“20 százalékkal növelte értékesítési volumenét, 10 százalékkal pedig értékesítési árbevételét a Fujitsu Siemens Computers Kft. a nemrég zárult pénzügyi félévében az elmúlt év azonos időszakához képest,” – jelentette be Poros Gábor ügyvezető igazgató, aki hangsúlyozta, hogy a cég hat hónap alatt összesen több mint 30 ezer számítástechnikai eszközt értékesített.
A 2005-2006-os első pénzügyi félévében is kétszámjegyű forgalom-növekedés valamelyest ellensúlyozta a szegmens általános áreróziójának hatásait a bevételekre. Európa legnagyobb IT gyártójának hazai vállalata az idén tovább erősítette második helyezését a magyar számítástechnikai piacon.
A magyar piac fejlettségére utal, hogy a hazai cég mutatói nagyon hasonlítanak az anyavállalat adataihoz. A Fujitsu Siemens Computers idén április és október eleje között 21 százalékkal több eszközt értékesített, és 12 százalékkal növelte árbevételét, amely 2,87 milliárd euró volt. Adózás előtti eredménye 33 százalékos növekedéssel elérte a 27 millió eurót a megelőző félévhez képest. A hat évvel ezelőtt alapított európai számítástechnikai fejlesztő és gyártó vállalat a következő időszakban továbbra is a nyereséges növekedést tűzte ki céljául. Ennek a célnak az eléréséhez elsősorban Közép-Európa országaira összpontosít, és hasonlóképpen a célkeresztben van a Közel-Kelet és Dél-Afrika is. A magyar vállalat számára mindez további forgalom- és létszámbővülést tesz lehetővé.
Poros Gábor elmondta, hogy a cég piaci részesedése Magyarországon valamennyi szegmenst tekintve az idén meghaladta a 10,6 százalékot, ami 2,5 százalékkal nagyobb a tavalyi azonos időszakban elért részesedésnél. Legnagyobb mértékben a mobil eszközök forgalma növekedett, a legnagyobb felvevő piacot ebben az időszakban a magyar kis- és középvállalatok adták.
A consumer notebookok iránti kereslet az év eleje óta fokozatosan növekszik. A harmadik negyedévben értékesített 5200 laptoppal a Fujitsu Siemens Computers Kft. már a piac 53,5 százalékát uralta, ami a megelőző év azonos időszakával összevetve csaknem 8 százalékos piacrész növekedésnek felel meg. Forgalom bővülés volt tapasztalható a vállalat professzionális notebookjai területén is. A consumer asztali munkaállomások szegmensében a Fujitsu Siemens Computers Kft. vezeti az eladási listát 12,9 százalékos részesedéssel, amely 11 százalékkal haladja meg a tavalyi azonos időszakét. Ennél csekélyebb mértékben nőttek a vállalat eladásai a professzionális desktop kategóriában, részesedése azonban így is meghaladja a 10 százalékot. Jelentősen növekedett a szerverek forgalma, a piaci részesedés itt 5,2 százalékos.
Poros Gábor a magyar vállalat sikereit a rendkívül gazdag és rugalmas termékválasztékkal indokolta, és külön méltatta a vállalatnak a mobil berendezések piacán elért sikereit. A cég stratégiájában egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a rugalmas nagyvállalati megoldások, mint amilyen például az SAP-ra kidolgozott FlexFrame technológia. A dinamikus adatközpontok Oracle alkalmazásokra kifejlesztett megoldását pedig az elmúlt napokban jelentette be a vállalat. A Fujitsu Siemens Computers továbbra is nagy hangsúlyt fektet a mobilitásra és az üzleti szempontból kritikus alkalmazások IT infrastruktúrájára, és kiemelten fejleszti a környezetfelelős gyártási és felhasználói megoldásokat.
A Fujitsu Siemens Computers Kft. célkitűzése a 2005-2006. pénzügyi év második felében a növekedés fokozása valamennyi termékcsoportban. Elsősorban a nagyvállalati felhasználók számára kínál rugalmas, biztonságos és költséghatékony megoldásokat. Ugyanakkor nyitott a multimédiás és szórakoztató elektronikai alkalmazások felé.