A Nintendo következő generációs konzolja elboldogul az 1080p felbontású tartalmakkal, de a fejlesztők szerint gyengébb, mint az Xbox 360 és PlayStation 3.
A neve elhallgatását kérő programozó a GamesIndustrynak nyilatkozta, hogy a Nintendo Wii U nem éri el azt a szintet, mint a PS3 vagy az Xbox 360. Az információk szerint a fő probléma a grafikai teljesítménnyel van, ebből kifolyólag az újdonság nem tud magasabb szintre lépni a vizuális minőség terén. A modernebb konfiguráció okán bizonyos dolgokban jobb, de úgy fest, hogy a várt áttörés elmarad. Tény, hogy nem könnyű megtalálni az ideális egyensúlyt egy konzol fejlesztése során. Egy erősebb grafikus chip alaposan meg tudja dobni az előállítási költségeket, aminek nyilván nem kifejezetten örül a gyártó. A Nintendo az innovációban és korántsem a nyers erőben látja a helyes utat, így a GPU, a CPU, a RAM, illetőleg az egyéb alkatrészek nem az aktuális csúcstechnológiát fogják követni, ám ennek köszönhetően a konzol gyártási költsége az eredetileg kitűzött árszinten mozoghat.
Kifejezetten érdekes az a kijelentés, miszerint a Wii U-ban nincs annyi shader, hogy képes legyen lépést tartani a két aktuális nagyágyúval. A korábbi hírek szerint a konzol egy Radeon HD 4000 architektúra köré épülő grafikus vezérlőt alkalmaz. Gyakorlatilag még a sorozat leggyengébb modelljére pillantva is nehéz elképzelni, hogy ne vegye fel a kesztyűt az Xbox 360 Xenos GPU-jával.
Forrás: techpowerup.com