A két szoftvercég összesen 150 millió forintnak megfelelő büntetést fizet, miután a New York-i ügyészség megállapította: engedély nélkül vonták le ügyfeleiktől az előfizetések meghosszabbításának díját.
A Symantec és McAfee is beleegyezett, hogy egyenként 375 ezer dollár — körülbelül 75 millió forint — büntetést fizessen, amiért automatikusan, ügyfeleik engedélye nélkül vonták le a szoftverelőfizetések meghosszabbításának díját. A New York-i ügyészi hivatal nyomozói megállapították, hogy a két cég nem tájékoztatta megfelelően az ügyfeleket az előfizetések automatikus megújulásáról, és bankszámlájukat automatikusan megterhelte az előfizetés meghosszabbításának díjával. A büntetésen túl kötelezték a két vállalatot, hogy a jövőben megfelelő tájékoztatást nyújtson az előfizetések feltételeiről.
A vírusvédelemmel foglalkozó cégek közel egy évtizede ajánlanak automatikus előfizetés-megújítást ügyfeleiknek, de az eljárás csak az elmúlt pár évben vált általánossá az antivírus piacon. A McAfee és a Symantec álláspontja szerint ezzel meg lehet akadályozni, hogy ügyfeleik elavult antivírus-adatbázist használjanak számítógépeiken. A megoldás kétségkívül biztonságosabb, de pénzügyileg is igen kedvező a szoftvercégeknek, hiszen folyamatosan érkeznek hozzájuk a megújítási díjak.
A Symantec programjai az észak-amerikai ügyfelek számláját 2005 novembere óta terhelik meg automatikusan, alapértelmezett beállításként az előfizetés megújításának árával — azóta a vállalat ezt a gyakorlatot az egész világon bevezette. A McAfee náluk is korábban kezdte, hiszen 2001 óta alkalmaz automatikusan megújuló előfizetéseket. A szóban forgó programoknak megvásárlásakor az ügyfél egyéves előfizetést kap (például a vírusadatbázishoz, illetve a szoftver frissítéséhez), ami aztán kérdés nélkül megújul egy további évre.
A Symantec máris módosította internetes üzletét, és mindkét cég 60 napon belül visszatéríti az automatikusan levont előfizetési díjat — amennyiben arra a vásárló külön megkéri.