Elindult a YouTube partner programja, mely lehetővé teszi, hogy bárki – a filmkészítőktől kezdve a humoristákon vagy sportolókon át egészen a receptekben verhetetlen nagymamákig – elindítsa csatornáját a YouTube-on, népszerű, saját készítésű videóival pénzt keressen, és megtalálja közönségét a világ legnagyobb videomegosztóján.
Az első órákban csatlakozók sorában van a hazai zenei világ meghatározó alakja, Ákos, a látványos kísérleteket házilag végző “Szertár” videoblog, és az NB1-es Újpest FC és Videoton FC. Szirmai Gergely, a filmes véleményvezér “Hollywood Hírügynökség” bloggere azt mondta: „YouTube partnernek lenni azért jó, mert az ember a legfurcsább ötleteihez is kap egy tv csatornát”.
A partnerek minden hónapban megkapják a videóik által generált reklámbevétel több mint 50 százalékát. Az oldal minden technikai feltételről és a partner csatornáján megjelenő reklámok értékesítéséről gondoskodik. Egyetlen dolog marad a partnerre, hogy érdekes, izgalmas, különleges vagy éppen szórakoztató videókat gyártson. Fontos feltétel, hogy rendelkeznie kell a szükséges szerzői jogokkal is.
„A YouTube-ot ma világszerte partnereink töltik meg igazán élettel. Azzal, hogy már Magyarországon is nyitva áll a lehetőség a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki előtt, hogy a YouTube-on videóival partnerként pénzt keressen, még több minőségi magyar tartalom lesz elérhető az oldalon. Egy új sztárvilág, egy újfajta szórakoztatóipar van születőben, ahol mindenki megtalálja majd az érdeklődésének megfelelő csatornát” – mondta Heal Edina, a Google Magyarország vezetője.
A videomegosztó néhány partner számára fontos bevételi forrás, mások például a hobbijukra költik az így keresett pénzt. A „Charlie megharapta az ujjam” című házivideót – amelyen egy kisfiú édesapja kamerája előtt megharapja bátyja ujját a családi autó hátsó ülésén – mára több mint 480 milliószor nézték meg a YouTube-on. A reklámbevételekből és a szponzori szerződésekből származó 100 millió forintnyi bevételből ma a két kisfiú magániskolába járhat. Az Egyesült Államokban több száz olyan YouTube partner van, akik évente többtízmillió forintnyi jövedelemre tesznek szert. Európában is egyre többen főállású YouTube videósként keresik meg a megélhetésre valót. Az először csak a barátoknak küldött videó-receptekkel indult KotletTV lengyel házaspárja például mára házi stúdióvá alakította saját konyhájukat és felmondtak munkahelyükön, hogy YouTube csatornájukból éljenek.
Forrás: Sajtóközlemény