Bemutatkozik a Fermi architektúra a GeForce GTX 480-nal
Utolsó méréses oldalunkra hagytuk a legérdekesebb címeket, ugyanis minden játék többé-kevésbé DirectX 11 támogatással rendelkezik.
Elsőként itt van a S.T.A.L.K.E.R. legújabb része, melyben mint tudjuk, bekapcsolható a tesszelláció, mérésünk során természetesen éltünk is a lehetőséggel. 1680 × 1050-as felbontásban kijelenthető, hogy a GTX 480 jelentősen gyorsabb a HD 5870-nél, még úgy is, hogy a friss meghajtó néhány FPS pluszt tudott hozni az 5870-nek, ezt a jelenséget egyébként szinte mindenhol megfigyelhetjük.
FULL HD felbontásra kapcsolva a szakadék tovább nő, a GTX 480 magabiztosan tartja magát és mindegyik mérési periódusban játszható szintet produkál, az utolsó szakaszban a HD 5870 viszont már becsúszik 30 FPS alá. A S.T.A.L.K.E.R. bizony elnyerte tetszését az új GeForce-nak.
A folytatásban itt van a Battleforge, amelynél szintén kíváncsian vártuk, mire képes a Fermi architektúra. Kijelenthetjük, hogy elég sokra, ugyanis megint más dimenzióban számolgat, mint az 5870, és inkább a HD 5850 CF, valamint a HD 5970 teljesítménye felé kacsintgat. Ha megnézzük az elődöt, vagyis a GTX 285-öt, az új Geforce ereje gyakorlatilag 3,5× nagyobb. Impresszív produkció, ismét!
Már csak a Dirt2 van hátra, de az előzmények fényében itt is a GTX 480 fölényére számítottunk. Ez be is jött, de a HD 5870 azért kicsit összekapta magát, és a különbség nem annyira kritikus, mint az előző két címben. Azt is hozzá kell tennünk, hogy ehhez a 10.4-es Catalyst meghajtóra is szükség volt, ugyanis hatására borzasztóan nagyot gyorsult a Radeon, nélküle ismét zakó lett volna a vége, nem is nagyon értjük, hogy talált ennyit az AMD, ugyanis a HD 5870 az új driverrel majdnem utolérte a HD 5850 CF-et. Ennyit az eredményekről, összegezzük a látottakat!