A legtöbb férfi nem randizna Palvin Barbarával
A Twoo online társkereső által készített felmérés érdekes eredményt hozott, nem érdemes bombanőnek vagy bomba pasinak lenni ma Magyarországon, de a dohányzás sem vonzó.
Szupermodell alak helyett átlagos testfelépítés, barna haj és semmi piercing, tetoválás vagy szemüveg – ilyen nőről álmodnak a férfiak Magyarországon. És mi a helyzet a tipikus magyar szívtipró férfiakkal? Inkább erőteljesebb testalkat mint modell alak, George Clooney-hoz hasonló őszülő halánték és csakis tetoválás nélkül. A Twoo, Magyarország legnépszerűbb közösségi felfedező oldala, amelynek már 800 ezer regisztrált felhasználója van az országban, utánajárt, hogy milyen az álom partner a magyarok számára. Az előnyben részesített külső adottságok megismerésén túl például megtudhatjuk az adatokból, hogy a magyarok jobban kedvelik a nem dohányzókat, és nem gondolnak házasságra, amikor új kapcsolatot keresnek.
Úgy tűnik, hogy ízlések és pofonok nem is annyira különbözőek Magyarországon, amikor párválasztásra kerül a sor, hiszen sokan egyetértenek abban, hogy mi teszi a másik nemet ellenállhatatlanná. A Twoo, a világ legnagyobb közösségi felfedező oldala, amelynek már 800 ezer regisztrált felhasználója van Magyarországon, utánajárt, mitől lesznek egyesek sikeresebbek, mint mások, amikor párjukat keresik, és hogy milyen az álom partner a magyarok számára.
A sportos lányok népszerűbbek, mint a vékonyak
A Twoo adatelemző szakemberei szerint a magyar férfiak egyáltalán nem kedvelik a modell alkatú nőket. Közel negyedüknek jobban tetszenek a sportos lányok, mint a sztereotípiák szerinti vonzó nők – csak 12%-uk részesíti előnyben a vékony lányokat, és mindössze 0,5%-uk menne el randizni egy szupermodellel. Ez alapján Palvin Barbara vélhetően nem lenne annyira népszerű a férfiak körében, mint gondolnánk. A kisportolt hölgyek utáni második legnépszerűbb csoportot azok a nők alkotják, akik testüket nem tartják tökéletesnek. A legnépszerűbb női felhasználók tulajdonságai is azt támasztják alá, hogy nem a testalkaton múlik, hogy mennyire sikeres egy nő. Azok közül, akik az oldalon legtöbbet beszélgetnek az erősebbik nem tagjaival és a legmagasabb számú lájkot kapják, 22% tartja magát vékonynak, és közel ugyanannyian illetik magukat a „van mit rajtam szeretni” leírással.
Inkább legyen plusz pár kiló a férfin, mint hogy szupermodell legyen
Ami a férfiakat illeti, szintén a sportos fizikum a legnépszerűbb. A nők harmada keres kidolgozott testű társat, és a legnépszerűbb férfi felhasználók 41%-a tartja magát ebbe a kategóriába tartozónak. A szupermodellek itt is a preferencialista végén foglalnak helyet az átlagos testalkatú férfiak, továbbá azok mögött, akiken van egy-két kilónyi súlyfelesleg.
A barna hajú nők és az őszülő halántékú férfiak népszerűbbek, mint a szőkék
Az adatokból az is kiderül, hogy milyen a hajszíne a magyar szépségideálnak. A népszerű nők körülbelül 40%-ának barna, 23%-ának szőke, 14%-ának festett, 12%-ának vörös és 10%-ának fekete a haja. A barna haj a férfiak esetében is a lista első helyén foglal helyet: a legnépszerűbb férfi felhasználók több mint fele rendelkezik ilyen hajszínnel. Úgy tűnik, hogy a magyar hölgyek nagyon szeretik a George Clooney-féle deres halántékot, hiszen a dobogó második helyét nem a szőke vagy fekete, hanem az ősz hajú úriemberek foglalják el. A népszerű férfiak közel ötöde ősz, míg a szőke és fekete hajúak aránya csak 7-7%.
A kevésbé népszerű férfiak több mint felének van tetoválása
A tetoválással és kiegészítőkkel – mint például a szemüveggel és piercinggel kapcsolatban – a magyar ízlést a „kevesebb több” elv határozza meg. A szemüveg tipikusan a kevésbé népszerű nők tartozéka, a férfiak esetében viszont nincs összefüggés a szemüvegviselet és a népszerűség között. Bár rengeteg magyarnak van tetoválása, még többen vannak azok, akik azt nem tartják szexinek. A férfiak körében markánsan a kevésbé népszerűeknél figyelhető meg – közülük 53%-nak van tetoválása. A nők körében kevésbé jellemző, bár még így is viszonylag sok hölgy rendelkezik legalább eggyel. A férfiak ezt nem kedvelik különösebben: a kevésbé népszerű nők 41%-a visel valamilyen ábrát a bőrén. A piercingekkel kapcsolatban fordított tendencia figyelhető meg: a Twoo szerint több nő, mint férfi visel testékszert. Viszont itt is érvényesül az egyszerűség elve: a férfiak és nők körében is magasabb a piercinget viselők aránya a kevésbé népszerűeknél, mint a népszerűek körében.
Hátrány a kátrány
A rossz szokásokat vizsgálva a Twoo arra jutott, hogy a magyarok egyértelműen nem dohányzó társra vágynak. 50%-uk keres olyan partnert, aki nem dohányzik, és csak 25% töltené szívesen az idejét egy dohányos partner mellett.
A házasság többé nem releváns a magyarok számára
A Twoo adataiból az is kiderült, hogy ritkán gondolunk házasságra, amikor párt keresünk. Se a férfiak, se a nők nem álmodnak többé arról, hogy kimondják a boldogító igent. A népszerű férfiak és nők csupán 4%-a vágyik házasságra, és körülbelül kétszer ennyien gondolják úgy, hogy a házasság fontos elköteleződést jelent. Ráadásul mindkét esetben a házasságot támogatók aránya magasabb a kevésbé népszerű, mint a népszerű nők és férfiak körében.
A népszerű férfiak 15%-a, a népszerű nők 17%-a szerint a házasság egyszerűen felesleges. Ők azonban még mindig kevesebben vannak, mint azok, akik úgy gondolják, hogy a házasság intézménye többé nem releváns. A népszerű férfiak 46%-a vélekedik így – valamivel kevesebben, mint a népszerű nők, akik közül 49% tartja a házasságot irreleváns intézménynek.
A budapestiek csevegnek, a debreceniek nézelődnek
A Twoo felmérése szerint vannak városok, ahol többen keresnek párt maguknak, mint más helyeken. Debrecenben a legmagasabb azok száma, akik az elmúlt 30 napban bejelentkeztek az oldalra, a második helyen Budapest áll, a harmadik és negyedik helyen pedig Szeged és Miskolc.
De a bejelentkezések száma önmagában még nem jelenti azt, hogy az ország keleti felében több kapcsolat is születik. Bár a debreceniek gyakrabban lépnek be az oldalra, ők küldik a legkevesebb üzenetet – tehát idejük egy részében csak nézegetik a profilokat anélkül, hogy konkrét lépéseket tennének mások felé. A budapestiek kommunikatívabbak: ők küldik a legtöbb üzenetet, utánuk következnek a szegediek és a miskolciak.