (érdekesség, hogy ez a kerékpár igazából nem is kínai, hanem lengyel összeszerelésű) rohamléptekkel hozzák be a lemaradásukat a nyugati gyártókhoz képest. Nem azért, mert eddig nem tudtak olyan bringákat gyártani, mint azok, hanem azért, mert tipikusan olcsóbb gépeket készítettek, ezek pedig tudásban meg sem közelítették a nagynevű konkurenseket. Igaz, az ár is fele, harmada volt csupán.
Azonban tavaly elindult a változás. Már akkor találkoztam nyomatékszenzoros kerékpárral. Találkoztam olyannal, amin lánc helyett már bordásszíj volt. Egyre több biciklin jelent meg a hidraulikus teleszkóp a régi rugós megoldások helyett. Egyre többször futottam bele hidraulikus fékekbe. Szóval valami elindult.
A tavalyi év elején még egy 750 wattos, de meglepően olcsó erőmű volt a sláger, de nyár vége felé befutott egy 250 wattos, de rendkívül kulturált működésű, hidraulikus villával és hidraulikus fékekkel szerelt gép. Akkor belenéztem a kristálygömbömbe, és azt mondtam: Igen, ez a pedálszenzoros, hátsó agymotoros kerékpárok csúcsa, innen már nincs tovább, 2024 a nyomatékszenzor éve lesz!
Merész kijelentés volt, hiszen a nyomatékszenzoros kétkerekűek ára még az egekben volt, még a kínai gyártók is dupla annyit kértek érte, mint a hagyományos, pedálszenzoros megoldásokért.
Mostanra viszont ki merem jelenti, hogy bár őrült mennyiségű nyomatékszenzoros kerékpárt még nem kaptunk, az áttörés megtörtént, hiszen megérkezett például az ESKUTE Netuno plus, ami nyomatékszenzorral és hidraulikus lengéscsillapítással bőven 300 ezer forint alatt kelleti magát.
Na ez a kerékpáros forradalom, és az Eskute Netuno Plus az egyik első fecske. Természetesen meg kellett vizsgálnom!
Eskute Netuno Plus – Specifikáció
A tényleges teszt és a tapasztalatok leírása előtt mindig a gyári adatokkal kezdem, mert szokott lenni „némi” eltérés a papírforma és a tényleges tények között. Sajnos általában a papírforma javára, vagyis, a gyártók szeretik túl szépnek, túl jónak feltüntetni a portékát. Már most lelövöm a poént, az Eskute Netuno Plus ilyen téren remekül szerepelt, vagyis, amit megígértek nekünk, azt nagyjából meg is kapjuk!
Na, de lássuk mit ígértek!
Az Eskute Netuno Plus egy teljesértékű 27,5 colos (2,1 col széles) kerekekkel szerelt montain bike, legalábbis a prospektus szerint. A bringa nettó tömege 27 kilogramm, a terhelhetősége pedig 125 kiló. A váz természetesen alumíniumból készült. Az adatlap szerint az ideális utazó magassága (vagyis a bringás testmagassága) 160-190 centiméter közötti.
A kerekeken a kínai gyártók között nagyon jónak mondható Kenda abroncsok feszülnek, mégpedig a K1027-es típus. Ezeket véleményem szerint nem kell egy darabig cserélni, szóval emiatt már egy pirospontot ki is oszthatunk!
Az első és a hátsó keréken mechanikus tárcsafékek lassítanak, a váltómű 7 fokozatú Shimano, igaz a megszokott alsópolcos Tourney kivitel. A pedálnál csak egy lánckerék van, vagyis így ténylegesen 7 fokozat áll rendelkezésünkre.
A futómű kapcsán mindenképpen meg kell említeni (feljebb már említettem), hogy az első teleszkóp hidraulikus. De ez nem minden, hiszen a lengéscsillapító zárható is, illetve a feszítés is fokozatmentesen állítható. Vagyis aszfalton lezárhatjuk a rugózást, terepen pedig az út minőségétől függően lágyíthatjuk vagy keményíthetjük.
