Kiderült, hogy a kétvideokártyás rendszerek Vista alatti gyatra teljesítménye elsősorban nem a két nagy gyártó hibája.

Bár az SLI/CrossFire rendszerek gyakran szoktak meglepően alacsony sebességet produkálni, ez leginkább egy új játék megjelenése esetén fordult eddig elő. A Vista operációs rendszer számára ráadásul teljesen új meghajtókat kellett írni, az XP-s megoldásokhoz hasonló teljesítmény talán mostanra kezd beérni. Az viszont eddig nem volt megszokott jelenség, hogy pl. egy kétkártyás rendszer lassabb legyen, mint egy darab kártya. A gyártók tekintélyes méretű javítási listáikon mindig lehetett látni az SLI-t és CrossFire-t érintő javítgatásokat, de az elvárható sebesség valahogy mégsem jött össze a Microsoft új operációs rendszere esetén.

Beismerő vallomás a Microsoft részéről 

Na most kiderült, hogy mi a hiba tényleges oka. A Microsoft közlése szerint az operációs rendszer egyszerűen nem óhajt tudomást venni a másik kártyáról, holott az illesztőprogram folyamatosan küldené a kéréseket a második kártya számára. A legszebb, hogy a beállításokban szépen látszik a második kártya, azonban a rejtett hiba miatt mégsem kapcsolódhat bele a 3D-s munkába.

Szerencsére a Microsoft szorgos kis fejlesztőmanói máris elkészítették a hibajavítást, amely minden olyan felhasználó számára erősen ajánlott, aki SLI- vagy CrossFire-rendszer tulajdonosai. A KB936710 kódjelű javítás egyelőre tesztelés alatt áll, azonban vélhetően hamarosan feltűnik majd a Windows Update rendszeren.