BOGIST M5 PRO-S – Amivel öregapám a boltba megy
A BOGIST M5 PRO-S se nem menő, se nem gyors, cserében kényelmes.
Tartalomjegyzék Mutasd
Nézd meg a rollerről készült videós bemutatómat is, ha tetszett iratkozz is fel csatornámra!
Bevezető
Vannak olyan termékek, amiknek nem vállalom el a tesztjét. Elég sok felkérést kapok, így tudok válogatni. Ezt a tesztet sem akartam elkészíteni, mert a BOGIST M5 PRO-S mindennek tűnt, de érdekesnek kicsit sem. Azután elgondolkoztam azon, hogy végül is nem magamnak készítem a teszteket, hanem az olvasóknak/nézőknek, és attól, hogy ez a roller engem nem érdekel, van egy célcsoport, akit nagyon is.
Nyilván kitaláltátok, hogy ez a célcsoport nem a kamaszok lesznek, nem is a fiatal felnőttek, sokkal inkább az idősebb korosztály. Nekik nem az a lényeg, hogy száguldjanak, hanem az, hogy kényelmesen, lehetőség szerint biztonságosan eljussanak A-ból B-be, pl. az otthonuktól a boltba, vagy falun vasárnap a misére.
Ahogy látni fogjátok a BOGIST M5 PRO-S pont egy ilyen eszköz lesz, és most jól bemutatom nektek!
Szerelés és külső
Nos, szerelnivaló az van. Alapvetően összeszerelve érkezik a cucc, de azért a kormányt meg az ülést neked kell majd a helyére tenned. Na meg a hátsó kosárkát, aminek a csavarjai olyan helyen vannak, hogy elátkoztam a kicsi kínai tervezőt, aki kitalálta, hogy ezt így kelljen összerakni.
Fontos, hogy kapunk ajándék telefontartót és számzáras biztonsági zárat is, amivel kiköthetjük a bolt elé.
Ha mindent a helyére csavaroztál, akkor következhet a fék beállítása, amire nekem szükségem volt, nem csak, hogy nem fogott, a hátsó féknyereg sem volt rendesen a helyén. Persze ezek apróságok, könnyen beállítható dolgok, egy pici műszaki érzék kell csak hozzá, meg.
Szóval a BOGIST M5 PRO-S szerelése mondhatni gyerekjáték, igaz, nem szabad megfeledkezni róla, hogy ezt is kínai kezek rakták össze, minőség-ellenőrzés nem nagyon szokott arrafelé előfordulni, szóval érdemes az egész gépet átnézni.
A külső fura. Vagy inkább érdekes. A legnagyobb baja, hogy egyszerűen besorolhatatlan a járművek közé. Nem bringa, hiszen nincs rajta pedál. Nem roller, mert a készülő KRESZ szerint (ha jól tudom) a roller olyan jármű, amin állva utazunk. Ezen viszont nem fogsz tudni állva utazni, mert olyan alacsony a kormány, hogy még a hatéves fiaimnak is kevés lenne a magasság (vagy tán pont elég). Szóval felnőtt ember ezen, ha meggebed sem fog tudni állva utazni.
Ráadásként ott van rajta az ülés, ami jól láthatóan nem egy ilyen szabadon választott dolog, vagyis akár le is szedhetjük, ha nem akarunk ülni. Ezen ülni kell!
A trepni elég széles, a kerekek nagyok, 12 colosak, de nem vastagok. A mintázat kemény burkolatra való. Van elől és hátul is lengéscsillapítás, az első elmegy kategória, a hátsó meg jó puha, de állítható a feszítése, és ennek lesz még jelentősége! Az akkumulátor természetesen a taposó alatt van, de a nagyobb kerekek miatt elég nagy a hasmagasság így is.
Van lámpánk elől és hátul, a hátsó persze féklámpa is egyben, de index az nincs. Nekem nem is kell, ezen a cuccon lehet a kezünkkel is jelezni merre fogunk kanyarodni.
Na, lássuk mit tud a BOGIST M5 PRO-S!
Specifikáció
A külső méretek 118 x 57 x 96 centiméter, a tömege nettóban 25 kiló. Vagyis nem túl nagy, nem túl nehéz. Viszont a magas ülés miatt autóba betenni mégis nehézkes (nem lehetetlen), úgy is, hogy az üléscső kivehető, a kormány meg lehajtható.
A gyári adatok szerint kapunk egy 48 voltos rendszert. Az akkumulátorunk 13 Ah kapacitású, a motorunk meg 500 wattos. Az nem derül ki, hogy ez a rendes teljesítmény vagy a csúcs (peak) teljesítmény, én gyanakszom rá, hogy valóban 500 wattot tud hosszú távon.
Azt mondja a gyártó, hogy 48 Km/óra a BOGIST M5 PRO-S végsebessége, és 35 Km a hatótáv egy töltéssel. Persze egyik sem igaz, de erről majd a következő fejezetben írok. A megmászható emelkedő szöge 10 fok, ez legalább korrekt adat, valóban teljesíthető a dolog. Fontos még a maximális terhelhetőség, ami esetünkben 120 kiló. Vagyis a megtermettebb nyugdíjasoknak sem kell BOGIST M5 PRO-S nélkül maradniuk.
