Válassza az Oldal lehetőséget

SLI Physics: fizikai gyorsítás az NVIDIA-tól

SLI Physics: fizikai gyorsítás az NVIDIA-tól

Az SLI-felhasználók mindenféle extra költség nélkül részesülhetnek majd a technológia előnyeiből.

Valósidejű háromdimenziós renderelés esetén a fizikai törvények — mint például a gravitáció — modellezése nagyon sok számítást igényel. Ezeket a számítógép központi egysége végzi: minél több tárgyra vonatkozóan kerülnek végrehajtásra a műveletek, annál kevesebb futásidő marad a többi feladatra. E problémára célszerű megoldás egy dedikált fizikai feldolgozó- és gyorsítóegység.

Már régebben beszámoltunk az AGEIA ilyen jellegű termékéről, amelyet külön bővítőkártyák formájában vásárolhatunk majd meg. A PhysX lapkákat használni képes Unreal Tournament 2007 nyitja majd a fizikai gyorsítókkal együttműködni képes neves játékok sorát: addigra az ilyen szoftverekben érdekelt ATI és NVIDIA is szeretnének felkészülni.

Az NVIDIA SLI Physics, ami a héten tartandó San Jose-i Játékfejlesztői Konferencián kerül hivatalos bemutatásra, a kihasználatlan grafikus számítási teljesítményt hajtja igába egy különleges meghajtóprogram segítségével. Ahogy a névből is sejthetjük, ezt csak a multi-GPU rendszerrel rendelkező játékosok használhatják majd, ők viszont mindenféle extra költség nélkül; no nem mintha egy SLI rendszer önmagában olyan olcsó lenne.

SLI Physics fizikai gyorsítás az NVIDIA-tól

A képen egy dupla magos Pentium D 955 Extreme Edition processzorral, valamint két GeForce 7900 GTX videokártyával felszerelt rendszer teszteredményeit láthatjuk: bal oldalon a klasszikus, jobb oldalon pedig az új, SLI Physics megközelítés. A tesztprogram 15 ezer szikladarabot szimulált, amelyek folyamatosan kapcsolatban voltak, és ütköztek egymással.

Már csak a játékok programozóit kell meggyőzni, hogy némi plusz munkával támogassák a technológiát — ez egy NVIDIA méretű cég számára nem lehet probléma. Ha a pletykák igazak, akkor az ATI-tól is hasonló eljárásra számíthatunk a fizikai gyorsítás egyszerű megoldására — de ne felejtsük el, hogy arányaiban jóval kevesebb CrossFire rendszer van üzemben napjainkban, mint SLI.

A szerzőről