A hajtáslánc, illetve az elektromos rendszer terén is lesz egy igazi finomság. A rendszer 36 voltos, az akkumulátor kapacitása 14,5 Ah, amit a 42 voltos, 3 amperes töltővel 7-8 óra alat lehet teletölteni. Ez nem tűnik soknak, de majd a tesztből kiderül miért az mégis. Az akkumulátor mellett a motor fontos összetevő még, és ebben a bringában nem akármilyen motor van!
Ha valamelyest otthon vagy az elektromos kerékpárok terén, akkor tudod, hogy a Bafang neve rendkívül jól cseng, ha a meghajtásról van szó. Remek szerkezeteket gyártanak, esetünkben ez a szerkezet egy hátsó agymotor, ami 250 wattos, a maximális nyomatéka pedig 65 Nm.
A gyári adatok szerint az akkumulátoros, rásegítéses üzemmódban elérhető hatótáv 55-65 kilométer (ezt még árnyalni fogom), a rásegítés pedig 25 Km/órás sebességig működik. A rásegítés erősségének 5 fokozata van.
Akkor most jöjjön a legérdekesebb, legfontosabb képesség, a nyomatékszenzoros működés. Ugyanis a Az Eskute Netuno Plus nyomatékszenzoros már, elfelejthetjük a pedálszenzoros működés hátrányait. Megpróbáltam röviden összefoglalni a két technológia előnyeit, hátrányait, működésük módját:
A kerékpároknál használt pedálszenzor és nyomatékszenzor két különböző technológia, amelyek az elektromos rásegítésű kerékpárok (e-bike-ok) működését segítik. Mindkettő azt a célt szolgálja, hogy érzékelje a kerékpáros tekerését és ennek alapján szabályozza az elektromos motor teljesítményét, de eltérő módon működnek és különböző előnyöket, illetve hátrányokat kínálnak.
Pedálszenzor
A pedálszenzor, vagy más néven PAS (Pedal Assist Sensor), az egyik legegyszerűbb és legelterjedtebb módszer az e-bike-okban. Ez a szenzor a pedálok forgását érzékeli, és információt küld az elektromos motor vezérlőjének arról, hogy a kerékpáros éppen teker-e vagy sem. Általában egy mágneses érzékelőről van szó, amely a pedálok közelében helyezkedik el, és maximum a forgás sebességét méri.
A pedálszenzor előnye, hogy egyszerű és költséghatékony megoldás. Könnyen telepíthető és karbantartható, és a legtöbb e-bike használó számára elegendő kényelmet és hatékonyságot biztosít. Hátránya viszont, hogy nem érzékeli a kerékpáros által kifejtett erőt, csak a pedálok forgását. Emiatt a rásegítés nem mindig harmonizál tökéletesen a kerékpáros igényeivel, különösen lassú haladásnál, meredek emelkedőkön vagy nagyobb erőkifejtést igénylő helyzetekben.
Nyomatékszenzor
A nyomatékszenzor egy fejlettebb technológia, amely az érzékelt nyomaték, azaz a pedálokra kifejtett erő alapján szabályozza az elektromos motor teljesítményét. Ez a szenzor a középcsapágyban vagy a hajtóműben van elhelyezve, és pontosan méri, hogy a kerékpáros mennyi erőt fejt ki a pedálokra. Ennek az információnak köszönhetően a nyomatékszenzoros rendszer sokkal finomabban és precízebben tudja szabályozni az elektromos rásegítést, ami természetesebb és simább kerékpározási élményt nyújt.
