Apró kütyü nagyot fúj – TUERBB AP77 autós pumpa teszt
A TUERBB AP77-nek minden kesztyűtartóban ott a helye, kiránthat a bajból.
Tartalomjegyzék Mutasd
Bevezető
A TUERBB AP77 nem az első kütyü a cégtől, és nem lelőve a poént, nem is az utolsó. A kínai gyártó neve alatt túlnyomórészt, vagyis inkább csak és kizárólag autós és motoros kiegészítőket találunk. Azért nem mondom, hogy gyártják ezeket, mert a jól összeválogatott portfólió nem saját üzemekben készül.
Mondhatnánk, hogy ez baj, de persze nem az. A tömeggyártás korszakát éljük, rengeteg kínai üzem létezik, ahol nem saját márkás dolgokat gyártanak. A”gyártók” vagyis inkább névtulajdonosok ezekből az üzemekből válogatják össze a nekik tetsző portékát.
Ezek között a névtulajdonosok között azonban nagy a szórás. Van, ahol a kinézetre mennek rá, a minőség másodlagos, szóval csak megszedni akarják magukat. Aztán van, ahol jól képzett csapat válogat a termékek közül, és csak letesztelt, megbízható darabok kerülnek a portfólióba.
Ezekből a névtulajdonosokból aztán az esetek nagy részében végül valódi gyártók válnak, az évek alatt gyűjtött tapasztalatukat saját termékbe sűrítik.
Azt, hogy a TUERBB-ből gyártó válik-e végül nem tudhatjuk, de azt már tudjuk, hogy meglehetősen jó kézzel nyúlnak a tutiba, vagyis az eddig megismert termékeik nem csak ár/teljesítmény viszonyban voltak jók, hanem úgy általában, minőség szempontjából is.
Persze az ár is lényeges. Nem állítom, hogy mérföldekkel jobbak a konkurenciánál, de azért jobbak, a hazai árakhoz képest meg helyenként mérföldekkel jobbak. A mai cikkben bemutatandó pumpa esetén pl. itthon javarészt 17 ezer forint feletti árcédula fityeg a dobozon, a TUERBB esetén pedig 12 000 alatti az összeg, amit fizetnünk kell, ez pedig már a holdról is jól látható különbség.
Csomagolás, tartozékok és külső
Viszonylag kicsi csomagot hozott a futár, meg is lepődtem rajta, nem tudtam mi lesz benne. Mondjuk képek alapján sem tűnik nagynak a pumpa, de valahogy mégis nagyobbra, nehezebbre számítottam.
A dobozban van néhány tartozékunk. Igazából pont azok, amiket az előzőleg kipróbált TUERBB pumpánál is találtunk, és ez kimondottan jó hír, mert abban volt minden, ami kellhet! Itt is van.
A pumpa mellett találunk egy 20 centis gumitömlőt, ez csatlakozik a szelephez, találunk USB C kábelt töltéshez, van adapter labdák felfújásához, matracfújáshoz (ehhez 2 méret is), van egy Presta szelep adapterünk is, valamint két gumi O gyűrű, ha a kikopna vagy elveszne, ami a Presta szelep adapterében van. Ezen kívül egy leírást találunk még, nem túl bőbeszédűt, azt is csak angol nyelven.
Még az a szerencse, hogy a gépet használni pofon egyszerű, szóval angoltudás híján is menni fog!
Maga a masina jól néz ki. A magassága mindössze 13,5 centi, a szélessége 8,5 centiméter és 5 centi vastag. Szóval nem egy behemót, az már biztos. A tömege 491 gramm, vagyis nincs fél kiló sem.
Elől nagy kijelzőt találunk, alatta a gombsor, aminek a funkcióit később leírom. A gép tetején a tömlő csatlakozója, meg egy másik kerek nyílás, ide dughatjuk a cső másik végét, amikor nem használjuk a gépet. Ez jó ötlet, mert egyrészről fülként is funkcionál, más részről nem akad a cső mindenbe bele. A csatlakozó és a lyuk között középen egy lámpa van.
Alul találjuk az USB csatlakozókat, egy Type-C és egy normál USB A vár minket.
Papírforma
Mondhatni semmi varázslatos képesség, de minden, ami egy tisztességes autós pumpától elvárható. Azt hiszem, hogy ebből a témából a gyártól már mindent kihoztak, maximum azt tudom elképzelni, hogy megpróbálnak több funkciót, például zsebbika képességet is belepakolni a dobozba. Jut eszembe, ilyen is van a TUERBB kínálatában, szóval ez sem sci-fi ma már.
A méretről, tömegről írtam már. Nem írtam viszont, hogy 50 wattos a teljesítmény, azt sem, hogy 4000 mAh kapacitású az akkumulátor. A töltéshez kb. 2-3 óra kell, ezzel pedg, a gyártó adatai szerint 40 perc működési idő érhető el.
Az akku kapcsán fontos megemlíteni, hogy ez nem csak a pumpát képes működtetni, hanem a telefonunkat is feltöltheti. Ezért van a gépen normál USB A csatlakozó is, ide dughatjuk a telefonunk töltőkábelét. A telefontöltéshez természetesen nem kell a pumpát bekapcsolnunk.
A gépben egy pumpa dolgozik, ennek a dugattyúja 19 milliméteres átmérővel bír. A pumpa 150 PSI nyomást tud előállítani (pontosság ±1,5 PSI), percenként 35 liter levegőt tud megmozgatni. Működés közben a keltett zaj kevesebb, mint 85 db.
