Válassza az Oldal lehetőséget

Jól sikerült az első negyedév az LG-nek

Jól sikerült az első negyedév az LG-nek

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy két egymást követő veszteséges negyedév után végre nettó nyereséget realizált (243 milliárd koreai won – 214,9 millió dollár), köszönhetően a kulcsfontosságú üzletágaiban történt innovációinak és csúcstechnológiás termékeinek.

Jól sikerült az első negyedév az LG-nek 1

Az LG 12,2 billió koreai won (10,8 milliárd dollár) árbevételt tett közzé, amiből 448 milliárd koreai won (396,1 millió dollár) az üzemi nyereség. Ez kedvező változást jelent a teljes 2011. évi 280 milliárd koreai wonos konszolidált üzemi nyereséghez képest.

 

Az LG szórakoztatóelektronikai üzletág (LG Home Entertainment Company) jelentősen javuló üzemi nyereséget jelentett be ebben a negyedévben az egy évvel ezelőtti első negyedéves eredményekhez képest. Az egyébként erősnek számító 5,3 billió wonos (4,7 milliárd dolláros) értékesítési mutató 6,8%-kal csökkent 2011. első negyedévéhez képest, nagy részben a stagnáló európai gazdaságnak köszönhetően. Az üzemi profit közel duplájára nőtt (217 milliárd won = 191,9 millió dollár) az előző év első negyedévéhez képest, köszönhetően javarészt az új termékek (pl. CINEMA SCREEN 3D Smart TV) népszerűségének Koreában, valamint az ellátási láncon végrehajtott fejlesztéseknek. Az LG a közelgő sporteseményeket és az LG új formatervezéssel ellátott 2012-es TV modelljeinek piacra kerülését kihasználva próbálja növelni az otthoni szórakoztatóelektronikai termékei iránti keresletet.

 

Az LG mobilkommunikációs üzletág (LG Mobile Communications Company) az előző negyedévhez képest több mint háromszor nagyobb üzemi nyereséget produkált (12 milliárd koreai wonról 39 milliárd koreai won = 34,5 millió dollár) a jobb termékmixnek és az okostelefon-értékesítések részarányos növekedésének köszönhetően. Az összesített árbevétel 14%-kal, 2,9 billió wonról 2,5 billió wonra (2,2 milliárd dollár) csökkent az előző évhez képest a középkategóriás telefonok értékesítési mutatóinak hanyatlása miatt, azonban az okostelefon-értékesítésből származó árbevétel növekedett. A vállalat – tervei szerint – még tovább erősíti okostelefon-kínálatát a második negyedévben az L-Style sorozat és a négymagos okostelefonok bemutatásával.

  

Forrás: Sajtóközlemény