A nyomatékszenzor előnye, hogy érzékeli a pedálozás intenzitását és ennek megfelelően állítja be az elektromos motor teljesítményét. Ezáltal a rásegítés sokkal inkább igazodik a kerékpáros erőfeszítéseihez, ami különösen hasznos emelkedőkön és intenzívebb tekerésnél. Az ilyen rendszer általában energiatakarékosabb is, mert csak akkor nyújt rásegítést, amikor valóban szükség van rá, és csak annyit, amennyi valóban szükséges. Hátránya viszont, hogy bonyolultabb és drágább technológia, amely nehezebben telepíthető és karbantartható.
Pedálszenzor és nyomatékszenzor összehasonlítása
Pontosság és érzékenység:
- Pedálszenzor: Kevésbé pontos, mivel csak a pedálok forgását érzékeli, nem az erőt.
- Nyomatékszenzor: Nagyon pontos, mivel az erőkifejtést méri és ennek megfelelően szabályozza a rásegítést.
Használati élmény:
- Pedálszenzor: Kevésbé természetes rásegítést nyújt, különösen nagyobb terhelés esetén.
- Nyomatékszenzor: Természetesebb és simább kerékpározási élményt biztosít.
Költség:
- Pedálszenzor: Olcsóbb és egyszerűbb technológia.
- Nyomatékszenzor: Drágább és bonyolultabb technológia.
Telepítés és karbantartás:
- Pedálszenzor: Könnyebben telepíthető és karbantartható.
- Nyomatékszenzor: Komplexebb telepítést és karbantartást igényel.
Energiahatékonyság:
- Pedálszenzor: Kevésbé energiahatékony, mivel nem mindig optimálisan szabályozza a rásegítést.
- Nyomatékszenzor: Energiahatékonyabb, mivel pontosan a szükséges mértékben nyújt rásegítést.
A választás a pedálszenzor és a nyomatékszenzor között nagyrészt a kerékpáros igényeitől és költségvetésétől függ. A pedálszenzoros rendszerek jó választás lehetnek azok számára, akik egy megfizethető és egyszerűen használható e-bike-ot keresnek, míg a nyomatékszenzoros rendszerek ideálisak azoknak, akik magasabb szintű pontosságot és természetesebb kerékpározási élményt szeretnének.
Ezt az utolsó bekezdést azonban, a Eskute Netuno Plus miatt erősen zárójelbe tehetjük, hiszen ez a bringa a nyomatékszenzoros működést képes volt ötvözni a pedálszenzoros árral. Ilyen feltételek mellett meg kinek kell mostantól a pedálszenzor? A kérdés költői, szerintem mindenki tudja rá a választ!
Az Eskute Netuno Plus kapcsán van még további érdekesség is, de kezdjük a kevésbé érdekes dolgokkal. Az egyik a világítás, ami kínai szokás szerint csak egy első lámpából áll, hátra neked kell venni világítást, mert az nem fért bele az árba. A másik a kijelző, ami elég butácska, nincsenek rajta gombok sem, viszont egy USB Type-C csatlakozó van, amivel útközben töltheted a telefonodat.
További hiányosság, hogy az (amúgy meglepően alacsony) árba nem fért bele a sárvédő sem, se előre, se hátra, csomagtartóban pedig végképp ne reménykedj!
Jó hír viszont, hogy az Az Eskute Netuno Plus kapott Bluetooth csatolót, így természetesen mobilos applikáció is van, ami némileg képes feledtetni a buta kijelzőt.
Specifikáció összegzés:
A felszereltség nem valami acélos, de tudván, hogy mennyit kérnek a bringáért ezt bőven meg tudom bocsájtani, mert rengeteg szuper dolgot kapunk!
Kapunk tehát egy nagyon jól állítható hidraulikus lengéscsillapítást, kapunk egy Bafang motort, kapunk egy nyomatékszenzoros kialakítást, kapunk Bluetooth-t és applikációt. Ez egy közel felsőkategóriás csomag, lényegében csak a hidraulikus fék, ami hiányzik, de ez pótolható, Kínából egy komplett fékszett tárcsákkal, mindennel kb. 30 ezer forint, emiatt nem dőlök a kardomba.
