A valós idejű számítógépes grafika hamarosan átlépi a célvonalat, ott már összemosódik a virtuális világ az élővel.

Epikus demonstrációt kapott a ray-tracing

A lent megtekinthető videót az Epic Games egy technológiai demonstrációnak szánta (a Game Developers Conference fejlesztői rendezvényen mutatták be); az NVIDIA RTX (ray-tracing) technológia mellett egyúttal az Unreal Engine 4 képességeit is sikerült bemutatni. A ray-tracing a fényforrás által kibocsátott fénysugarak nyomon követésén alapul, gyakorlatilag az emberi szem működésének számítógépre ültetéseként is felfoghatjuk. A fény útjának követésével – milyen tárgyakkal ütközik, a fény mely része nyelődik el, stb – rendkívül realisztikus látványvilágot kapunk, csakhogy ezért olyan szintű számítási kapacitással kell fizetnünk, ami jelen pillanatban halandó ember számára elérhetetlen.

Mindenesetre a fejlődés töretlen, a zöldek a Volta GPU családot már felkészítették a ray-tracing kihívásaira, úgyhogy az elkövetkező hónapokban biztosan látni fogunk még ehhez hasonló erőfitogtatásokat.

Forrás: guru3d.com