A mai napon hivatalosan is elérhetővé vált az Opera által üzemeltetett mobilos alkalmazásbolt. Aki figyelemmel követte a mobilos böngészőket, az már találkozhatott vele, ugyanis az alapértelmezett telepítés során az egyik Gyorshívó bejegyzés erre az oldalra mutatott.

 

 

Az oldal létrehozását és jövőbeni üzemeltetését az Appia nevű céggel való stratégiai partnerség teszi lehetővé. A cég Motricityből kiválva, PocketGear néven indult el 2008 júniusában. Mostani nevét idén februárban vette fel, hogy jobban tükrözze a cég filozófiáját. Nem egy alkalmazásboltról van ugyanis szó, hanem azok összességéről. A lényeg a jól kidolgozott háttér, amire az olyan cégek, mint az Opera (vagy éppen a Samsung a Widget boltjával) egy saját boltot gründolhatnak.

A már ismert boltokkal szemben – mint amilyen az Apple-féle App Store vagy az Android Market – az Appia-boltok lényege a platform és márkafüggetlenség. Az Appia kínálatában jelenleg mintegy 140 ezer fizetős és ingyenes alkalmazás érhető el.
Az Opera ezzel egyidőben elérhetővé tett egy kiadói portált is, ahova ki-ki feltöltheti saját fejlesztését, cserébe a nettó bevételek 70%-át kapja. Az Opera jelenleg kedvező helyzetben van, hiszen a világ legnépszerűbb mobilos böngészőjéről van szó, így komoly felhasználói bázis érheti el egyszerűen az alkalmazásboltot.

 Elindult az Opera mobilos alkalmazásboltja
Opera Mobile Store – A megnyitáshoz katt a képre!

A cég közleménye szerint a tesztüzem is sok érdeklődőt vonzott: csak februárban 15 millió letöltést regisztráltak 200 országból. Természetesen a bolt nem csak Opera böngészőből érhető el.

Összességében ez – az általános alkalmazás-terjesztésen túl – egy jó, és felhasználóbarát kísérletnek tűnik arra, hogy az Opera pénzügyi hasznot húzhasson az Opera Mini rendkívüli népszerűségéből. Ez a törekvés különösen annak fényében érthető, hogy a Mini üzemeltetésének nyilván nem elhanyagolható szerverfenntartási költségei vannak.