Egy AIDA64 bug okozta az RSOD jelenséget
Rögtön a bevezetőben hangsúlyozzuk, hogy az NVIDIA GeForce GTX 680 teljesen ártatlan a dologban, illetve az AIDA64 programozói már előálltak a hibajavítással.
Néhány GeForce GTX 680-nal rendelkező felhasználó arra panaszkodott, hogy az AIDA64 elindulása után a rendszer egy vörös képernyő keretében jobblétre szenderült. Van aki ezt rögtön a grafikus vezérlő hibájának tulajdonította be, de a lehetséges okok között felmerült a meghajtó is. Az AIDA64 programozói nemrég tiszta vizet öntöttek a pohárba. A hiba amiatt alakult ki, hogy a diagnosztikai és sebességmérő alkalmazás BIOS detektáló modulja még nem volt teljes mértékben hozzáigazítva a zöldek új nagyágyújához, ezért a végeredmény a rettegett piros képernyő lett. A 2.30.1911 verziószámra hallgató béta kiadás már rendelkezik a szükséges fejlesztésekkel, így az RSOD (Red Screen of Death) jelenségnek örökre búcsút inthetünk.
A hírek szerint a GPU-Z régebbi kiadásainál is hasonló helyzet tudott kialakulni, ám a fejlesztők már ott is megtalálták a hiba forrását, így a 0.6.0-ás változattal már nem lehetnek problémák.
Összességében úgy tűnik, hogy aki frissítette szoftverkörnyezetét, az valószínűleg nem találkozott a vörös képernyővel.
Forrás: aida64.com, news.mydrivers.com