A headcrab (fejrák) most a WebGL terjesztéséért felelős.
A böngészőből játszható játék ötlete nem új találmány, de ez eddig lényegében egyet jelentett a Flash bővítménnyel. Azóta sok víz lefolyt a Dunán. A Mozilla elkészítette a BrowserQuest MMORPG-t, a natív kliens révén megjelent az AirMech és a Bastion, ezenfelül a Microsoft a népszerű Cut the Rope békájával demonstrálta azt, hogy miként képzeli el a jövőben a böngészős játékokat. A programozók választása mindig egy komoly hírnévnek örvendő címre esett, így az új webes eszközökkel (HTML5, WebGL) megszületett a Team Fortress 2 és a Quake II átportolt változata is. Egyre több technikai demonstráció jelenik meg, így a jövőben a böngészőből futó 3D-s játékok fokozott figyelmet kaphatnak.
A fentiekre jó példa a Half Life-ban tucatszám látott zombi modell WebGL-re ültetése. A demonstráció játékra még nem alkalmas, bár a szóban forgó szörnyet különféle pozícióba kényszeríthetjük, valamint a jelenet kameraállását és sebességét tetszőlegesen módosíthatjuk. A grafikai színvonal tetszetősnek mondható, sebességbeli problémák nyomokban sem láthatók. Bár a fejlesztők jelenleg csak ezzel az egy modellel prezentálták a játékot, azonban a Quake II és a Team Fortress 2 tapasztalataiból kiindulva elképzelhető, hogy a teljes átportolás megoldható lenne.
A Half-Life Zombie Loader elindításához egy WebGL kompatibilis böngészőre van szükség. Ezt az akadályt jelenleg a Google Chrome, a Firefox és az Opera 12 alfa kiadása tudja leküzdeni. Bővebb információ a WebGL támogatást élvező böngészőkről itt olvasható.
Forrás: web-gl.com