Ezen az oldalon a három nagynevű FPS játékban elért értékeket prezentáljuk.
A S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky-t két dologért szeretjük. Viszonylag modern, hiszen a DX10.1-et is képes használni, emellett nem kíméli a videokártyákat, futása közben bizony minden résztvevő becsülettel lihegett. DX10.1 ide vagy oda, 1280×1024-es felbontásban ez nem igazán érdekelte a GeForce-okat, a GTS 250 ámokfutása megdöbbentő. A lényeg azonban az, hogy amire kíváncsiak voltunk, azt megtudtuk, ugyanis HD 5770 itt már kezdte jól érezni magát, és revansot tudott venni a 4870-en. A mezőny végén elég kiegyenlített a történet, de végülis kijelenthetjük, hogy az 5750 gyorsabb a másik két ATI-nál.
1680×1050-re kapcsolva nem sokat változott a helyzet, a GeForce-ok erőfölénye megmaradt, ahogy az 5770 sebessége is, tehát a 4870 előtt tudott maradni a végelszámolásnál. A három gyengébb Radeon közül most az 5750 tekinthető a csorda vezetőjének.
A Crysisról tudjuk, hogy jobban kedveli a GeForce-ok társaságát, és ez a Warheadben sem változott meg, habár a Radeonok is fokozatosan gyorsulnak az újabb meghajtókkal. A GTX 275 és a GTX 260 vezet, de utóbbitól nem sokkal marad le a HD 5770, aki így viszont természetesen megveri a 4870-et. Elég szép teljesítményt nyújt a HD 5750-is, aki 1680×1050-ben még a 4870 nyakára is eléggé rámászik. A tanulság: Az új Radeonok és a Crysis között jobb a viszony, mint a régebbi kártyákkal.
Ha már Crysis, akkor itt van egyből az ellenlábas, a Far Cry 2. Érdekes hogy CryEngine-nek és a Dunia Engine-nek a DX10-en kívül semmi köze egymáshoz, mégis ugyanazok a folyamatok zajlottak le. A két GTX elöl, a harmadik helyen azonban ezúttal is a HD 5770 domborít, az 5750 pedig ugyan a kisebbiken még nem, de a nagyobbik felbontáson már befogja a 4870-et. Elismerésre méltó produkció.