A brit Brand Finance már mondhatni, szakosodott a cégek márka értékének becslésére az évek során, minden évben összeállítanak egy listát a legértékesebb márkanevekről, és azok becsült értékéről.
Az első hely immáron harmadik éve változatlanul a Google kezében van, aki idén egy 9%-os erősödéssel lett az első, összértéke már 48 milliárd dollár felett van. A lista második helyezettje az igazán érdekes, aki a tavalyi listán még csak a 7. helyezett volt, és idén 33%-os növekedést produkált eddig, így elérve a 39,3 milliárdos értéket, ami megdöbbentő, ez a cég, illetve márka az Apple. Hihetetlen menetelést folytat minden piacion rekordokat produkál a vállalat, jövőre első lehet?
A lista utolsó dobogós helyezését ezúttal IT vállalat szerezte meg, így a komplett dobogó az iparág kezében van már. A Microsoft egy hajszállal lemaradva az Apple mögött lett harmadik, a logó becsült értéke 39 milliárd és 9%-kal csökkent a múlt évi felmérésekhez képest. A lista következő alanya az IBM, aki megőrizte elmúlt évi pozícióját, és idén 36 milliárddal zárta a listát.
A lista első nem IT vállalata a Wall-mart 1 milliárd dolláros lemaradással követi az IBM-et az ötödik helyen. Az első ötöst követően a General Electric foglal helyet a hatodik helyen, majd őt követi az AT&T a, a Coca-Cola és a Wells Fargo, ez az utóbbi trió mind előrébb lépett a listán, első sorban a 10. hely tulajdonosának hála, ami a Bank of Amerika; hatalmas bukás ez, tavaly még az 5. helyen volt. A top 20-at végig tekintve találkozhatunk még a HP-val a 11. helyen, ez nem is változott, míg a 14 és 15. helyen az Intel és az Amazon foglal helyet, akik a 17. és 19. helyről tornászták fel magukat.
Összességében ezek az eredmények gyengülést mutatnak az év eleji felmérésekkel összevetve, ugyanis 2,4%-kal csökkentek a márkák értékei átlagosan.
Forrás: CNN