ADO Z20C – elektromos fat bike, mindenen is átmegy
Városba és terepre, hóban, sárban, esőben, ez tuti elvisz mindenhova.
Érdekes bringát akcióznak a Gearbesten, olyat, amilyenre régóta vágytam, így hát vettem egyet.
Az igazság az, hogy rég adtam ki ennyi pénzt kínai áruházban, de úgy voltam vele, hogy ez a kerékpár pont olyan, ami mindent tud, amire szükségem lehet, így megrendeltem. Német raktárból, nagyjából 7 munkanap alatt érkezett meg, és most, hogy összraktam jöhetnek az első benyomások!
A képek nem árulják el a valós méretet, és bár tudtam a hosszát, a magasságát, a kerékméretet, ezek csak számok voltak egy weboldalon. Élőben valahogy jóval nagyobb, mint ahogy azt elképzeltem. Mondjuk a tömege árulkodó, hiszen az alumínium váz ellenére majd 30 kilót nyom, igaz, ebben benne van az akkupakk súlya is.
A kerekek vastagok, tényleg azok. Elég méretes gumók segítik rajta a tapadást, de nem akkorák, hogy aszfalton zavarják a gurulást. Kíváncsi vagyok, hogy terepen, főleg esetleg havon mit fog produkálni, remélem idén télen ez utóbbit is kipróbálhatom. Érzésre a gumiméret miatt közelebb áll a motorozáshoz mint a biciklizéshez. Nem is tudom, hogy hirtelen hogy magyarázzam el ezt jobban, de majd a tesztben megpróbálom kifejteni.
A váz masszív, az ülés és a kormány jól beállítható, a 184 centimhez jócskán le kellett engednek az ülést, hogy leérjen a lában. Nem is igazán értem, hogy miért raktak ennyire hosszú ülésszárat rá, szerintem egy két méter feletti ember is lazán használhatná, akkora.
A 350 wattos motor erős, a gyári adatokhoz közelítő végsebességet, vagyis a 25 kilométert óránként még emelkedőn is közelíti, és mindezt szimplán elektromos hajtással. Persze működik az elektromos rásegítés is, ezt 5 fokozatban állíthatjuk. Ilyenkor tekerni kell a pedált, használhatjuk a 7 sebességes Shimano váltót, és akár 30 kilométer per óra felett is tekerhetünk. Emelkedőn úgy visz fel, hogy észre sem veszed, hogy nem sík terepen tekersz.
Hatótáv tesztet még nem tudtam csinálni, tegnap érkezett meg, de a gyári adatok 40 kilométeres hatótávot adnak meg. Az sajnos nem derül ki, hogy tisztán elektromos vagy rásegítéses módban, de mire a tesztet megírom róla ezt is kiderítem. Adtak hozzá előre lámpát, van egy nagyon jó, frankó háttérvilágítással rendelkező LCD kijelző, ami sötétben is tökéletesen látható.
Szóval, az első benyomások nagyon jók, és bár nem az olcsóbb elektromos bringák között szerepel, ez egyáltalán nem fáj, mert a szerelés, az anyagok, a használhatóság is olyan, mint az ára.
Az akciós időszak november 8-ig tart. Az eredeti ár 1600 dollár lenne (azért ezt szerintem ne vegyük komolyan), az akcióban pedig kerek 1000 dollárba kerül, na jó, csak 999,99 dollárba. Az akció alatt az oldalon van egy szerencsekerék is, amit megforgatva jutalompontokat, vagy fődíjként egy ilyen bringát lehet nyerni. Annyi pontot forgattam össze, hogy veszek egy másikat rajta. 😀
Ha megtetszett, akkor itt tudod megvásárolni: