A Hitachinál döntöttek, a PC részleg veszteséges, így megszüntetik.

Mivel a Hitachi személyi számítógépeivel kizárólag a japán piacra fókuszált, így sem Európa, sem kishazánk informatikai piacát nem befolyásolja döntően ez a lépés. Az MM Research Institute felmérései szerint a Hitachi mintegy 580 ezer PC-t szállított le egy év leforgása alatt, és ezzel a nyolcadik volt az értékesítési ranglistán, ahol olyan neves cégek előzték meg, mint a Dell, a HP, a Lenovo, a Toshiba, vagy a szintén szenvedő NEC.

A Hitachi kilép a PC piacról!

A Hitachi a PC-kre fordított energiát és pénzmennyiséget átcsoportosítja, és a jóval jövedelmezőbb üzletágakba fekteti be. Választék az van bőven, elvégre a japán cég termékpalettája igen széles, a rizsfőzőtől kezdve a merevlemezeken előállításán keresztül egészen a nukleáris energiáig szinte valamennyi területen jelen vannak. A Hitachi személyi számítógépekből származó bevétele az összesnek az 1 %-át sem érte el.