Az olcsó szaladgálós rollerek királya – AOVOPRO ES80 teszt
Emberes méretű, emberes teljesítménnyel, mégis alig 90 ezer az ára.
Tartalomjegyzék Mutasd
Nézd meg videós bemutatómat is!
Bevezető
Gyors egymásutánban két kisebb roller került a „tesztpadra” nálam. A múltkori egy drágább darab volt, a mostani az olcsóbbak közül való, nagyjából a másik árának a kétharmadáért vehetjük meg. Ami az érdekes, hogy papírforma alapján nincs közöttük különbség. Teljesítmény és tudás szempontjából, ha csak a specifikációt nézzük, akkor megegyeznek.
Ez persze a valóságban közel sem így van, az 50 százalékos többletnek (150 ezer vs. 100 ezer), azért vannak látható és vannak érezhető hatásai is. Persze a furcsa az lenne, ha nem lennének ilyenek.
Ebben a tesztben annak járok utána, hogy vajon jelent-e ez az 50 ezer forint olyan különbséget, ami miatt ezt még nem szabad megvenni, vagy azt, a drágábbat felesleges annyival többért megvásárolni.
Mivel a drágábbik roller egy másik forgalmazótól érkezett azt nem linkelem be ebbe a cikkbe, de ha kíváncsi vagy rá, akkor lapozz vissza kicsit a bejegyzések között, megtalálod.
Kicsomagolás, külső, tartozékok
Az AOVOPRO ES80 doboza szokatlanul apróka (1130 x 160 x 540 milliméter). Vagy ha nem az, akkor hozzám jöttek az utóbbi időben kimondottan nagy darab rollerek. Nem tudom, de az biztos, hogy meglepett, amikor a futár a kezembe nyomta, hogy aszongya -Na tessék, megint érkezett neked egy roller. Meglepődtem, de a doboz oldalán tényleg ott volt a gyártó neve, és a roller képe. szóval nincs tévedés, ez bizony egy electric scooter, ahogy az angol mondja.
Összeszerelés nincs. Illetve mindösszesen 4 darab csavart kell a helyére csavarozni, ezek tartják a kormányszarvat. Ez a 4 csavar már előrevetítette (lelövöm a poént, lényegében alaptalanul), hogy itt bizony egy gyengébb minőségű géppel fogok találkozni. Történt ugyanis, hogy két csavart becsavartam, meghúztam, és így a szemben, a rúd túloldalán lévő furatok nem találkoztak.
Ejnye, mondtam, és kicsavartam majdnem teljesen a már betekert csavarokat. Na, így már sikerült a szemben lévőket is betekerni, végül szép lassan, egyik oldal-másik oldal-egyik oldal-másik oldal módszerrel becsavargattam mind a négyet.
Más szerelés nincs. A gyártó még a kormányban futó és a kormányszarvban futó kábelre sem tett csatlakozót (ez szokott a normális lenni), hanem eleve szerelve küldte, így annyi dolgom volt csak, hogy kábel felesleget a csőbe tuszkoltam.
Itt jegyzem meg, erre figyeljetek oda, ha vesztek egy ilyen járgányt, mert láttam már olyat, hogy valakinek sikerült a kábelt becsípnie és elvágnia. Szóval csak szépen, óvatosan, és nem lesz baj!
Amikor ezzel készen vagyunk, akkor leszedjük a védőfóliákat a lámpákról és a „műszerfalról” és mehetünk is. Vagyis megpróbáljuk leszedni, mert nekem a kormány tetejéről, ahol a kijelző van nem sikerült. Hagytam a fenébe, igazából nem zavaró, meg legalább nem karcolódik. Úgysem marad nálam a roller, majd leszedi, akihez következő körben kerül. Azért furcsa akkor is…
Hazudtam, egy kis szerelés mégis volt. Hosszú idő óta ez volt az első roller, aminél a fékhez annál jobban kellett nyúlnom, hogy a fékkarnál állítottam a bowden feszességén. Itt a munkahengernél is kellett. Mondjuk ez nem nagy etvasz, előfordul, nem is bonyolult, szóval a bőven belefér kategória, hibának nem mondanám.
Tartozék persze nincs sok. Egy kis zacsiban csavarok, 3 különböző méretű imbusz, egy leírás, egy tápegység és ennyi. Nem sok, de pont elég, nem is számítottam semmi extrára, végülis ez egy olcsó roller. Legyen jó a gép, az a fontos, a tartozékok kevésbé.
