ATI Radeon HD 5870 – beköszönt a DirectX 11-es korszak
Harmadik játékos oldalunkat kezdjük az új Need for Speeddel, ami semmiképp sem nevezhető egy jól optimalizált játéknak, viszont PC-s körökben is rendkívül népszerű, így nem hagyhattuk ki őt a mezőnyből.
Mivel nem tartalmaz beépített mérőmodult, így a FRAPS-et hívtuk segítségül. A mérés alatt a Dakota National pályán tettünk meg egy kört, amennyire lehetett, ugyanazon a nyomvonalon haladva. Az eredmények azt mutatják, hogy ez a játék bizony a GeForce-okat kedveli, a HD 5870 teljesítménye mégis figyelemreméltó, mivel a HD 4870 X2-t utcahosszal veri, és egyedül ő képes közel férkőzni a GTX 285-höz. A duál-GPU-s NVIDIA kártyák más dimenzióban autóznak, esetünkben jól működhetett az SLI profil, míg valószínűleg az X2-nek gondjai lehettek ilyen téren.
A Battleforge tesztünk egyetlen olyan játéka, mely némileg képes kihasználni a DirectX 11-et, és ez bizony már a lefutás előtt megalapozta a HD 5870 győzelmi esélyeit. A csak DX10-et támogató GTX 285 hamar elfárad és a mezőny végén kullog, a régebbi, DX10.1 kompatibilis Radeonok jól mennek, 1920×1080-on a HD 4890 majdnem eléri a GTX 295-öt, a HD 4870 X2 azonos FPS-t sajtol ki magából az ASUS MARS-sal, a leghatározottabb viszont az 5870, aki mindkét felbontáson az egész mezőnyt lenyomja, beleértve a MARS-ot is!
Utolsóként egy veterán DX10-es játék, a World in Conflict szerepel. Róla tudtuk, hogy inkább NVIDIA párti, és ez az idő múlásával sem nagyon változott meg. A 4890 hajtja a sereget, az 5870-et szorosan az X2 nyomában van, eközben legalább a GTX 285-öt sikerül lenyomnia. A kétmagos GeForce-ok elérhetetlennek tűnnek.