A Kaspersky Lab és a B2B International közös „Fogyasztói biztonsági kockázatok” című felmérése szerint 2013 nyarán a felhasználók mintegy 30 százaléka kapott hamis e-maileket, amelyeket az áldozatok saját, hivatalos banki levelének álcáztak a csalók, hogy ezzel elérjék a kapcsolatfelvételt és az adatok kiadását.
A B2B International felmérése kimutatta, hogy a válaszadók 95 százaléka vásárolt már online, valamint 91 százaléka használta már a bankja online felületét és további 74 százaléka fizetett már interneten keresztül. Így talán nem meglepő, hogy ezek az adatok nem kerülik el egy bűnözők figyelmét sem. A felmérés arra is rámutat, hogy a felhasználók 30 százaléka nyilatkozottt úgy, hogy kapott már hamis, hivatalos banki e-mailnek álcázott levelet, valamint 22 százalék jelezte, hogy kapott már gyanús üzenetet online webáruházaktól. Továbbá minden tizedik felhasználót irányítottak már át automatikusan legalább egyszer egy másik weboldalra, ahol arra kérték, hogy adja meg hitelkártya adatait. Ezek a példák mind jól mutatják, hogy ezek a próbálkozások mind egytől-egyig a kiberbűnözőknek és a csalóknak köszönhetjük.
Bár a felhasználók egyre óvatosabbak és tapasztaltabbak, akik jól ismerik az adathalász kísérletek fajtáit, de ezek a támadások gyakran mégis sikerrel végződnek.