Akkor most jöhet a hogy néz ki rész.
Hát keziccsókolom, úgy néz ki, mint egy Xiaomi, De nem kicsit, hanem nagyon, hogy klasszikust is idézzek. Persze vannak eltérések, más a kormányrúd zárja, más a hátsó sárvédő, a támasz, meg egy csomó apróság, de amúgy kiköpött Xiaomi. Messziről nem mondanám meg, hogy nem az.
Mondhatnánk, hogy csúnya rossz dolog, lekoppintani egyik kínai gyártónak a másikat, de hát, ez már csak ilyen. Szinte kötelező. Ha már nem tudjuk megvenni a Xiaomit, akkor legalább nézzen ki úgy a miénk is, mintha az lenne. Szóval az AOVOPRO ES80 egy „mintha Xiaomi lenne” formájú roller.
Papírforma
Gyorsan fussuk át a képességeket, megpróbálom a specifikációs táblázatot érthető formába önteni.
Az AOVOPRO ES80 egy elektromos roller, amiben 36 voltos rendszert találunk. Az akkumulátor kapacitása 10,5 Ah, a motor pedig 350 wattos. A kerekek mérete 8,5 col, nem ballonosak, hanem tömörek, így kidurrani nem fognak, defektet sem kapunk soha.
A gyártó azt mondja, hogy ez a teljesítmény és ez az akkumulátor elegendő ahhoz, hogy felgyorsuljunk 25 kilométer per órás sebességre, leküzdjünk egy 20 fokos emelkedőt (na ez már akkor mulatságos volt, amikor a specifikációt olvastam), és elmenjünk egy töltéssel 25-35 kilométert. Ez utóbbi adat tuti nem lesz meg, ehhez nem kell nagy fejszámoló művésznek lenni, 10,5 Ah-ból ekkora utat akkor sem hozol ki, ha 20 kiló vagy és hátszéllel mész végig.
Mi van még?
A roller mérete 1070 x 1120 x 430 milliméter, a nettó tömeg 12 kilogramm. A burkolat kapott egy IP65-ös víz- és por elleni védelmet. Van első és hátsó lámpánk is, a hátsó egyben féklámpa is fékezésnél villog. A meghajtás az első keréknél van, itt van elektromos fék, a hátsó kereket pedig tárcsafék fékezi. Lengéscsillapítás nincs. A végére még egy lényeges adat, a maximális terhelhetőség 120 kilogramm.
Applikáció
Az előző felsorolásból egy dolgot kihagytam, pedig elég lényeges. Ez nem más, mint hogy ebben az olcsó rollerben bizony van beépített Bluetooth csatoló és van mellé telefonos applikáció is. Ez aztán odabasz -mondhatjuk, hiszen a gép tényleg alig százezerbe kerül, ennyi pénzért már az is valami, hogy magától megy, nemhogy még applikáció meg szoftveres beállítás meg hasonlók vannak mellé.
a program meglepően barátságos amúgy, és ha nem félnék, hogy a tömlő nélküli gumik miatt lerázódik a telefonom még egy telefontartót is felszerelnék, mert sokkal jobban látszik a sebesség a telefonon, mint a roller kijelzőjén.
Amúgy, a program beállítása egyszerű. Letöltöd a telefonodhoz illő szoftverboltból, és telepíted. Első indításkor ráböksz a Bluetooth ikonra, megkeresi a telefonon keresztül a bekapcsolt rollert. Kiválasztod, okézod és működik is!
A főképernyőn a sebességmérő, egy kapcsoló a tempomathoz, egy a lámpához, egy beálítások gomb, egy gomb a roller szoftveres lezárásához és ennyi. A beállítások között az érdekesebb dolgok a tempomat engedélyezése, a fék és a gázkár érzékenységének beállítása, és a sebességkorlát beállítása. Ez utóbbi alapból 25 Km/óra, de hatvanig fel lehet tekerni. Persze a büdös életben nem fog hatvannal menni, ennyi erővel egy fektetett nyolcas is lehet, mármint végtelen sebesség. Beállítjuk és ugrunk a hiperűrbe a Millenium Falcon után. Valahol érezhette ezt a gyártó is, mert bár a 60 beállítható, elmenthető, valahogy mindig visszaáll 31-re.
