Vajon mit eszik a Google a színvonalas tartalmakon?

E-A-T jelentősége: az új keresőoptimalizálás (SEO) modell alapjai


 

Egy érdekes szójátékkal vezette be a Google a legújabb minőségi irányelveit. A mozaikszó egyben egy értelmes angol szó, aminek a magyar jelentése: eszik. Ebben a cikkben megnézzük, hogyan fogyasztja a minőségi tartalmat a Google rangsorolásért felelős algoritmusa.

Manapság szinte már egyetlen személy sem tudná megmondani azt, hogy melyik webhely számít igazán jónak. A világ eddigi legnagyobb keresőmotorja, a Google is több száz szempont alapján vizsgálja és rangsorolja az online tartalmakat. A keresőoptimalizálás (SEO) és a linképítés lényege, hogy a keresőmotor működését megismerve javíthatunk a weboldalunk találati listán elért helyezésén. A Google piaci részesedése Európában és Amerikában körülbelül 92%-ra tehető.

Népszerűsége ugyanakkor hazánkban is töretlen, hiszen több, mint 5 millió ember használja minimum heti rendszerességgel. A vállalkozások online marketing eszköztárának jelentős eleme a keresőoptimalizálás. Mivel a vásárlás előtti tájékozódás elsődleges eszköze a Google kereső, ezért hatalmas teher nehezedik a Google rangsorolási algoritmusára. Ráadásul, ha az emberek nem találnak kielégítő minőségi válaszokat, könnyedén elpártolhatnak a Google termékeitől. Ami lássuk be, óriási veszteséget jelentene a tőzsdei cég számára.

Hogyan képes mégis megőrizni egyre nagyobb népszerűségét a Google kereső? A titka a felhasználók szokásainak vizsgálatán alapuló mesterséges intelligenciában rejlik

A Google mérnökei egész egyszerűen leültettek 15.000 embert a monitor elé. A feladatuk egyszerű volt: értékeljék a weboldalak tartalmát a mérnökök által kitalált szempontok alapján egy 1-től 10-es skáláig. Ebből az óriási felmérésből készült el az új Google minőségi irányelve, ami 168 oldalas dokumentum lett. Ezt az irányelvet röviden EAT névre keresztelték. Aki megérti, hogy mit akar a Google az élmezőnyben látni, könnyedén készíthet olyan tartalmat, amivel kirobbanóan javíthatja a helyezését.

Mit is jelent az EAT? Az angol Expertise (szakértelem), Authoritativeness (hitelesség), és a Truthworthiness (megbízhatóság) kifejezések rövidítése. A minél nagyobb és gyorsabb siker elérésében az online marketing mellett érdemes e három tényezőre alapozni.

Lássuk, mit értenek ezen kifejezések alatt:

1. Expertise, azaz szakértelem:

Tulajdonképpen manapság akkor mondjuk, hogy egy tartalom jó, ha megfelelő szaktudás felhasználásával készült. A szerző bizonyította, hogy ért is ahhoz, amit mond. Weboldal készítés során ezt a szempontot fontos figyelembe venni, ugyanis egy jogi vagy tudományos szövegnek nyilván nagyobb szaktudással kell, hogy rendelkezzen, mint például egy hétköznapibb tematikájú blognak vagy weboldalnak.

2. Authoritativeness, avagy hitelesség:

Ez röviden azt jelenti, hogy bizonyítani kell az általunk leírt és megfogalmazott tartalmak hitelességét. A Google rangsorolási algoritmus képes különbséget tenni a linkek hálózatának köszönhetően a népszerű, a megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Ebből adódóan mondjuk linképítés során figyelni kell arra is, hogy amennyiben néhány linket másolunk, azok lehetőleg hiteles, avagy releváns oldalról származzanak.

3. Truthworthiness, azaz megbízhatóság:

A keresőoptimalizálás jelentős pontja, hiszen fontos, hogy a felhasználók bízzanak az általunk közölt tartalmakban és a weboldalunkban. Természetesen ez olyan oldalakra vonatkozik elsősorban, ahol a vásárlás során bankkártya vagy egyéb személyes adatok megadására is szükség van.

Végezetül tehát: az E-A-T azért a keresőoptimalizálás egy fontos faktora, mert a Google csak azokat az oldalakat kínálja a felhasználóinak, amelyek a legjobbak, leghitelesebbek és persze a legmegbízhatóbbak az adott iparágban.

A megfelelő tartalom elkészítésében segít a SEOzseni

A SEOzseni egy magyar keresőoptimalizálási szoftver, amit online használhatunk. Bejelentkezés után néhány kattintással elvégezhetjük a bonyolult szaktudást igénylő feladatokat. A felhasználóbarát kezelőfelület használata gyerekjáték. Nem szükséges mérnöki tudás ahhoz, hogy a weboldalunk HTML hibáit és egyéb tartalmi gyengeségeit megtaláljuk. Az elemző eszközökkel azonnal megtudhatjuk weboldalunk gyengeségeit. Ezek után a hibák kijavítása és a minőségi tartalom elkészítése korántsem bonyolult.

Habár felbecsülhetetlen értéket kapunk, a szoftver használata ingyenes.

 

Szponzorált tartalom