Innovatív, egyszerű és kényelmes hang alapú ügyfél azonosítás elsőként a Magyar Telekomnál!
A hangom az azonosítóm 1 2012 júliusától a Magyar Telekom előfizetői már hangjukkal is azonosíthatják magukat a telefonos ügyfélszolgálatokon. Ez az innovatív azonosítási módszer a negyven jellemzővel bíró ujjlenyomatnál is hatékonyabb, hiszen a hang közel száz ismérve alapján képes egyértelműen azonosítani a hívó felet. A technológia civil életben való alkalmazása még újdonságnak számít, ám a pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a Nuance vállalat fejlesztése gyorsan terjed. Jelenleg összesen 20 millió ügyfél használja nagy megelégedéssel a rendszert.A hazai piacon elsőként a Magyar Telekom vezeti be a hang alapú azonosítást.
„Az új rendszernek köszönhetően, a jövőben már nem szükséges az előfizetői jelszó a telefonos ügyintézéshez, hiszen az MT ügyfél azonosító vagy a telefonszám megadását követően a hívó felet azonosítani tudjuk a hangja alapján, így ügyfeleink további adatok egyeztetése nélkül intézhetik ügyeiket. Bízunk benne, hogy a biztonságos és kényelmes funkció, előfizetőink elégedettségének növelése mellett, tovább gyorsítja az ügyfélkiszolgálást.”– hangsúlyozta Keszég Attila, a Magyar Telekom értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese.

A hangazonosítás beállítása az automata segítségével – az előfizetői jelszó megadását követően – egyszerűen elvégezhető a 1430-as és a 1412-es telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot szükséges elismételni: „A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes”. Egy T-Mobile hívószámhoz vagy MT ügyfél azonosítóhoz maximum 5 darab hangminta tárolható, de természetesen továbbra is lehetőség lesz a hagyományos, jelszó alapú azonosítással ügyeket intézni. A különleges és kényelmes biztonsági funkció egyszeri díja bruttó 99 Ft hangmintánként. Az első 20 ezer hangmintát rögzítő ügyfélnek, valamint Platina kedvezményjogosultsági szinttel rendelkező előfizetőknek a hangrögzítést díjmentesen biztosítja a Magyar Telekom.

 
Forrás: telekom.hu