Ha értékelnem kéne az applikációt, akkor 5 pontból egy kövér négyest nyomnék. Mindent tud, amit kell, megtalálható minden funkció, könnyedén beállítható minden. A dizájn egy kicsit poros, hogy finoman fogalmazzak, de ez az egyetlen pont, ahol érezhető, hogy ez a gép bizony nem a drágább kategóriát erősíti. Minden más hibátlan!
Tapasztalatok
Kezdjük a külsővel! A gép tetszik. Persze olyan, mint egy Xiaomi, mért ne tetszene? Vannak azonban apró kis dolgok, amik jelzik, hogy nem a neves konkurens műhelyéből került ki. Az illesztések itt-ott kicsit pontatlanok, találkozhatunk apróbb sorjás részekkel, fent említettem a kormányszarv csavarozásának nehézségét.
De azt kell mondanom, hogy ezek eddig nem olyan momentumok, amik különösebben megviseltek volna. Semmiképp sem annyira durvák, hogy emiatt ne vegyem meg, és simán beleférnek abba a kategóriába, ami még ráfogható a spórolásra.
Azt egy teszt alapján nyilván nem tudom megmondani, hogy mennyi ideig bírja majd a váz, de tudok olyan felhasználót, aki 1000 kilométer környékén jár, és semmi gondja a masinával, sőt, szereti. Szóval talán nem lesz itt baj később sem.
Még csak azt sem mondom, hogy kicsit hunyorogva kéne nézni ahhoz, hogy ezeket a hibákat ne vegyük észre. Ha nem a tesztelői, hanem a felhasználói szememet vettem volna elő, akkor lehet, hogy elsiklottam volna az apró bibik felett.
Szóval összegezve a dolgot, a külső jó. Érdekes, hogy a trepni, amin állunk meglepően hosszú. Talán a jó formaterv miatt, talán azért, mert a hátsó sárvédő nem foglal sok helyet, nem tudom, de egész kényelmes volt utazni rajta. A szélességgel sincs gond, mert így, hogy a két lában egymás mögött kényelmesen elhelyezhető egy talpnak a trepni szélessége bőven elegendő.
Ami nagyon meglepett, hogy a kormány magassága is tökéletes volt nekem. Ezeknél az olcsóbb gépeknél a kormány magassága nem állítható, így azzal kell beérnünk, amit a gyártó kitalál. Ez viszont sokszor kevéske, vagy legalábbis határeset.
Az AOVOPRO ES80 esetén viszont a magasság a 184 centimhez tökéletes. Megkockáztatom akár 190 centiig is megfelelő lesz.
Ami kicsit soványka a kormány szélessége, de ez sem túl kicsi, inkább csak a megszokott méret ebben a kategóriában. Ha gyorsan lehetne menni, ha úttalan utakon száguldoznál vele, akkor azt mondanám életveszélyes ez a kormányméret, de mivel úgyis csak jó úton, és nem túl gyorsan fogsz haladni semmi baj vele.
A külső kapcsán megemlítem még a lámpákat, amik közül az elsőnek meglepően jó a fénye, legalábbis a méretéhez képest. A hátsó lehetne egy kicsit erősebb fényű, mondjuk ki, a féklámpának nappali fényben semmilyen pozitív hozadéka nincs, ugyanis lényegében nem látszik, hogy villog.
A gázkar jól kezelhető, van csengőnk is, mi más kéne még? Semmi! Álljunk rá, és próbáljuk ki!
Az AOVOPRO ES80 jó. Nem nagyon, de annál sokkal, mint amire az árából következtettem. A három üzemmód, vagyis az ECO a normál és a sport használható, kényelmes. A tempomat ennél a rollernél teljesen használható, csipogással jelzi, ha aktiválódik, és az aktiváláshoz nem is kell túl sok ideig egy pozícióban tartani a gázkart.
Most, hogy ezt írom le kell szögeznem, az előző tesztben szereplő jóval drágább gépet leszámítva, az AOVOPRO ES80 tempomatja a legjobb az idén tesztelt rollerek között.
Elméletileg a végsebessség sport módban 30 kilométer felett van, a mázsámat ennyivel nem tudta mozgatni, 25 kilométer per óra lett a maximum. Azt azonban fontos megjegyeznem, hogy mivel ezen a rolleren nincs lengéscsillapítás, nincs tömlős gumi, igazán csak akkor jó rollerezni, ha az út minősége jó. Ilyenkor a 25 Km/óra is jó. Rossz úton viszont a 10 is sok.
