ADO A16 – Kicsi, könnyű olcsó, de erős városi kerékpár
Az ADO A16 a gyártó legújabb, egyben legkisebb, de nem legszerényebb képességű bringája.
Abban a nagyon szerencsés helyzetben vagyok, hogy az ADO első két kerékpárját magam is bemutathattam nektek. A Z20C-t már tavaly ősz óta nyúzom, az A20 pedig idén került a családba. A dolog azért szerencsés, mert az ADO a megismert építőelemekből építkezik tovább, mindössze a méret és az ár változik a most bemutatott kisebb tesó esetén.
Már az ADO A20 is városi használatra lett tervezve, de a nagyobb méret miatt nem volt elképzelhetetlen a vegyes használat sem. Persze az A16 esetén sem az, de a 20-ról 16 colra csökkentett kerékméret, a rövidebb váz miatt ezt már tényleg városi cajgának mondhatjuk. Lássuk mi változott, és mi maradt az A20-hoz képest!
A hajtáslánc részben cserélődött. A motor maradt az, amit már megszokhattunk, gyárilag 250 wattra korlátozott teljesítménnyel, de a korlátozás kiiktatható, így 350 watt lesz amit kapunk.
Maradt a 36 voltos rendszer, de az akkupakk változott, az eddigi 8 Ah helyett 4Ah-ás amit kapunk. Ez a bringa végsebességén, terhelhetőségén nem változtatott, elméletileg 35 km/órás sebességet tudunk kisajtolni belle, a max hordozható tömeg pedig 120 kilogramm. Csökkent ugyanakkor a megtehető táv, tisztán elektromos hajtással 35- míg pedálos rásegítéssel 70 kilométert kapunk.
Ahogy várható volt, a méretek is változtak. Kinyitott, teház üzemszerű állapotban a bringa hossza jó 10 centivel csökkent az A20-hoz képest. Nagyjából ennyivel rövidebb az A20 a Z20C-hez képest, szóval mondhatom, hogy ez a 10 cwnti erősen érzékelhető különbség. A kisebb méret miatt a kerékpár tömege is kisebb lett, a nettó érték 21 kilogramm ebben az esetben.
Maradt ugyanakkor a 7 sebességes váltó, maradt elől és hátul a bowdenes tárcsafék, maradt az energiavisszanyerő rendszer. A kerékpár kopjuter is változatlan, és kapunk az A16 esetén is USB csatlakozót a korményra, amin keresztül tölthetjük a telefonunkat.
Az ADO A16 tehát egy igazi városi bringa, ami kicsire összecsukható, és a kisebb kerék és vázméret miatt akár kisebb autók csomagtartójába is el fog férni. Emiatt azoknak lesz előnyös, akik a városi tömegközelekedést ki szeretnék váltani. A 35 kilométeres tisztán elektromos hatótáv elég arra, hogy Budapesten a város egyik szélétől a másikig átvágjunk, ha pedálozunk is, akkor oda és vissza is megtehetjük az utat az elektromos rásegítéssel.
Ha agglomerációból jársz be, akkor az autót leteheted egy városszéli P+R parkolóban és folytathatod az utat a biciklivel. A kis méret miatt könnyedén beteheted liftbe, a kivehető akkumulátort pedig akár a munkahelyi asztalod mellett is töltheted, hogy hazafelé is meglegyen a megfelelő mennyiségű szufla.
Végül az ár. Közvetlen konkurensnek a Himo Z16 tekinthető, amivel az A16 ára pariban is van. ám, a Himo Z16 valamivel gyengébb, valamivel lassabb, és a maximális terhelhetősége is kisebb 20 kilogrammal. Az ADO A16 esetén további előny az EU raktáras vásárlás, az élettartamgarancia a vázra és az EU-ban található szervizpontok, valamint a rugalmas support, amin keresztül hiba esetén nem csak cserealkatrészhez, hanem akár az alkatrész cseréjéhet szükséges oktatóvideóhoz is hozzájuthatunk.
Az ADO A16 tehát EU raktárból rendelhető, a szállítás ingyenes. A bringa ára a BGA16Z01 kuponkóddal 200 ezer alatt marad, egészen pontosan 198 900 forintért, tehát az ADO A20-hoz képest jó 40 ezer forinttal olcsóbban tehetjük kosárba az alábbi hivatkozáson:
ADO A16 elektromos kerékpár
ADO tesztjeink:
Ez nem elektromos kerékpár, hanem egy szörnyeteg – ADO Z20C teszt