Eskute Netuno Plus – Tapasztalatok
Külső
Az Eskute Netuno Plus formáját tekintve egy hagyományos kerékpárt idéz, persze azt nem feledve, hogy a vázban elrejtve ott egy akkumulátor. Ez a megoldás biztonságosabb és szebb is, mint a külső akkumulátoros felépítés, itt a vezérlés és minden elektronikus alkatrész is a vázban, biztonságos helyen található.
Nagyon pozitív, és ismét csak a felsőkategóriás érzést erősíti, hogy a vezetékezés, a fékbowden, minden rejtetten fut, a kábelek be és kivezetése is elég szépen van megoldva. A vázba rejtett akkumulátor természetesen kivehető, lakásban, irodában is tölthető. Nem nagy a mérete, nem nagy a tömege, szóval könnyen cipelhető.
Bár nincs sárvédő a szabvány felfogatási pontok megvannak, vagyis vehetünk itthon hozzá rengeteg féle megoldást. Ugyanígy van felfogatási pont csomagtartónak is, sőt, a kulacstartónak is ott vannak a furatok a vázon. Szóval, relatív kis pénzből jól felszerelhetjük a bringát. Én biztos meg is tenném, mert hosszú utazásokra számítanék.
A külső kapcsán még három dolog. Az egyik, hogy a felnik baromi jól néznek ki a mart, fényes alumínium peremmel és a feliratokkal. A küllők mélyen ülnek, így nem fordulhat elő az, amit sok kínai bringán tapasztaltam már, hogy idővel a küllő vége kidörzsöli a belsőt a gumiban.
A második, hogy a kormány magassága sajnos nem állítható. Ezzel együtt a gyári adatokban megadott ideális, maximum 190 centis testmagasság igaz lehet, én 184 vagyok, de lenne még helyem nőni. Persze már nem fogok.
A harmadik, hogy fém pedálokat kapunk. Emberek, az ilyen apróságoktól el tudok olvadni. Végre nem vacak, vizesen csúszós műanyag pedál van a szettben!
Összegezve a külsőt, a váz formája nekem bejön, a felnik nagyon jól néznek ki, az egész bringa nagyon jól összerakottnak látszik, már az első pillanattól. Nem tudok semmibe belekötni, talán csak a kormány magasságának állíthatósága hiányzik.
Ez amúgy egy állítható stucnival megoldható lenne, ha a gyári stucni nem lenne összeépítve a „műszerfallal”.
Használat
Nos, elérkeztünk a legfontosabb részhez, a tapasztalatokhoz, vagyis ahhoz, hogy milyen volt az Eskute Netuno Plus-t használni.
Kezdem a legrosszabbal, az üléssel. Nyilván nem vagyunk egyformák, lehet, hogy neked be fog jönni az ülés, nekem nagyon nem jött be. Konkrétan szétcsapta a hátsómat, alig vártam, hogy leszálljak róla, ha enyém lenne biztos lecserélném az ülést.
Ami tetszett a lengéscsillapítás, ami még teljesen kiengedve sem lett túl lágy. Elég sokat mentem a bringával, használtam rázós terepen is, egyelőre jónak tűnik a teleszkóp. Az érezhető, hogy nem a legdrágább darab, de egyelőre nulla kotyogás, nem lötyög, nem akar szétesni. Szóval, ha nem a legdurvább sziklás terepen akarod használni, akkor szerintem teljesen jó lesz. Ja, és downhillezni sem ajánlom.
A lengéscsillapítón a gyártó egy matricán korrekt módon jelzi, hogy a termék nem alkalmas downhill-re, ugratásra és más veszélyesebb sportokra!
A nyomatékszenzor jó. Nem mondom, hogy nem találkoztam már finomabban működő darabbal, de tök jó. Viszonylag kis pedálmozdulatra már indul a motor, de nem úgy, mint egy pedálszenzornál. Vagyis nem az történik, hogy megmozdítod a pedált és a motor maximum nyomatékkal kezd rögtön tolni. Itt megmozdítod a pedált, érzed a motor erejét, de nem hirtelen, nem zavaróan.