Az AOVOPRO ES80 ellensége a hegy. Nem túl nagy emelkedőkön felvitt 18-19 kilométeres sebességgel, ami viszont nem rossz! Az érdekes a dologban, hogy fogyasztás szempontjából sokkal jobb, ha eleve 18-cal indulsz neki az emelkedőnek, mert onnan nem fog visszalassulni sem. Ha tövig nyomtam a gázt, és ott is tartottam akkor is hamar visszalassultam 18-19-re, szóval sebességben pont ugyanott voltam, csak éppen kinyomtam szegénynek a szemét.
Fogyasztás és hatótáv. Na itt szoktak mulatságos eredmények keletkezni a gyári adathoz képest. Amit az AOVOPRO ES80-hoz megadtak az 25-35 kilométer. Én nem mentem vele ennyit, egy napot használtam a szokásos dolgokra, be a városba, ügyintézés, vágóképek felvétele a videóhoz, bevásárlás, szóval a nálam szokásos dolgok.
Aznap megtettem 9,4 kilométert, amikor hazaértam az akkumulátor 55 százalékon állt. Fontos megjegyeznem, hogy nem maximális sebességgel mentem, csak úgy kényelmesen 17-18-20 kilométeres sebességgel, de ahol sokan voltak csak 10-15-tel. Szóval, ahogy a valós életben egy forgalmasabb kerékpárúton mennél. Egy rövid szakasz volt, ahol maximumig toltam a kart, illetve volt kb. 150 méter szintemelkedés az úton.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ebben a kényelmes tempóban nagyjából 20 kilométer lehet a megtehető maximális táv kicsi emelkedővel és 100 kilóhoz közelítő utassal. Ha ennél könnyebb vagy, és/vagy egyáltalán nincs emelkedő, akkor néhány kilométert ehhez még hozzáadhatsz.
Gyakorlatilag a gyári értékekből a 25 meglehet, a 35-öt kizárnám. A 10,5 Ah kapacitású akkutól és a 350 wattos motortól ez nem rossz!
Összegezzünk
Az AOVOPRO ES80 egy kellemes járgány. Ha jó az út, akkor semmivel sem rosszabb, mint egy lengéscsillapítós, ballonos kerékkel szerelt darab, de ha rossz az út, akkor inkább ne tudd meg milyen használni.
Ami nagyon tetszett benne, hogy alacsony építésű, szóval, ha ebből kifogy a nafta, akkor simán használhatod normál rollerként. Múltkorában egy tereprollernek hazudott képződmény lemerült alattam, na az használhatatlan volt normál rollerként mert annyira magasan álltam rajta. Szóval nagy volt, erős volt, de ha lemerült tolhattam hazáig. Az AOVOPRO ES80-at meg nem, azzal simán elrollerezel haza, ha arról van szó.
Az applikáció jó, nem mondom hogy nem lehetne nélküle élni, de ha már van, legalább használható.
A végsebesség szerintem elegendő, a megtehető táv is rendben van. A cipelhetőség is jó, hiszen nem túl nehéz.
Az AOVOPRO ES80 a legjobb olcsó roller, amit kipróbálhattam eddig. Volt már nálam ilyen erős, volt ami könnyebb volt, de olyan, ami a normál felnőtt méreteim mellett is abszolút kényelmes lett volna, és emellett kínált élhető hatótávot és teljesítményt, valamint nem utolsó sorban 90 ezer forint körüli árat kértek érte nem volt.
Ez utóbbi adat, az ár, ami végképp meggyőzhetne arról, hogy érdemes megvenni.
Kinek ajánlom? Nos, olyanoknak, akik tudják, hogy amerre járni fognak vele normális az út minősége. Olyanoknak, akik nem akarnak a budai hegyekbe kirándulni vele, olyanoknak, akik 10 kilométeren belül akarnak munkába járni vele, ha napközben nem tudják tölteni. Olyanoknak, akik egy olcsó rohangálós rollert keresnek, amivel kényelmesen tudják intézni a napi ügyeiket.
Ha megtetszett a gép, akkor a vásárláshoz használd majd a 1922c4 kuponkódot, amit kimondottan ehhez a cikkhez kaptam, és kimondottan jó árat, egészen pontosan 94 300 forintosat hoz létre az eredeti 111 000 forintos árból. Szóval szép kövér kedvezményt kaptunk rá. Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva, a cseh raktárból szállítják, így se plusz vám, se plusz áfa.