Négy üzemmódunk van, igazából ezek nem különböznek egymástól, mindössze az a különbség, hogy ezekhez az üzemmódokhoz különböző maximum nyomásértéket állíthatunk be. Így választhatunk labda, kerékpár, motorkerékpár és autó üzemmód között, amiknél is a pumpálás az előre beállított értéken le fog állni.
Választhatunk négy nyomásérték közül is, ennek maximum annyi az értelme, hogy ha pl. a labdánál kPa van megadva az autó vagy motorguminál meg PSI, akkor is be tudjuk majd állítani a pontos maximum értékre a pumpát.
Amiről nem szóltam még az a lámpa. Ennek három üzemmódja van, egy sima fehérfényű, hogy lássuk sötétben is a szelepet, ha olyan helyen ér minket a baj, ahol nincs közvilágítás. Van egy villogó piros fényünk, ez mondjuk jól jöhet, ha sötétben az országúton robbanunk le, a villogó fény miatt könnyebb lesz észrevenni az autónkat az éjszakában. Ezen kívül van még egy SOS jelzést villogtató piros fény is, aminek sok értelmét nem látom, bár, ha valaki ismeri a morzejeleket, az biztos rájön, hogy valaki éppen piros fénnyel kiállt segítségért.
Használat, tapasztalatok
Itt írhatnék hosszú sorokat, ha lenne miről, de nincs. Pumpa, működik, felfújja, amit szeretnénk felfújni.
Azért néhány észrevételt mégis írok.
Az első, hogy bekapcsolt állapotban van egy halk, ám elég idegesítő sípolása a szerkezetnek. Amolyan elektromos sípolás ez, nem tudom, hogy ez képesség vagy hiba, mondjuk a működést nem befolyásolja.
Ami jó hír, hogy a gép egészen halk. Nem biztos, hogy a bekapcsolt pumpa mellett szeretnék aludni, de vannak ennél sokkal hangosabb megoldások is. Talán az okozza a csendes működést, hogy belül a pumpa és a motor kis gumilábakkal el van szigetelve a burkolattól, nem viszi át a rezgést.
Ami viszont nem tetszik, hogy a dizájn miatt fontos nagy kijelző, illetve annak a burkolata erősen koszolódós, ujjlenyomat mágnes, ami ráadásul karcolódni is fog. Nem ártott volna valami kis tartó zacsit csomagolni a pumpa mellé, hogy ne így pőrén hánykolódjon a kesztyűtartóban.
Mire elég a 4000 mAh kapacitás? Nos, nem próbáltam ki, hogy 40 percen át működik-e, amúgy szerintem nem működne, maximum, ha nem kell kereket fújnia közben.
Amit kipróbáltam, hogy leengedtem kicsit az autó kerekét, és visszafújtam. Négy ilyen akció után felére merült az akkumulátor, szóval elmondható, hogy tudásra azt tudja a masina, mint a többi hasonló. Nulláról autó kereket fújni vele lehet, ha más megoldás nincs, és szerintem kb. 2 kerékre lesz elég.
Amire autó esetén tökéletes, és talán erre is vannak ezek kitalálva, hogy elsősegélynek ott legyen velünk, ha elkezd ereszteni a gumi, rossz a szelep és kicsit szivárog, akkor fel tudjuk fújni a kereket, el tudjunk jutni egy szervizbe. Jó akkor is, ha a pótkerék felszerelésére kényszerülünk, és szerelés közben derül ki, hogy az évekig nem használt gumi leeresztett a csomagtartóban.
Motoroknál természetesen több gumi felfújására is elég lesz, kerékpár, roller esetén meg még többre, és labdából is jónéhányat fel tudsz majd pumpálni.
Működés közben természetesen ez a masina is melegszik, de nem vészes a dolog, nem fog ráolvadni a burkolat, és nem csak azért, mert hőre keményedő a műanyag. Ami pozitívum, hogy ennél a pumpánál is van a gumitömlő csatlakozóján egy szilikon borítás, így nem égeti hólyagosra az ujjadat használat közben. Ez az apró, de hasznos figyelmesség a másik TUERBB pumpán is ott volt.
Összegzés
Ahogy a cikkből világosan kiderült, a TUERBB AP77 nem fogja megváltani a világot, hiszen csak egy újabb jól működő autós pumpa. Mindent tud, amit kell, pumpál, világít és telefont is tölt, ha minden kötél szakad.
Kulturáltan működik, egészen halk és nem is melegszik különösebben. Nagyon tetszik, hogy szinte egyáltalán nem rezeg, nem akar elugrálni, ha leteszem munka közben a földre. Nem tetszik, hogy a dizájn oltárán feláldozták a strapabíróságot, vagyis, ha nem vigyázol könnyen össze fogod karcolni a kijelző borítását.
Persze a legfontosabb, hogy jól működik, jól is néz ki, kicsi, elfér egy hátizsák mélyén, egy kesztyűtartóban, de még némelyik motorkerékpár ülése alatt is. A súlya sem tetemes, így nem szakadsz meg alatt.
Lényeges még az ára is, a pumpát BG50376e kuponkóddal 9 100 forintért megkapjuk, a szállítás pedig a cseh raktárból ingyenes. Vásárlás az alábbi hivatkozásra kattintva:
TUERBB AP77 akkumulátoros autós pumpa