Első körben azzal kezdenénk, hogy az ASUS Lamborghini VX5 jelenleg (ez valószínűleg így is marad) kétféle színű fedlappal kapható, feketével és fehérrel. Alanyunk nem az első Lamborghini, ez már az ötödik revízió, melyre ezúttal a legújabb és limitált darabszámban értékesített Reventón vonalai voltak nyomatékos hatással. Nálunk a fehér verzió kellette magát nem rossz hatásfokkal, de a fekete is nagyon szép. A VX5 tipikusan az a gép, amely nem csak egységében, hanem részleteiben is lenyűgözi az embert.
Ne is rohanjunk nagyon, időzzünk el egy picit az LCD fedlapjánál. Természetes dolog a függőleges tengelyen kicsit felfelé eltolt Lamborghini embléma, mely már önmagában is megadja az alaphangot, de az alsó részen nem maradt le az ezüstös ASUS logó sem. A fedlap olyan, mintha az autó motorházteteje lenne. Szögletes, karakteresen megtört vonalak jellemzik, a vékony fekete rácsos elemek légbeömlők hatását keltik. A zsanérok vonalának krómos hatása a kocsik üvegfelületeinek krómos díszszegélyeit idézik. Egy dolog biztos, a VX5 összecsukva is tökéletesen illeszkedik egy Lamborghini hangulatához, és már első ránézésre érződik, nem átlagos géppel van dolgunk. Aztán egy idő után eljutunk odáig, hogy felnyitjuk a kijelzőt, ekkor ér el a második áll-leejtés.
Összecsukva az előző modellek sem voltak csúnyák, de belül talán nem mindig vagy nem teljesen tudták visszaadni a sportkocsik hangulatát. A VX5 most végérvényesen változtat ezen. A kijelző kerete is őrzi a stílust olyan apróságokkal, mint a szögletesre formált támasztékok és a fekete ráccsal, krómcsíkkal körülvett webkamera. A zsanérok vonala a belső oldalon is krómozott, egy kis határvonalat képez a gép kijelzős és a billentyűzetes oldala között, térjünk is át erre a részre! Néhányan kifogásolhatják, hogy eddig nem találkoztunk fém felületekkel.
Nem kell megijedni, a hűvös elegancia itt is megjelenik, mégpedig a grafitszürke színű szálcsiszolt alumínium keret alkalmazásával. Felül a hangszórók a már bejáratott fekete rács + króm keret stílusban pompáznak, közöttük egy négy tagból érintőgombos vezérlősorral (automata fényérzékelő, billentyűzet-világítás szabályozása, touchpad ki-és bekapcsolása, Power4Gear eXtreme profil módosítása), alattuk egy típusjelzéssel ellátott alumínium díszcsíkkal. A billentyűzetet kicsit jobbra tolva helyezték el, a gombok az ASUS-ra mostanában jellemző lekerekített dizájnt kapták.
A klaviatúra összességében igényes, használatával semmilyen problémába nem ütköztünk. A billentyűzettől balra helyezték a bekapcsoló gombot és egy profilváltó gombot, mellyel a High performance (magas teljesítmény) és a TwinTurbo (legerősebb, túlhajtott beállítás) közül választhatunk. Ezek az elemek ugyanazzal a fehér fénnyel világítanak, mint a klaviatúra alá elhelyezett LED-sorok. Erre a felületre továbbá három információs LED is került, melyből a felső kettő a védelmek állapotát, míg az alsó a merevlemezek aktivitását jelzi.