Menet közben is rendben működik, vagyis csak akkor dolgozik a motor, ha tekered a pedált, és csak olyan erővel dolgozik, ahogy tekered a pedált. Vagyis nem csupán ki- és bekapcsolni tud a hajtás, mint a pedálszenzor esetén, hanem képes arra, hogy az erőt dinamikusan, a tekerés erejének megfelelően adagolja.
Ez persze nem meglepő, egy nyomatékszenzornak így kell működnie, és az Eskute Netuno Plus esetén így is működik!
Itt kell visszakanyarodnom az akkumulátor kapacitása és a hatótáv kérdéséhez. Az ugyanis a helyzet, hogy ha sík úton haladsz és nem akarsz úgy menni, ahogy a csövön kifér, akkor a gyári adatban megadott 55-65 kilométer nem, hogy sok, még talán kevés is.
Értsétek ezt úgy, hogy például elinduláshoz bekapcsolod egyes erősségre a rásegítést, azután, ha elérted mondjuk a 20 km/órás sebességet és nincs emelkedő akár ki is kapcsolhatod. Az Eskute Netuno Plus ugyanis teljesen jól használható normál kerékpárként, akár rásegítés nélkül is.
Persze használhatod a rásegítést, de ilyenkor is bőven elég az egyes fokozat, és bőven elég akkor feljebb kapcsolni, ha jön az emelkedő. Ha így használod, kikapcsolva, bekapcsolva, emelkedőn használva a magasabb fokozatokat, akkor a gyári adatban leírt hatótáv bőven meglehet (bevallom, a teszt alatt nem volt időm egyben ennyit letekerni). Ha sokat mész sík úton, és a motort tényleg csak szükség esetén, rásegítésként használod, akkor természetesen a gyári hatótáv többszörösét is megteheted.
Azt teljes bizonysággal állíthatom, hogy az Eskute Netuno Plus nagyságrendekkel hatékonyabban használja fel a rendelkezésre álló energiát, mint bármilyen pedálszenzoros kerékpár. Ha bekapcsol nem csak a maximális nyomatékon tud működni, hanem szabályozza a motor erősségét, így pedig sokkal-sokkal takarékosabb a működés. Emiatt is lehet az, hogy az effektív kicsi akkumulátorral is elérhető egész nagy akkumulátoros hatótáv.
Ami nem tetszett az a váltó áttételezése. Ha kapott volna előre, a pedálhoz is egy kisebb lánckereket, vagy hátra egyel nagyobbal indulna a bringa, akkor tökéletes lenne. A gyári állapotában, még egyes fokozaton is kicsit nehéz az elindulás, főleg, ha egy kis emelkedő is van. Persze ez nem őrült nagy probléma, mert ott a rásegítés, azzal nem lesz nehéz indulni.
Ezzel együtt az áttételezés szerintem nem lett tökéletes.
Fontos kiemelnem két dolgot. Az egyik, a szerintem fontosabb, hogy az Eskute Netuno Plus teljesen EU-conform. Nincs gázkar, a rásegítés csak a pedál tekerésével egyidőben működik, a rásegítés kikapcsol 25 Km/óra sebességnél, a motor pedig 250 wattos. Ezekkel a képességgel ez a kerékpár elektromos rásegítésű kerékpárnak, nem pedig segédmotoros kerékpárnak számít.
Lényeges még, hogy ezt a megfelelőséget a gyártó egy külön matricán jelzi is, ezen megtalálható minden adat, ami ahhoz kell, hogy nyugodtan használni tudd az EU bármelyik tagállamában anélkül, hogy félned kéne attól, hogy a rendőr megbüntet!
