Az Eleglide M2 olyan képességeket kapott, amik eddig a drágább kategóriára voltak jellemzők.
Az Eleglide M1 és az M1 Plus tagadhatatlanul jó bringák, de az is tagadhatatlan, hogy az abszolút belépő szintet képviselik a 26- 27 colos kategóriában. Mindenből a minimumot kapták, cserében az ár annyira alacsony, hogy nem is nagyon van más értékelhető elektromos kerékpár ennyiért a piacon. Persze a fejlődé snem állhat le, fejleszteni kell, az újdonságokra szükség van.
Az Eleglide M2 persze igazi, forradalmi újdonságokat nem hozott, de nagy örömünkre azt látjuk, hogy a komolyabb alkatrészek, megoldások kezdenek leszivárogni ebbe a belépő kategóriába is. A komolyabb lengéscsillapítás, a többet tudó váltó, az erősebb fék és az applikáción keresztüli vezérlés mind a félmilliós kategória kiváltsága volt még alig fél- egy éve is. Most azonban mindezt múltidőbe helyezhetjük, hiszen az Eleglide M2 révén finom dolgokhoz juthatunk megfizethető áron.
A ma debütáló Eleglide M2 képességeiről eddig sokat nem tudhattunk, csak egy kicsomagolós videót tette fel valamikor két hete a forgalmazó a YouTube-ra. Persze ezen is kiszúrhattunk már érdekes dolgokat! Lássuk mit kapunk ma 899 euróért, vagyis ~ 356 ezer forintért!
Az Eleglide M2 Eu komform bringa lett, a motor 250 wattos, de a gyártó kiemeli, hogy 570 watt a maximális teljesítmény, ami szép nagy szám, de szerepe maximum az elindulást követő töredék másodpercekben lesz. A 250 watt és a maximum 25 Km/óráig működő rásegítés mind az Eu megfelelőség miatt szükségesek. Ami örömteli, hogy a motor viszonylag nagy, 55 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ez a gyengébb bringák 30-35 Nm-es nyomatékához képest lényeges különbség.
A váltó Shimano természetesen, de hogy ez a hátsó vagy az első áttételezésre illetve váltó mechanikára vonatkozik-e nem tudhatjuk. Csodálkoznák, ha nem Tourney lenne a gépen. Ami örömteli, hogy összesen 28 sebességi fokozattal gazdálkodhatunk, vagyis elől 3- hátul 8 lánckerék közül választhatunk. Mielőtt elfelejtem a bringa is nőtt kicsit, immár 27,5 colos a kerékméret, a maximális terhelhetőség meg a szokásos 120 kilogramm.
A finomságok most jönnek! Az első keréknél nem sima rugóstagot, hanem végre hidraulikus lengéscsillapítót kapunk. A rugóút is elég hosszú, 10 centis, így jó eséllyel végleg elfelejthetjük a csúnyán felkoppanó rugókat. Ami még hidraulikus az a fék. Persze tudom jól, hogy akik eddig amiatt sírtak, hogy szar mechanikus fékek vannak egy kerékpáron, azok most azon fognak sírni, hogy nem elég nagy a tárcsa vagy nem márkás a fék. Én pedig azt mondom, a hidraulikus akárhogy is, de jobb lesz, mint a mechanikus, szóval örüljünk, hogy a belépő szinten is ezeket dobálják már rá a kerékpárokra.
Végül pedig utolsó érdekességnek itt van a Bluetooth csatoló, és természetesen a telefonos applikáció, amin keresztül beállíthatjuk a bringát, mérhetjük a megtett távot meg minden egyebet, amit szoktunk. Minden meg van tehát, ami kellhet, a belépő szintet talán csak egy dolog mutatja, az akkumulátor, ami nincs a vázba elrejtve, illetve az, hogy ez a kerékpár is pedálszenzort kapott még. Sajnos, a nyomatékszenzor egy picit még odébb van, de őszintén, csodálkoznék, ha egy- másfél év múlva nem érkezne meg az is.
Addig is azt mondom, örüljünk annak, ami van, vagyis az Eleglide M2-nek, ami tényleg jó kis bringának tűnik. Mondjuk az “extrák” miatt az ár is nőtt kicsit, de azt gondolom, hogy a 899 euró még mindig nem egy őrület ezért a tudásért, szóval az Eleglide M2 szépen folytathatja a gyártó hagyományát, és relatív kevés pénzért nagyon sokat ad.
Ha megtetszett, akkor most kupont nem kell használnod, EU raktárból megveheted. Azt a hírt kaptam, hogy az első 50 vásárló Xiaomi Band 8 okoskarkötőt is kap ajándékba!
Vásárlás az alábbi hivatkozáson: