ATI Radeon HD 5870 – beköszönt a DirectX 11-es korszak
Jön a dolog érdekesebb része, áttérünk a játékokra. A Crysis már picit lecsengett, de még mindig örök téma, a kártyákat a Warheaddel eresztettük egymásnak.
Csakúgy mint az ezt megelőző VGA cikkeinkben, most is a FRAMEBUFFER mérőalkalmazását vettük elő. A méréseket (a többi játéknál is) a két legelterjedtebb felbontáson (a 20-24″-os LCD-k általában 1680×1050-es vagy 1920×1080-as felbontással rendelkeznek) végeztük, a FULL HD-nál nagyobbat használók szerintünk viszonylag kevesen vannak, aki meg 1280×1024-es megjelenítőhöz vásárol ilyen kártyákat, annak lehet hogy érdemes átgondolni az életét. Hogy a VGA-kat még nagyobb kihívás elé állítsuk, mindkét esetben be volt kapcsolva a 8×-os élsimítás. Az 5870 nem jött zavarba a Warheadtől amiatt hogy köztudottan GeForce-ot preferáló játékról van szó, nemcsak a 4890-et, hanem az X2-t is ellentmondást nem tűrően gyűrte le, viszont az imént említett tény miatt az NVIDIA kártyák közül “csak” a GTX 285-öt tudta megfogni, illetve inkább elérni.
A Far Cry 2-t sokan a Crysis ellenfeleként tartják számon, a Dunia motor grafikája valóban versenyképes a CryEngine 2-vel szemben. A HD 5870 durva vérengzésbe kezdett, a régebbi Radeonok nem ellenfelei, és mivel a GTX 295 valamiért gyengélkedett, az ASUS MARS-ot leszámítva (ami egyébként halkan megjegyezve ugyancsak brutálisat csinált) magabiztosan verte a mezőnyt.
A S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky azon kevés játékok egyike, melyek támogatják a DirectX 10.1-et, így a Radeonok képesek voltak kihasználni ezt az erényüket. A HD 4890 ennek köszönhetően a GTX 285-tel van pariban, a HD 5870 pedig veri az X2-t, míg a GTX 295-tel FPS-re azonos eredményeket produkált, ez bizony nem akármi.