A billentyűzet területét alulról egy megintcsak nagyon szép, a márkát elfeledni nem engedő Automobili Lamborghini felirat zárja le, innentől már a kerámiagombos tapipadé és a bőrbe varrt felületeké az uralom. Ezt még egy enyhén V alakú krómozott vonal is felvezeti, amely áthúzódik a touchpad határaira. Az elegáns, amolyan célkeresztes határvonalakkal megfejelt lap oldalt görgetősávval is rendelkezik, alul a két kerámiabillentyű egy ujjlenyomat-leolvasót fog közre. Karjaink kényelméért két oldalt fekete bőrpárnák gondoskodnak. Nagyjából ennyi, amit az ASUS VX5 formavilágáról és jellemzőiről el lehet mondani. Habár mint tudjuk, a szépség mindig ízlés dolga, az általunk megkérdezett ismerősök, családtagok mind-mind elhűlve és elismerősen nyilatkoztak akkor, mikor kézbe vehették a méregdrága luxusnotebookot.
Nem csak a dizájn gyönyörű, az összeszerelés is minőségi, ahogy azt el is lehet várni egy ilyen kategóriába érkező modelltől, ha valakinek ez nem jön be, akkor címezzük hozzá a kérdést, hogy mit szeretne még a gépre vagy mit szeretne másképp látni. A mi egyöntetű véleményünk az, hogy ezúttal (mint oly gyakran máskor is) az ASUS mérnökei kiváló munkát végeztek, és nem csak a külső területeken, hanem belül is sikerült egy valóban Lambós-Reventónos gépet megalkotniuk. Ezzel persze oldalunknak még nincs vége, csupán az izgalmasabb részeken vagyunk túl, úgyhogy lássuk, miket rejtenek a VX5 egyes oldalai!
A gép hátsó fele is kapott néhány csatlakozót, a jobb szélre helyezték a töltő foglalatát, az RJ-45 LAN csatit, illetve egy USB-t is. A hely fennmaradó részét az egyébként nem túl nagy akkumulátor tölti ki. Szemből nézve sem beszélhetünk túlzsúfoltságról, csupán egy három állású csúszkát találunk, mellyel a vezetéknélküli kapcsolatok vezérelhetőek manuálisan, értjük ez alatt a WLAN és a Bluetooth be-, illetve kikapcsolását.
A gép bal oldala tartalmilag már jóval gazdagabb, fentről a D-Sub VGA kimenet és a tekintélyes méretű szellőzőrács díszeleg (szükség is van rá), majd következik egy USB és egy antennacsatlakozó, amit a FireWire, az eSATA és a HDMI követ. Az oldal alját a kártyaolvasó és az ExpressCard nyílása zárja le. A jobb oldalra a csatlakozókat tekintve már nem sok dolog maradt, itt került pótlásra a három jack dugó és még további két USB 2.0 port. Kiemelendő az optikai meghajtó, mely egy Blu-ray lejátszó + DVD-író kombó, úgyhogy a FULL HD felbontású kijelzőn az 1080p-s kéklézeres tartalmakat is könnyedén megjeleníthetjük. Látható, hogy a dizájnra azért itt is figyeltek, az oldalakat fehér csíkok szelik végig, mely szín áthúzódik a gép aljára is…
Ahol egyébként a szellőzőrácsos felületeken, a talpakon és az akkumulátoron kívül egy érdekes, hangszóró formájú elem díszeleg, melyről először azt feltételeztük, hogy egy "mélynyomóval" van dolgunk, aztán a gyártótól kapott infók alapján kiderült, hogy csupán dizájnelemről van szó, kis mértékű szellőzési felülettel. Az alkotók a biztonság kedvéért ide is elhelyeztek egy csinos ASUS Lamborghini VX5 feliratot, nehogy az alváz vizsgálata közben elfelejtsük, mivel is van dolgunk. A gép alján lévő azonosító matricától azt is egyértelműen megtudtuk, hogy ismét PR Sample, azaz gyártói mintapéldányról van szó, ezért ismét el kell mondanunk a szokásos mondókánkat. A végleges, bolti verzió néhány tekintetben — például teljesítmény, kisebb jelentőségű komponensek, akkumulátor üzemidő — eltérhet a tesztben szereplő mintapéldánytól.