
Anonimizált viselkedési adatokat többek között az adszerverek, érdeklődés- vagy viselkedés alapú targetálást használó alkalmazások és ajánlórendszerek használnak. A felhasználók ezeket a szolgáltatásokat eddig is letilthatták különböző (főként cookie alapú) opt-out megoldások segítségével, ugyanakkor a Do Not Track header az opt-out általánosabb, böngésző oldalon beállítható funkciója, amely magukat a hirdetéseket nem blokkolja.
Ha a felhasználó beállította a böngészőjében, hogy nem szeretné, hogy kövessék, akkor a böngésző Do Not Track header-t küld azoknak a weboldalaknak, webes alkalmazásoknak, amelyekkel kommunikál, vagyis egyértelműen jelzi a weboldal vagy az alkalmazás felé, hogy a felhasználó döntése alapján annak viselkedési információit nem használhatja fel. A megoldás hátránya, hogy az ilyen felhasználók a jövőben nem kaphatnak az érdeklődési körükhöz illeszkedő hirdetéseket, amely részben a reklámok hatékonyságát gyengítheti, részben pedig azt is eredményezheti, hogy ezeket a felhasználókat jobban fogják zavarni a számukra érdektelen reklámok.
Fontos látni, hogy a funkció csak akkor működik, ha a weboldalak és alkalmazások figyelembe veszik, hogy Do Not Track header érkezése esetén nem ildomos követniük a felhasználóikat!
Forrás: adverticum.net, google.com, hothardware.com