Az EA Games által kiadott Battlefield 2 játék egy pályát tartalmazó próbaváltozata alig jelent meg, máris tesztelték a különböző grafikus kártyákkal. A látszat nem csal, valóban erőforrás-igényes játékról van szó.
Az AMDZone munkatársai készítettek egy tesztet, ahol a frissen megjelent Battlefield 2 játékprogram próbaváltozatának futtatása közbeni sebesség-értékeket mérték le különböző VGA-kártyákon.
A tesztgép egy Gigabyte K8NXP SLI alaplap, valamint egy Athlon 64 3800+ processzor volt, 1024 MB Corsair XMS memória társaságában. A teszteléshez mindkét nagy gyártó kártyacsaládjai közül válogattak alanyokat. Az ATI részéről jelen volt: BBA ATI Radeon X850 XT, Sapphire Radeon X800 XL 512 MB. Az NVIDIA prezentálásában résztvevők voltak: Leadtek 6800 GT, EVGA 6600 GT videokártyák.
Az eredmény érdekes, az viszont egyértelmű, hogy a játék rendkívűl erőforrás-igényes. Néhány teszteredményt ragadtunk ki a több felbontást is tartalmazó teljes cikkből:
Ezen a felbontáson a ma abszolút középkategóriásnak mondható GeForce 6600 GT VGA-kártya minden képminőség javító eljárás nélkül is súrolja a játszhatóság határát. A felsőbb kategóriájú GeForce 6800 GT és Radeon X800 XL képkocka/másodperc értéke sem mondható túl soknak.
A második táblázatban ugyanezt a felbontást ragadtuk ki, de immáron 4×-es élsimítás és 8×-os anizotróp szűréssel együtt alkalmazva. A legkisebb videokártya elvérzik a látványjavítók bekapcsolásakor, hiszen a majdnem 30 képkocka/másodperc közelébe redukálódott megjelenítési sebesség kevésnek tűnik az élvezhető játékmenethez. Az erősebb kártyáknál a 256 bites memória-sávszélesség jótékony hatással van a teljesítményre, hiszen alig érezhető, vagy egyáltalán nem alacsonyabb a sebesség.
Legvégül egy olyan felbontás, ami gondot okoz a nagyoknak is:
A másodpercenkénti 30 alá eső eredmény jól példázza azt az esetet, amikor a közel 100 000 forintos videokártyák is térdre omlanak a feladat előtt.