Az oldal létrehozását és jövőbeni üzemeltetését az Appia nevű céggel való stratégiai partnerség teszi lehetővé. A cég Motricityből kiválva, PocketGear néven indult el 2008 júniusában. Mostani nevét idén februárban vette fel, hogy jobban tükrözze a cég filozófiáját. Nem egy alkalmazásboltról van ugyanis szó, hanem azok összességéről. A lényeg a jól kidolgozott háttér, amire az olyan cégek, mint az Opera (vagy éppen a Samsung a Widget boltjával) egy saját boltot gründolhatnak.
A már ismert boltokkal szemben – mint amilyen az Apple-féle App Store vagy az Android Market – az Appia-boltok lényege a platform és márkafüggetlenség. Az Appia kínálatában jelenleg mintegy 140 ezer fizetős és ingyenes alkalmazás érhető el.
Az Opera ezzel egyidőben elérhetővé tett egy kiadói portált is, ahova ki-ki feltöltheti saját fejlesztését, cserébe a nettó bevételek 70%-át kapja. Az Opera jelenleg kedvező helyzetben van, hiszen a világ legnépszerűbb mobilos böngészőjéről van szó, így komoly felhasználói bázis érheti el egyszerűen az alkalmazásboltot.
Opera Mobile Store – A megnyitáshoz katt a képre!
A cég közleménye szerint a tesztüzem is sok érdeklődőt vonzott: csak februárban 15 millió letöltést regisztráltak 200 országból. Természetesen a bolt nem csak Opera böngészőből érhető el.
Összességében ez – az általános alkalmazás-terjesztésen túl – egy jó, és felhasználóbarát kísérletnek tűnik arra, hogy az Opera pénzügyi hasznot húzhasson az Opera Mini rendkívüli népszerűségéből. Ez a törekvés különösen annak fényében érthető, hogy a Mini üzemeltetésének nyilván nem elhanyagolható szerverfenntartási költségei vannak.