A függőleges szinkronizálás engedélyezése nem várt jelenséget okozhat.

Driveres gondok az NVIDIA GTX 600 sorozatnál 1

A vállalat hivatalos fórumain többen is jelezték, hogy a Vertical Synchronization bekapcsolásával a játékmenet darabos lesz. A jelenség az elmondottak alapján hasonlít a két GPU-s kártyáknál esetenként felmerülő microstuttering problémára. A zöldek már régebb óta figyelemmel kísérték a hibát. A legfontosabb, hogy nem hardveres gondról van szó, hanem a meghajtóban kell keresni a választ. A javítás a júniusban esedékes illesztőprogramban már (valószínűleg) benne lesz, addig azt javasolják, hogy akit érint ez az igen kellemetlen probléma, az egyszerűen kapcsolja ki a függőleges szinkronizálást az adott játékban vagy driver vezérlőpaneljében.

 

Driveres gondok az NVIDIA GTX 600 sorozatnál 2 [+]

 

A gond egyébként korántsem véletlenül merülhetett föl. A Kepler családnál jelent meg elsőként az Adaptive Vertical Sync, azaz a függőleges szinkronizálás dinamikus engedélyezése, mely az egyenletes sebességet hivatott fenntartani. Amikor az adott alkalmazás sebessége a monitor képfrissítési rátája alá csökken, akkor a jobb teljesítmény érdekében érdemes kikapcsolni a szinkronizálást. Az eljárás lényegében ezt valósítaná meg – természetesen felhasználói beavatkozás nélkül. Valószínűleg emiatt az újítás miatt alakult ki az, hogy néhány játék a függőleges szinkronizálás engedélyezésekor rendellenes módon viselkedik. Remélhetőleg a júniusi meghajtóban már úgy fog működni ez az egyébként roppant ígéretes szolgáltatás, ahogy azt a programozók megálmodták.

 

Forrás: tomshardware.com