Egy felmérés szerint az elmúlt fél évben Amerikában az Android népszerűsége nőtt a legjobban.
Elkészült a Nielsen piackutató cég 2010-es második féléves jelentése az amerikai mobilpiaci helyzetről. A három legpörgősebb mobil-operációs rendszert vették górcső alá, hogy megnézzék, a vásárlóknál melyik gyártó OS-e a legnépszerűbb. Az eredmények nem túl meglepőek, mondhatni, számítani is lehetett erre, hiszen itthon és más országokban is hasonló a tendencia.
2010 utolsó hat hónapjának vesztese a RIM által fejlesztett BlackBerry platform lett, amely elvesztette vezető szerepét. Igaz, a zuhanása lassú és lankás, de zuhanás, így a júniusi 33.9 %-os piaci részesedése visszaesett 26.1 %-ra. A RIM-nél azt a magyarázatot adták erre, hogy van még akkora mobilpiac máshol is, mint az Usankában (köszönjük Borát), és ez nem egy világméretű tendencia, hiszen a globális szállítások terén ugyanis fej-fej mellett halad az Apple-el.
Ennek, és persze saját sikereinek köszönhetően a Steve Jobs által vezetett Apple, és a hozzá tartozó iOS átvette az első helyet a vásárlók körében. Grafikonjára ugyan alig változott, (27.9 %-ról 28.6 %-ra), de becsülendő, hogy gyakorlatilag öt féle készülékkel képesek voltak megtartani ezt a pozíciót.
Az egyértelmű nyertes a keresőóriás fejlesztése, az Android OS. Növekedése igen jelentős (15,0 %-ról 25,8 %-ra), és – habár még egy kicsivel a többiek alatt van – ha így folytatja, néhány hónap múlva már a leggyakrabban előforduló operációs rendszer lesz az amerikai vásárlók készülékein (főleg, ha beindul végre a 4G-s szolgáltatás).
Mindemellett meg kell jegyezni, hogy mindhárom rendszer eladásai nőttek, egyre elterjedtebbek az okostelefonok, PDA-k, aminek én személy szerint örülök. Eladások tekintetében viszont legtöbben az Androidot választották (40,38%), ezüstérmet szerzett az iOS (26,9 %), és vezető pozíciójából a harmadik helyre szorult vissza a RIM (19,2 %).
Forrás: intomobile.com