Lényeges még, hogy a fékek tárcsák elől is és hátul is, természetesen mechanikus kivitelben. Azt hiszem mindent leírtam, jöhetnek a tapasztalatok!
Tapasztalatok
Nos, hol is kezdjem. Ahogy sejtettem is, a BOGIST M5 PRO-S nem egy izgalmas jármű, pont ellenkezőleg, egyszerű, mint a faék. Ezt mutatja az is, hogy nulla beállítási lehetőségünk van, talán csak az mondható extrának, hogy egy jumper segítségével lekorlátozhatjuk a sebességet 25 Km/órára. Vagyis ezt sem menüből kell megtenni, hanem egy áramkört a jumperrel zárva lesz a maximális sebesség 25.
Mondhatnánk, hogy ez a funkciótlanság hátrány, de nagyon nem az, hiszen a célcsoportnak pont nem az kell, hogy a rejtett menüben kotorásszon, hanem az, hogy felüljön rá és kivigye a világból. Vagyis amíg az akkumulátor engedi.
Az viszont sokat nem enged, mert a 13 Ah kapacitáshoz az 500 wattos motor nem kicsi. A gyártó ugyan azt mondja, hogy 35 a megtehető kilométerek száma, én meg azt mondom, hogy 20. Na jó, ha vékonyka a néni vagy a bácsi, aki használja lehet 22-23 is, de ennél többre inkább senki ne számoljon.
A végsebesség meg nem tudom, hogy lesz 48-, talán lejtőn hátszéllel, én nem merek 40-nél többet ígérni, alattam legalábbis ilyesmi volt a vége. Sík úton.
Nézegetve a BOGIST M5 PRO-S teszthez készített videót nem tudom eldönteni, hogy megvágjam-e, legye-e belőle YouTube-ra valami adás (persze lesz…), mert olyan idétlenül nézek ki a gépen, hogy szégyellem magam. Fura azonban, hogy rajta ülve nem éreztem azt, hogy valami nem stimmelne, sőt, igazából tök kényelmes volt. Egy dolgot leszámítva.
Az egy dolog pedig az volt, hogy sík úton haladva néha egy kis karistolást hallottam. Figyeltem honnan jön, de nem jöttem rá. Halk volt, nem is mindig szólt. aztán, amikor belementem egy istenesebb úthibába és a hátsó teleszkópok összekoppantak jöttem rá, hogy a hátsó kerék ér hozzá a fölötte lévő sárvédőhöz, az adta a furcsa hangot.
Itt válik fontossá, hogy a hátsó lengéscsillapító feszessége állítható. Én nem kísérleteztem a tesztre kapott géppel, de ha nektek is lesz furcsa hang, akkor ne ijedjetek meg, feszítsetek a rugón egy kicsit!
Ahogy fent írtam a BOGIST M5 PRO-S csak ülve használható. Vagyis megpróbálhatod állva, de szerintem fel fogod adni a próbálkozást. Nem erre találták ki. Összességében viszont egy kimondottan kényelmes gép lett.
Összegzés
A BOGIST M5 PRO-S nem egy csúcskategóriás jármű. Sem az alkatrészek minősége, sem az összeszerelés minősége nem olyan. Ezzel szemben egy igazán kényelmes, és jó eséllyel gondozásmentes jármű. Vagyis, ha jól össze van rakva kicsomagolás után, akkor jó eséllyel csak tölteni kell meg menni vele, esetleg néha a fékbetéteket szerelni.
A használat is szögegyszerű. Duda, lámpakapcsoló és gázkar, ennyi a vezérlőszerv. A kijelző egyszerű, mutatja a sebességet meg nem túl pontosan az akkumulátor töltöttségét. Ennyike.
Alapvetően, tényleg besorolhatatlan a különböző járműkategóriák közé, de használhatóságban valami régi robogóhoz, mondjuk a pedálos Babettához tudnám hasonlítani. Mármint azt, hogy mire lehet használni.
A relatív kis hatótáv nem lesz elég arra, hogy túrázni induljunk vele, de a boltba, a szomszéd faluba át lehet vele gurulni, és ahogy írtam elvisz a templomba is a vasárnapi misére. Ez a funkció gyűjtemény pedig nagyjából meg is határozza a célcsoportot, akik számára a BOGIST M5 PRO-S megfelelő jármű lesz.
A gyártó szerencsére az árat is a képességekhez és a célcsoporthoz igazította, így szinte bárki számára elérhető, megvásárolható marad.
Rendben, végére is értél a bemutatónak/tesztnek, így nem maradt ás hátra, mint a ár. Természetesen cseh raktárból érkezik hozzád, természetesen nem kell vámot vagy plusz áfát fizetned, ráadásként pedig a szállítás is ingyenes. Ezekkel a feltételekkel, és a BGM5PSHU kuponkódot használva a BOGIST M5 PRO-S ára 155 600 forint lesz, ezért a pénzért pedig kapsz tehát egy konnektorról tankolható mini robogót.
Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:
BOGIST M5 PRO-S