Viszont, a kábelkorbácsban megtaláltam a ledugózott kábelvéget, ami általában a gázkaros megoldás bekötését hivatott elősegíteni. Szóval azt gondolom, hogy az Eskute Netuno Plus gázkarossá is átépíthető, ha erre igény mutatkozik.
Nem írtam még a telefonos applikációról.
Nos, érdekes módon, bár egy ideig elérhető volt egy Eskute Go App a Google Play Store-ban, ez eltűnt. Helyette használhatjuk a Smart Life appot, ami nekem azért is volt jó, mert volt alatta más okosotthonos eszköz, így feltelepítenem, beállítanom nem kellett, elég volt felvenni új eszközként a bringát.
Az applikációban túl sok érdekesség nincs. Tudjuk állítani a kijelző fényerejét, ki- és be tudjuk kapcsolni a lámpát, látjuk az összesen megtett távolságot, le tudjuk zárni a bringát. Ami érdekesség lehet, hogy van automata lock és unlock funkció, vagyis, ha a telefonnal eltávolodsz akkor kikapcsol, ha közel mész hozzá, akkor bekapcsol.
Őszintén szólva azon túl, hogy jópofa a funkció értelmét nem nagyon látom, mert hiába záródik le, ha valaki odamegy és a bekapcsológombbal bekapcsolja, akkor működik. Szóval maradjunk annyiba, hogy ez kényelmi, nem biztonsági funkció, így nyer a dolog némi értelmet.
Nekem azért kicsit hiányzik ezekből az egyszerűbb appokból minimum a nyomkövetés lehetősége, vagyis, hogyha túrázunk, akkor tudjuk rögzíteni a megtett utat, a nyomvonalat, a sebességet, a távolságot. Szerintem ez alap kéne, hogy legyen már.
Oké, kanyarodjunk vissza oda, hogy milyen volt az Eskute Netuno Plus-szal bringázni!
Nos, jó volt. Összességében nem nagyon találtam hibát. Az Eskute Netuno Plus esetén kínai (lengyel?)bringáktól szokatlan módon nem kellett sem féken, sem a váltón állítani összeszerelés után. A váltóval nem sikerült félreváltani, nem volt olyan a teszt alatt, amikor kattogott, csörgött volna. Persze ez ettől még egy olcsó Shimano, de akkor is érdemes ezt megemlíteni, mert vagy nekem volt nagy szerencsém, vagy ennél a kerékpárnál végre van valami minőség ellenőrzés a gyártási folyamat vége és a becsomagolás között.
A kicsomagolás óta valamivel több, mint 40 kilométert használtam eddig, egyelőre még az első töltéssel, vagyis újratöltenem nem kellett, csak akkor, a kicsomagolás után raktam tele energiával.
A gyári gumik aszfaltra egy kicsit túl bütykösek. Közel sem használhatatlan, de tény, hogy ezek a gumik inkább terepre valók. Túl sok tapadás aszfalton nincs, szóval óvatosan a kanyarokkal! A pedálokat nagyon szeretem, rendesen kapaszkodnak a cipőm talpába, egyszer sem akart lecsúszni a lábam.
Amit kevésnek érzek az a fék. Ezt valószínűleg egy kicsit lágyabb fékbetéttel is lehetne már javítani, de a végső és legjobb megoldás a hidraulikus fékszett beszerzése lesz. Igaz, a már említett rejtett kábelezés miatt ennek beszerelése nem fog mindenkinek menni otthon, de szerintem egy szerelő sem fog vagyonokat kérni, ha oda viszed a gépet, és megkéred, hogy rakja össze.
Fent említettem, hogy a prémium gépekhez képest, legalábbis papírforma szerint a hidraulikus fék hiányzik csak. Ehhez azért hozzá kell tennem, hogy a nyomatékszenzor működésén is érezhető, hogy nem prémium megoldás, de még így is mérföldekkel jobb, mint bármilyen pedálszenzor. Igazából össze sem hasonlítható a felhasználói élmény, sokkal-sokkal jobb ez!
