Az előző oldalon már mindenki szembesülhetett azzal, hogy mekkora erő lakozik az ASUS Lamborghiniben. Ahogy egy csúcs kocsinak a tesztvezetés, úgy egy csúcs notinak a tesztprogram a próbája, hiszen használat közben derül ki valójában, mire képes nem mindennapi kincsünk.
A mérések körülményei:
A VX5 többféle teljesítményprofilt kínál a négymagos penrynhez. Alapórajele 266 MHz × 7,5, azaz 2000 MHz, akkumulátoros üzemmódban (battery mode) azonban a szorzó 6-ra csökken, tehát az órajel a kisebb fogyasztás érdekében 1600 MHz-re módosul. Office és Entertainment módban a CPU az eredeti recept szerint üzemel, a High Performance profilt aktiválva a szorzó viszont 8,5-re ugrik, emiatt az órajel 2261 MHz-re módosul. Az igazán brutális a TwinTurbo mód, ahol a 8,5 szorzó marad, a gép ennél a pontnál az FSB-hez nyúl hozzá, és egészen 292,5 MHz-ig növeli azt. Az eredmény 2486,2 MHz-es processzorórajel, mely majdnem 25%-os túlhajtás jelent a gyári értékhez képest. A teszteket végig TwinTurbo módban futtattuk.
A mérésekhez használt alkalmazások:
- 3DMark06 1.1
- 3DMark Vantage 1.1
- Cinebench R10 x64
- Everest 5.02.1750
- POV-Ray 3.7 béta 34
- SuperPI 1.5 mod XS
- WinRAR 3.9 beta 5
A mérések eredményei:
Everest Queen: | 15599 |
Everest Photoworxx: | 13438 |
Everest ZLib: | 56442 KB/s |
Everest Julia: | 8043 |
3DMark Vantage összpontszám: | P1808 |
3DMark Vantage CPU pontszám:: | 8850 |
3DMark06 1280×1024 noAAnoAF: | 5194 |
3DMark06 1920×1080 noAAnoAF: | 4015 |
Cinebench R10 64 bit 1 CPU/X CPU: | 2902/9661 |
Cinebench R10 64 bit OpenGL: | 3638 |
POV-Ray 64 bit 1 CPU/X CPU: | 570,56/2008,14 |
Super Pi 1M/32M: | 20,467s/19 m 10,34s |
WinRar 3.9 beta 5 64 bit: | 1642 |
Memóriával kapcsolatos műveletek (Everest Cache & Memory Benchmark):
Merevlemezzel kapcsolatos mérések (Everest Disk Benchmark):
Akkumulátoros üzemidő:
Az ASUS Lamborghini VX5 3,5 Kg-os tömegével egyáltalán nem mondható könnyű darabnak, a 6 cellás akkumulátor azonban nem kifejezetten nagy méretű. Ne felejtsük el, hogy a gépben egy négymagos processzor (TDP: 45 W), egy GeForce (TDP: 23 W), két merevlemez és egy Blu-ray meghajtó is dübörög, ráadásul a kijelző is nagy és nem LED háttérvilágítású, ennyi és ilyen erejű komponensek eredménye egy átlagon felüli fogyasztás, emiatt sejtettük hogy a több órás üzemidő víziójának hamar búcsút kell majd mondanunk. A gépen két féle mérést végeztünk, az elsőnél a Rambo 4 FULL HD-s DL DVD-s MKV-t helyeztük a meghajtóba, majd indítottuk el a lejátszóban. A hangerőt 50%-ra állítottuk be, a WiFi a mérések alatt végig be volt kapcsolva. Ilyen jellemzők mellett pedig a VX5 1 óra 2 percig bírta a kiképzést, tehát a filmet nem tudtuk végignézni rajta. Nem hozott jelentős javulást az sem, ha a FULL HD-s MKV anyagot (melynek lejátszása közben a DVD-s forrás miatt az optikai meghajtó is működésre volt kényszerítve) egy, a merevlemezen elhelyezett szokásos — egy Rescue Me részt tartalmazó — alacsony felbontású DivX anyagra cseréltük, ebben az esetben az akkumulátor 1 óra 14 percig volt képes működtetni a "versenyszemélygépjárművet". Ezen a pontot még volna hova fejlődnie a Reventón számítógépes másolatának, főleg annyi pénzért, amennyibe kerül, habár ismét fel kell hoznunk mentségére, hogy egy rendkívül erős konfigurációt kell ellátnia energiával.
Kijelző:
Az alkalmazott LCD-ről már elmondtuk, hogy TN+film paneles, és nem LED-es, hanem hagyományos háttérvilágítással rendelkezik, natív felbontása 1920 × 1080, tehát FULL HD. Az utóbbi jellemzőt kivéve néhányan bizonyára összeráncolják a szemöldöküket, de szerencsére azt mondhatjuk, erre nincs szükség – sőt! Az ASUS is tisztában volt azzal, hogy egy ennyire kuriózum termékbe nem rakhat akár mit, mi pedig használat közben meggyőződhettünk róla, hogy az első hallásra kedvezőtlen technológiák alkalmazásának ellenére is rendkívül — már-már azoknak ellent mondóan — szép képet tud produkálni a panel. Az oldalsó betekintési szögek egész jók, fentről és alulról nézve kissé drasztikusabb a változás, de még így is messze átlag feletti, úgyhogy a potenciális ASUS Lamborghini VX5 vevők lelkére kötnénk — emiatt nem kell kihagyniuk a gépet!