Battlefield 2. Jött, láttuk, meggyőzött?
Végre megjelent az EA Games gondozásában a már nagyon várt Battlefield 2 letölthető próbaváltozata. Sokan vártuk már, sokat vártunk tőle.
Előzmények:
Az egyik legsikeresebb online játék folytatásáról van szó, amely a II. világháború eseményeit dolgozta fel a kornak megfelelő grafikával, és felülmúlhatatlan hangulattal. Hamarosan klánok sokasága jött létre házibajnokságokat rendezve egymás között, majd később komoly nemzetközi versenyeket létrehozva, clanbase kupákat nyerve meg. A játék mai napig töretlen sikerrel van jelen az interneten, rengetegen játsszák még most is. Sok úgynevezett MOD keletkezett, melyek lényege, hogy a meglévő játék alapjaira egy új felületet húznak, szinte önálló új játékot teremtve ezzel. Ilyen volt az ún. Desert Combat MOD is, amelyet a DICE nevű fejlesztőcsapat hívott életre. Olyan jól sikerült, az egyébként az öbölháborút feldolgozó játék, hogy jelenleg sokkal több a DC-t játszó felhasználó, mint az eredeti BF1942 játéké. Várható volt, hogy folytatása jelenik meg, hiszen az EA Games nem hagyhatta ki ezt a lépést, látva a nagy „öreg” sikerét. A Desert Combat MOD népszerűségét meglovagolva szerződtették a DICE fejlesztőcsapatot, hogy teljes egészében ők készítsék el a játékot.
Nagyon vártuk már. Egy sikeres letöltés után pár szubjektív vélemény az egy játszható pályát tartalmazó próbaváltozatról.
A Játék:
A futtatási hardverkörnyezet egy AMD Athlon 64 3800+, valamint 1024 MB RAM társaságában lévő NVIDIA GeForce 6800 GT 256 MB VGA-kártyán történt.
Telepítés után az első benyomás a kezelőfelületről az volt, hogy ugyan némileg megváltozott az első Battlefieldhez képest, mégis lényegében ugyanazt kapjuk vissza, ami nem egy rossz dolog. Természetesen minden grafikus beállítást a maximumra tolva, 1024×768-as felbontást állítottunk be, 4×-es élsimítás és 8× anizotrópikus szűrés mellett. Ezután ért az első negatív meglepetés. Minden szűrőeljárás ellenére a megjelenített eszközök ferde kuntúrvonalai igencsak recésnek mondhatóak és határozottan csúnyák. Ugyan a legújabb NVIDIA meghajtóprogramot telepítettük a gépre, mégis az árnyékok megjelenítésekor valami nem kerek, hiszen a megjelenített fű és talaj feketére vált teljes mértékben abban a pillanatban, amikor árnyék vetül felé. A másik negatívum pedig az, hogy néha megáll tölteni textúrákat a fizikai memóriába a merevlemezről, vagyis nem elég az 1024 MB RAM sem a tökéletes futtatáshoz.
A játék grafikája nem mondható rossznak, de én úgy gondolom, jónak sem. Láttunk már ennél sokkal jobbat, a hasonló légkörű, a Valve fejlesztésű CS:Source esetén, ami fényévekkel szebb, mint a Battlefield 2 grafikája.
<?xml:namespace prefix = o ns = “urn:schemas-microsoft-com:office:office” />
A játékélmény elmegy, de nagyon messze van a Battlefield 1942, és azon belül a Desert Combat abbahagyhatatlan játékmenetétől. Ezek természetesen teljesen szubjektív vélemények és bizonyára sokaknak tetszeni fog a próbaváltozat. Mindenesetre reménykedjünk, hogy a grafikai hibák eltűnnek a végleges változat megjelenésekor, és némileg optimalizálásra kerül a motor is.
A hír végén azt is megjegyezném, hogy kipróbáltuk egy középkategóriásnak mondható NVIDIA GeForce 6600-as 128 MB-os VGA kártyán is, amely teljesítményre megközelítőleg a rivális ATI videokártyák közül a Radeon 9700 Pro sebességét nyújtja. Az eredmény elkeserítő volt, hiszen a grafika részletességét maximumra rakva erősen 20 képkocka/másodperc közelébe esett le a játék sebessége. A tanulság ebben csak az hogy a gyengébb VGA-kártyákkal rendelkező felhasználók igen komoly kompromisszumokat kell, hogy kössenek a játék futtathatósága érdekében. Természetesen a későbbiek folyamán egy minden részletre kiterjedő, összefoglaló komoly nagytesztet is készítünk a számotokra.