A végére még egy dolog, ez pedig a motor. A hatékonyságot a motor esetén nehéz mérni, és egy ilyen teszt alatt az sem derül ki, hogy mennyire lesz az adott szerkezet tartós. Azt azonban meg tudom erősíteni, hogy a Bafang motor rendkívül kulturáltan működik. Szépen, finoman, lágyan indul, hangja szinte egyáltalán nincs. Mondhatjuk a név kötelez, remélem, hogy sokáig teszi majd a dolgát.
Összegzés
Nos, bár a cikkben többször csak feltételes módban említettem, hogy mit cserélnék ki, ha a bringa az enyém lenne, de a végére lelövöm a poént. Ez a bringa bizony az enyém. Ki kellett próbálnomaz Eskute Netuno Plus-t, tudnom kellett, hogy mit tud, így egyáltalán nem volt biztos, hogy magamnak veszem, de végül nem kellett sokat töprengenem rajta, hogy maradjon vagy menjen. Marad!
Biztos lenne idővel ennél jobb. Lenne, mondjuk jövőre olyan, amiben még finomabban működne a nyomatékszenzor, de alapvetően az Eskute Netuno Plus minden igényemet kielégíti. Tudom, hogy a sok teszt miatt keveset fogom használni, de úgy döntöttem, hogy ez a kerékpár lesz az, ami következő években szolgálni fog.
Azt biztosan tudtam, hogy nem egy összecsukhatót veszek és azt is, hogy nem egy FAT bike lesz a nyertes. Olyat akartam, ami egyszerű, ami felmegy egy normál autós kerékpártartóra, olyat, ami nem túl nehéz, olyat, ami kényelmes, EU-conform, hogy akár külföldön is használhassam, olyat, ami akkor sem hagy cserben, ha véletlenül lemerül az akkumulátor. Az Eskute Netuno Plus mindezen feltételeknek megfelel.
Az is biztos volt, hogy amennyiben lehet elektromos rásegítés kell, mert a térdeim sajnos már nem olyanok, mint fénykorukban. Szóval a hozzám hasonló, kicsit már elkopott ízületekkel rendelkezőknek a rásegítés, főleg a nyomatékszenzoros rásegítés néha szinte nélkülözhetetlen.
Ami változtatást tervezek rajta az ülés cseréje, a sárvédők és esetleg egy csomagtartó pótlása, és valamikor (szerintem már csak az idei szezon után) a hidraulikus fék beépítése. Ha ezeken túl leszek, akkor lesz egy nyomatékszenzoros bringám Bafang motorral, hidraulikus fékkel és lengéscsillapítóval, Bluetooth appal, és az egész csomag nagyjából annyiba fog kerülni, mint egy hagyományos kerékpár a Decathlonból. Ez konkrétan vicc kategória!
Szerintem ezt a bringát kihagyni vétek, ha elektromos meghajtásban gondolkozol. Persze tudd, hogy nem egy 2-3 milliós Harley-Davidson kerékpárt veszel, de mivel tizedannyiba kerül szerintem Te sem várod, hogy megforduljanak utánad az utcán, ha az Eskute Netuno Plus nyergében ülsz!
ok, hát a végére a vásárláshoz szükséges adatok maradtak csak! Az Eskute Netuno Plus természetesen cseh raktárból rendelhető, ára pedig a BGc0f2b7 kuponkóddal 262 865 forint (a dollár/forint árfolyam függvényében változhat). Minden túlzás nélkül, tényleg ez az idei év kihagyhatatlan ajánlata!
Vásárlás (fekete verzió, de ne azt vedd. aminek a képén azt olvasod Cadence Sensor, az sima pedálszenzoros!) az alábbi hivatkozásra kattintva:
Eskute Netuno Plus nyomatékszenzoros kerékpár
Vásárlás kék verzió, kuponkód: BGHOBBYDEMY
Eskute Netuno Plus nyomatékszenzoros kerékpár