Válassza az Oldal lehetőséget

ATI Radeon HD 5870 – beköszönt a DirectX 11-es korszak

ATI Radeon HD 5870 – beköszönt a DirectX 11-es korszak

Utolsó grafikonokkal tűzdelt oldalunkat kizárólag a Batman: Arkham Asylum tölti ki, mivel rengeteg variációban lehet futtatni. Elsősorban azért, mert ez a frissnek mondható játék képes kihasználni a PhysX-et, az élsimítást viszont a programból csak NVIDIA kártyákon engedi állítani, ATI VGA-k esetén ezt a meghajtóból kell eszközölnünk, magyarán a Radeonok duplán is hátrányból indulnak.

Első körben vizsgáljuk meg azt az esetet, amikor se a PhysX, se az élsimítás nincs bekapcsolva. Az eredmény egyértelmű, a Radeonok gálafocit játszanak. Most az SLI profillal lehetett gubanc (mintha egyáltalán nem működött volna a második GPU), ugyanis a GTX 295 és a MARS esetén sem skálázódott megfelelően a dolog, a GTX 285 mindkettőnél gyorsabb, összességében a GeForce-okat majdnem a HD 4890 is beéri. A 4870 X2 viszont virul, nem is lehet megfogni, de az 5870-et is nagyot megy, ők ketten állva hagyják a középpályát.

Második variációnkban a PhysX-et még mindig nem kapcsoltuk be, viszont 8×-os élsimítással futtattuk a Batmant. A már említett hátrány miatt fordul is a kocka, a HD 5870-nek alulmarad a GTX 285-tel szemben, az X2 ereje viszont kitart, és megőrzi vezető helyét.

A további két mérésben bekapcsoltuk a PhysX-et (High profil), amely egyet jelentett azzal, hogy az ATI kártyák itt már csak vergődni tudnak. A kétmagos GeForce-ok feltámadtak (lehetséges hogy a PhysX számításokat bízta a második GPU-kra a játék), az élsimítás bekapcsolása mit sem számított, csupán néhány százalékot csökkent az NVIDIA GPU-k ereje. A grafikonokból jól látszik az is, miért promótálja az NVIDIA annyira a Batmant, a PhysX-es eredményekkel jól tudja demonstrálni saját technológiájának erényeit.